|

موافقت با برقراری پرواز در فرودگاه صنعا پس از 6 سال توقف

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الفرات نیوز، الخلیج الجدید،الخلیج اونلاین و روسیا الیوم.

موافقت با برقراری پرواز در فرودگاه صنعا پس از 6 سال توقف

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الفرات نیوز، الخلیج الجدید،الخلیج اونلاین و روسیا الیوم.

در این میان روسیا الیوم در گزارشى به موافقت با برقراری پرواز در فرودگاه صنعا پس از 6 سال توقف

 پرداخته است.

 

الخلیج آنلاین: 

تحولات قدس؛ محور گفت وگوی ولیعهد بحرین و نخست وزیر اسرائیل

سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی و تحولات اخیر قدس رایزنی و بر اهمیت عدم تشدید تنش در قدس تاکید کرد.

دو طرف طی گفت وگویی تلفنی درباره راه های همکاری مشترک بین دو کشور و مسائل دارای اهمیت مشترک و بارزترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

ولیعهد بحرین و نخست وزیر اسرائیل بر اهمیت تشدید تلاش ها با هدف حمایت از امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

در همین رابطه تحولات اخیر قدس بررسی و بر اهمیت عدم تشدید تنش در آن و احترام به شعائر همه ادیان و اهتمام به آزادی انجام آن تاکید شد.

 

روسیا الیوم: 

موافقت با برقراری پرواز در فرودگاه صنعا پس از 6 سال توقف

دولت وابسته به انصار الله در یمن از موافقت سازمان ملل با ازسرگیری پروازها در فرودگاه بین المللی صنعا پس از وقفه ای 6 ساله خبر داد.

مازن غانم، سخنگوی رسمی سازمان هواپیمایی در صنعا گفت: سازمان ملل به وزارت امور خارجه وابسته به انصار الله (دولت نجات ملی) ابلاغ کرد که با برقراری نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین المللی صنعا به فرودگاه ملکه علیاء اردن موافقت کرده است.

این پرواز یکشنبه 24 آوریل ساعت 8 صبح به وقت محلی انجام خواهد شد.

خبرگزاری سبأ گزارش داد که سازمان هواپیمایی یمن از امروز اقدامات مربوط به رزرو بلیط این پرواز را آغاز خواهد کرد و اولویت با بیماران خواهد بود.

 

الفرات نیوز:

الحشد الشعبی با حمله داعش در شمال بابل مقابله کرد

نیروهای الحشد الشعبی، حمله تروریستی داعش در منطقه جرف النصر را ناکام گذاشتند.

سازمان الحشد الشعبی چهارشنبه شب با حمله تروریستی داعش در منطقه جرف النصر در شمال استان بابل مقابله کرد.

نیروهای تیپ 47 الحشد الشعبی با حمله تروریستی داعش در منطقه جرف النصر در شمال بابل مقابله کردند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که جزئیات این عملیات متعاقبا اعلام می شود.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

 

الخلیج الجدید:

 امارات شرکت در نمایش هوایی مشترک با اسرائیل را لغو کرد

امارات حضور خود در نمایش هوایی مشترک با اسرائیل را که قرار بود روز 5 مه به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس اسرائیل برگزار شود، لغو کرد.

الخلیج الجدید به نقل از  روزنامه “اسرائیل الیوم” نوشت انجمن خلبانان اسرائیلی دو پیام از شرکت هواپیمایی اتحاد (هواپیمایی ملی امارات) و شرکت هواپیمایی “ویز ایر ابوظبی” مبنی بر لغو حضور این دو ایرلاین در نمایش هوایی مشترک با اسرائیل دریافت کرده است.

این روزنامه افزود که عقب‌نشینی این دو شرکت برای حضور در نمایش هوایی با اسرائیل در پی تنش‌های اخیر در قدس و مسجد الاقصی، صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه امارات روز سه‌شنبه نیز در اعتراض به حمله به شهروندان غیر نظامی در قدس و هتک حریم مسجد الاقصی، سفیر اسرائیل در ابوظبی را احضار کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها