|

موضع قاطع قطر در مورد وحدت و تمامیت ارضی یمن

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم، الرایة قطر، ال بى سى لبنان و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

موضع قاطع قطر در مورد وحدت و تمامیت ارضی یمن

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم، الرایة قطر، ال بى سى لبنان و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان الرایة قطر در گزارشى به موضع قاطع قطر در مورد وحدت و تمامیت ارضی یمن  پرداخته است.

 

ال بى سى لبنان: 

میقاتی: روابطمان با کشورهای عربی به گرمی سابق بازخواهد گشت

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ابراز اطمینان کرد که روابط لبنان با کشور عربی و به خصوص اعضای شورای همکاری به گرمی سابق بازخواهد گشت. و گفت که لبنان با جدیت به گام ها برای تقویت این روابط ادامه خواهد داد.

نخست وزیر لبنان، در جلسه هیئت دولت این کشور تأکید کرد که انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر برگزار خواهد شد و دولت متعهد به اجرای آن است.

او همچنین به برنامه اصلاح اقتصادی دولتش که در حال مذاکره بر سر آن درباره صندوق بین المللی پول است اشاره و تأکید کرد که این مذاکرات ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد با وجود همه فضای منفی حاکم بر کشور، دولت تلاش های بزرگ خود را ادامه می دهد و می بینیم که وضعیت امنیت قابل قبول است و کمک ها به خانواده های کم بضاعت به دور از بهره برداری سیاسی ادامه دارد.

 

الرایة قطر: 

موضع قاطع قطر در مورد وحدت و تمامیت ارضی یمن

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیروز با دیوید گریسلی، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن و «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن یمن دیدار کرد.

در این دیدار، آخرین تحولات یمن به ویژه وضعیت انسانی و همچنین آخرین تحولات نفتکش شناور «صافر» مورد بررسی قرار گرفت.

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه در این دیدار تاکید کرد که تنها راه حل بحران یمن، مذاکره بین یمنی‌ها، مطابق با نتایج گفت‌وگوی ملی، ابتکار خلیج فارس و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت به‌ویژه قطعنامه شماره 2216یمن است.

در این دیدار عبدالرحمن آل ثانی بر موضع قاطع قطر در مورد وحدت و تمامیت ارضی یمن تاکید کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

 بانک جهانی اعداد و ارقام  رشد اقتصادى عراق را اعلام کرد

 بانک جهانی با تأکید بر بازگشت اقتصاد عراق به مسیر درست، پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی عراق در سال جاری رشد 8.7 درصدی داشته باشد.

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد عراق روند تدریجی بهبود و پشت سر گذاشتن شوک های دوگانه کرونا و سقوط قیمت های نفت را آغاز کرده و رشد اقتصاد نفتی و غیر نفتی این کشور در مسیر درست قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، با افزایش قیمت نفت کسری های بودجه عراق در حال تبدیل شدن به مازادهای بودجه است و این روند ادامه خواهد داشت.

این گزارش تأکید کرده که تولید ناخالص داخلی عراق در سال 2021 افزایش 1.3 درصدی داشته در حالی که این کشور در سال 2020 رشد منفی 11.3 را تجربه کرد.

بانک جهانی علت این افزایش تولید ناخالص داخلی را افزایش قیمت نفت و بازگشت رونق به بخش های حمل و نقل و مسکن دانسته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها