|

مروری بر رسانه‌های عربی زبان / 29 فروردین 1401 / 16 رمضان 1443

زمین گیر شدن دو ایرباس عراقی 3 ماه بعد از تحویل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الفرات نیوز،روسیا الیوم و الجزیره.

زمین گیر شدن دو ایرباس عراقی 3 ماه بعد از تحویل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الفرات نیوز،روسیا الیوم و الجزیره.

در این میان الفرات نیوز در گزارشى به زمین گیر شدن دو ایرباس عراقی 3 ماه بعد از تحویل

 پرداخته است.

 

البیان امارات: 

رکورد عملکرد هتل های امارات در دو هفته اول ماه مبارک رمضان

هتل‌های امارات در دو هفته اول ماه مبارک رمضان، در میان تقاضای زیاد بازدیدکنندگان برای بهره‌مندی از پیشنهادات و تخفیف‌های منحصر به فرد در نرخ اتاق، افطار و وعده‌های غذایی سحری و پیشنهادهای ارزش افزوده برای خانواده‌ها، کودکان، شاهد عملکرد بی‌سابقه‌ای بودند.

این امر در چارچوب رقابت برای جذب بیشترین تعداد ممکن از مهمانان، به ویژه از جمعیت کشور انجام می شود، و گردشگری داخلی در حال حاضر سهم بزرگی را به خود اختصاص داده است.

مدیران هتل‌ها می‌گویند پیشنهادهای ماه مبارک رمضان امسال همراه با کاهش محدودیت‌های همه‌گیری کرونا و بازگشت زندگی به حالت عادی است که به ارائه انگیزه‌های بیشتر کمک می‌کند این امر در حرکت کلی گردشگری به ویژه در گردشگری داخلی که اولین منبع مهمانان هتل در این دوره از هر سال را تشکیل می‌دهد، منعکس می‌شود.

انتظار داریم ضریب اشغال در فصل جاری نسبت به دو فصل گذشته که به دلیل همه‌گیری وضعیت تعطیلی کامل را شاهد بودیم، افزایش یابد.

 

الفرات نیوز:

 زمین گیر شدن دو ایرباس عراقی 3 ماه بعد از تحویل

ناصر الشبلی وزیر حمل و نقل عراق از زمین‌گیر شدن دو هواپیمای مسافربری جدید که عراق در ماه دسامبر گذشته تحویل گرفته خبر داد.

وزیر حمل و نقل عراق تأکید کرد که عراق در ماه دسامبر دو فروند هواپیمای ایرباس ساخت کانادا تحویل گرفت که قراردادهای آنها در سال 2013 بسته شده بود.

او گفت که این هواپیماها ظرفیت انتقال 130 نفر را دارند اما مدت کوتاهی بعد از تحویل دچار مشکل فنی شدند و موتور یکی از آنها از کار افتاده و این دو هواپیما زمین‌گیر هستند.

الشبلی تأکید کرد که از شرکت تولیدکننده خواسته شده که برای تعمیر هواپیما به عراق بیاید و افزود که مسئولیت این اشتباه متوجه کمیته‌ای است که این هواپیماها را تحویل گرفته است. 

وزیر حمل و نقل عراق همچنین گفت که ناوگان هواپیمایی مسافربری عراق بیش از 8 مدل هواپیما دارد که این چیز خوبی نیست و معمولا خطوط هوایی در جهان دو مدل هواپیما بیشتر ندارند.

 

روسیا الیوم: 

اسرائیل ورود مسلمانان به مسجد ابراهیمی را ممنوع کرد

همزمان با اعیاد یهودی نیروهای اسرائیلی مسجد ابراهیمی را به مدت دو روز به روی مسلمانان بستند

مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که از صبح امروز (دوشنبه 18 آوریل) تا روز چهارشنبه مسلمانان حق ورود به مسجد ابراهیمی را نخواهد داشت.

غسان الرجبی، مدیر مسجد ابراهیمی، این اقدام را تلاش برای گسترش سلطه اسرائیل بر این مسجد اسلامی به زور سلاح دانست و گفت که اسرائیلی‌ها بخش بزرگی از مسجد را غصب کرده و در اختیار شهرک‌نشینان قرار داده‌اند.

مسجد ابراهیمی که یهودیان آن را غار مخپلا می‌خوانند قدیمی‌ترین مکان مقدس ادیان توحیدی سه‌گانه است و در آن حضرت ابراهیم و همسرش ساره و حضرت اسحاق و یعقوب مدفون هستند.

 

الجزیره: 

تلاش شورای انتقالی یمن برای کنترل اوضاع؛ بازگشت مقامات به عدن

 هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل با رشاد العلیمی، رئیس شورای انتقالی یمن در محل اقامت وی در ریاض عربستان دیدار کرد و با وی در خصوص اجرای توافق آتش‌بس و محور قرار دادن این توافق برای رسیدن به راه‌حلی سیاسی جهت پایان دادن به جنگ یمن گفت‌وگو کرد.

نماینده سازمان ملل هم تاکید کرده که پایداری آتش‌بس و اینکه این این توافق بتواند به نقطه تحولی برای رسیدن به صلح تبدیل شود، این است که همه طرف‌ها به آتش بس پایبند باشند و کشورهای منطقه و جامعه جهانی از این توافق حمایت کنند.

در همین حال احمد بن مبارک، وزیر امور خارجه دولت مورد حمایت ریاض خواستار باز شدن راه‌ها و گذرگاه‌های شهر “تعز” شده و در دیدار با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نسبت به نقض آتش‌بس از سوی انصارالله هشدار داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها