|

مروری بر رسانه‌های عربی / 30 فروردین 1401 / 17 رمضان 1443

اگر ترکیه تهدیدی در خاک عراق می‌بیند باید با بغداد هماهنگ کند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الفرات نیوز،الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمى سوریه "سانا".

اگر ترکیه تهدیدی در خاک عراق می‌بیند باید با بغداد هماهنگ کند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الفرات نیوز،الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمى سوریه "سانا".

در این میان الفرات نیوز در گزارشى به بیانیه مقتدى صدر در واکنش به حمله اخیر ترکیه به خاک عراق

 پرداخته است.

 

الفرات نیوز:

مقتدی صدر: اگر ترکیه تهدیدی در خاک عراق می‌بیند باید با بغداد هماهنگ کند

مقتدی صدر با انتشار بیانیه ای در واکنش به حمله اخیر ترکیه به خاک عراق تأکید کرد که در صورت تکرار چنین اقداماتی دیگر سکوت اختیار نخواهد کرد. 

مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتر رسمی خود تأکید کرد که ترکیه بدون آنکه حق یا توجیهی داشته باشد خاک عراق را بمباران کرد.

او نوشت که اگر ترکیه از خاک عراق تهدیدی متوجه خود می‌بیند باید برای پایان یافتن این خطر با دولت عراق هماهنگ کند و افزود که نیروهای امنیتی عراق توانایی از میان بردن این تهدید را دارند.

صدر افزود که اگر این اقدام از جانب ترکیه تکرار شود درباره آن سکوت اختیار نخواهد کرد و تأکید کرد که عراق کشوری با حاکمیت ارضی کامل است و اجازه تعرض و بر هم خوردن امنیت خود را نمی‌دهد همچنان که اجازه تعرض به کشورهای دوست و برادر همسایه را نمی‌دهد.

وی گفت که خود از کسانی است که از تقویت روابط مشترک و متعادل با همه کشورهای همسایه حمایت می‌کند اما همزمان خواستار مقابله به مثل در عرصه امنیتی و دیپلماتیک است تا همکاری‌ها بر اساس چارچوب‌های دیپلماتیک معمول باشد.

 

البیان امارات:

 امارات در بین 10 کشور برتر در رقابت مالی و مالیاتی قرار دارد

بر اساس گزارش مرکز فدرال رقابت و آمار، امارات متحده عربی در 16 شاخص رقابتی جهانی، مربوط به امور مالی و مالیاتی برای سال 2021، که توسط سازمان ها و موسسات بین المللی بزرگ صادر شده است، در میان ده کشور برتر قرار دارد.

مرکز رقابت و آمار امارات اعلام کرد این کشور در 5 شاخص اصلی مرتبط با بخش مالی و مالیاتی از جمله شاخص عدم دریافت مالیات شخصی به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

این بر اساس گزارش سالنامه رقابت جهانی که توسط موسسه بین المللی توسعه مدیریت و شاخص مالیات بر درآمد شخصی پایین، بر اساس گزارش استعدادهای جهانی صادر شده توسط موسسه بین المللی توسعه مدیریت منتشر شده است.

 

خبرگزاری رسمى سوریه "سانا": 

اخراج یک کاروان نظامی امریکا از حومه حسکه سوریه توسط ارتش و مردم

اهالی دو روستا در حومه حسکه در شرق سوریه با کمک ارتش این کشور، توانستند یک کاروان نظامی امریکایی را از منطقه اخراج کنند.

اهالی دو روستای “الدعدوشیه” و “شرکو” در حومه حسکه در شرق سوریه با کمک نیروهای ارتش این کشور توانستند با ممانعت از حرکت یک کاروان نظامی امریکایی، آن را منطقه اخراج کنند.

سانا افزود که این کاروان نظامی شامل 4 خودروی زرهی امریکایی و یک خودرو متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه بود که قصد داشت با عبور از روستای “الدعدوشیه” خود را به جاده بین‌المللی برساند ولی اهالی روستا به کمک ارتش سوریه و ساکنان روستای “شرکو” با متوقف کردن این کاروان نظامی، آن را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

 

الخلیج اونلاین: 

وزیر حمل و نقل مصر: قطر به یک جهش جهانی دست یافته است 

وزیر حمل‌ونقل مصر گفت: پروژه‌های حمل‌ونقلی که در دوحه، پایتخت قطر شاهد بوده است، نشان‌دهنده پیشرفت بزرگی است که کشور قطر در زمینه زیرساخت‌ها به دست آورده است و تأیید می‌کند که میزبان خوبى براى جام جهانی فوتبال خواهد بود.

این امر در جریان سفر وزیر حمل‌ونقل مصر به دوحه صورت گرفت که طی آن او از «مترو دوحه» و «اتوبوس‌های برقی» و تعدادی از جاده‌ها، پل‌ها، ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی و همچنین بندر بین‌المللی حمد قطر بازدید کرد.

وزیر حمل‌ونقل مصر در گفتگو با خبرگزاری رسمی قطر گفت: پروژه‌هایی که شاهد آن بوده‌اند منعکس‌کننده تحولات جهانی است که به قطر رسیده است، به ویژه در زمینه راه‌ها، پل‌ها و شبکه مترو که قابل مقایسه با بهترین شبکه‌های مترو در جهان است، مانند فرانسه و ژاپن.

وى خاطرنشان کرد: برنامه جامع حمل و نقل 2022/2050 قطر با استراتژی حمل و نقل 2050 مصر از نظر کیفیت خدمات و گذار به حمل و نقل انبوه سبز که عمدتاً مبتنی بر برق است، مطابق است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها