|

مروری بر رسانه‌های عربی / 27 فروردین 1401 / 14 رمضان 1443

اکسپو دبی کلید مدیریت بحران های جهانی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الرایة قطر، عکاظ عربستان و خبرگزاری رسمی عمان.

اکسپو دبی کلید مدیریت بحران های جهانی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات، الرایة قطر، عکاظ عربستان و خبرگزاری رسمی عمان.

در این میان البیان امارات در گزارشى به نقش اکسپو دبی در مدیریت بحران های جهانی پرداخته است.

 

البیان امارات: 

اکسپو دبی کلید مدیریت بحران های جهانی

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در طول 6 ماه موفق شد واقعیت جهان را به سمت بهتر شدن تغییر دهد و تأثیر مثبت، هدفمند و ملموسی در مواجهه با بحران های جهانی کرونا، آب و هوا و مواد غذایی داشته باشد.

اقتصادی که در آن اکسپو به دنیا ثابت کرد که دیدار با جهان در یک گنبد، به صورت واقع بینانه و نه فرضی، منجر به ظهور ابتکارات و مسیرهای حیاتی بین المللی می شود که به دستیابی به ره حلهاى مختلف در بسیاری از بخش ها کمک می کند.

شروع اکسپوی دبی در ماه اکتبر و با ادامه گسترش همه‌گیری کرونا بود و جهان با توجه به همه‌گیری همه‌گیر، به چیزی نیاز مبرم داشت که روحیه‌اش را بالا ببرد و به او اطمینان می دهد که وضعیت بهتر خواهد شد.

این نمایشگاه به بهبود گردشگری جهانی کمک کرد، زیرا تنها گردهمایی جهانی با این اندازه و تنوع فرهنگی از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در مکانی امن و مطمئن بود.

 

الرایة قطر: گردشگری امسال رو به بهبود است

گردشگری قطر در سال جاری شاهد بهبود قابل توجهی است. بر اساس ارقام گزارش اداره آمار و برنامه ریزی قطر، تعداد کل بازدیدکنندگان در ماه فوریه امسال به 76.9 هزار نفر رسید که در مقایسه با 13.8 هزار نفر در ماه مشابه سال 2021، این افزایش تقریباً یک افزایش 6 برابری است. 

در حالی که تعداد بازدیدکنندگان و ورود به قطر در ماه ژانویه به 86.1 هزار نفر رسید. به این ترتیب مجموع بازدیدکنندگان طی ماه های دی و بهمن سال جاری به 163 هزار نفر رسید.

در ماه فوریه، تعداد بازدیدکنندگان از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به 18.61 هزار نفر رسید که 24.2 درصد از کل بازدیدکنندگان را تشکیل می دهد

تعداد بازدیدکنندگان از سایر کشورهای عربی به 5569 بازدیدکننده یا 7.2 درصد از کل بازدیدکنندگان رسید.

تعداد بازدیدکنندگان از سایر کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به 26591 نفر یا 34.6 درصد از کل بازدیدکنندگان رسید.

 

عکاظ عربستان:

 دستگیرى6 متخلف محیط زیست در عربستان

یگان ویژه امنیت محیط زیست عربستان 6 نفر از متخلفین سیستم زیست محیطی را به دلیل حمل شن و خاک بدون مجوز در مناطق مکه مکرمه و المدینه المنوره دستگیر کردند.

رائد المالکی، سخنگوی رسمی یگان ویژه امنیت محیط زیست گفت: چهار دستگاه خودروی حمل شن و ماسه و خاک لایروبی متعلق به دو شهروند عربستانى توقیف شد و دو نفر از اهالی یمنی، یک نفر ساکن مصر و یک نفر ساکن سودانی در محل مشغول کار بودند و برای آنها سیر مراحل قانونی اعمال شد.

 

خبرگزاری رسمی عمان: 

شادی کودکان عمان در شب نیمه شب ماه مبارک رمضان

در شب نیمه ماه مبارک رمضان یکی از برجسته ترین آداب و رسومی که از نسل ها گذشته به نام"القرنقشوه"  برای ترسیم شادی بر چهره کودکان، ثواب و تشویق آنها به روزه داری برگزار می شود. همچنین  موجب تقویت ارتباطات اجتماعی مى شود. و آن را در روح و جان آنها تلقین می کند.

"القرنقشوه"  در تعدادی از استانهاى عمان جشن گرفته می‌شود و در بیشتر آنها نام غالب است، در حالی که در برخی از جاها به آن "القرقیعان"یا گرگیعان می‌گویند که نام رایج در برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است.

این سنت سالانه در روز چهاردهم ماه مبارک رمضان است که طی آن شادی بر چهره کودکان نقش می بندد، زیرا آنها با لباس های سنتی عمانی به صورت دسته جمعی برای بازدید از خانه ها و حرکت در کوچه ها بیرون می روند. با خواندن ترانه های محلی با الهام از میراث اصیل عمانی در کوچه ها حرکت مى کنند و صاحبان خانه ها از آنها با شیرینی و هدایا پذیرایی می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها