|

مروری بر رسانه های عربی / 19 فروردین 1401 / 6 رمضان 1443

حمله راکتی و پهپادی به پایگاه عین الاسد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الرایة قطر، الخلیج اونلاین، فلسطین الیوم و الفرات نیوز.

حمله راکتی و پهپادی به پایگاه عین الاسد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الرایة قطر،الخلیج اونلاین،فلسطین الیوم و الفرات نیوز.

در این میان الغرات نیوز در گزارشى به  حمله راکتی و پهپادی به پایگاه عین الاسد پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

پایان بحران.....بازگشت سفیران عربستان سعودی و کویت به لبنان

وزارت خارجه عربستان رسما اعلام کرد که سفیر خود در بیروت را به لبنان بازمی‌گرداند.

در بیانیه رسمی وزارت خارجه عربستان آمده که عربستان بر اهمیت بازگشت لبنان و نهادهای ملی این کشور به عمق عربی خود و ضرورت فراگیر شدن امنیت و صلح در لبنان و برخورداری ملت لبنان از امنیت و ثبات تأکید می‌کند.

از طرفى وزارت خارجه کویت نیز از بازگشت سفیر این کشور به لبنان خبر داد.

در بیانیه رسمی وزارت خارجه کویت بر اهمیت بازگشت لبنان به عمق عربی تأکید و ابراز امیدواری شده که لبنان از امنیت و صلح برخوردار شود.

 

الفرات نیوز: 

حمله راکتی و پهپادی به پایگاه عین الاسد

منابع امنیتی و خبری از حمله راکتی و پهپادی به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق خبر دادند.

به گفته این منابع، پایگاه عین الاسد، بامداد امروز هدف حمله با دو راکت و دو پهپاد قرار گرفت.

منابع مذکور گفتند که سامانه پدافندی سیرام، راکت ها و پهپادها را از محیط پایگاه عین الاسد دور و آنها را سرنگون کرد.

 ائتلاف بین المللی در بیانیه ای اعلام کرد: ساعت 01:46 دقیقه بامداد امروز، سامانه پدافند هوایی امریکا، یک پهپاد را پس از ورود به پایگاه هوایی عین الاسد سرنگون کرد.

بیانیه مذکور افزود: هیچ خسارت جانی یا مادی گزارش نشده و همه نیروهای ائتلاف بین المللی شمارش شده اند و این حمله همچنان در دست بررسی است.

 

فلسطین الیوم: 

شهادت عامل عملیات تل‌آویو در نزدیکی مسجدی در منطقه «یافا»

جوان فلسطینی که شب گذشته در قلب تل‌آویو دو صهیونیست را به هلاکت رسانده بود، طی درگیری با نیروهای پلیس و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) اسرائیل پس از ساعت ها تعقیب و گریز به شهادت رسید.

این جوان فلسطینی از کرانه باختری و متولد 1993 از اردوگاه جنین بود.

وی توانست در دیزنگوف در تل آویو عملیاتی را انجام دهد که منجر به هلاکت دو اسرائیلی و مجروح شدن بیش از 16 نفر شد و سپس از محل عملیات خارج شد.

رسانه های اسرائیلی می گویند تاکنون چنین عملیاتی در اراضی اشغالی سابقه نداشته است.

تل آویو پس از این عملیات به شهر اشباح تبدیل شده بود و کسی جرات بیرون آمدن از خانه را نداشت.

لازم به ذکر است که این چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه توسط فلسطینیان طی هفته های اخیر است. تاکنون در این عملیات ها 13 اسرائیلی به هلاکت رسیده و نزدیک به 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

الرایة قطر: 

آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض 

صد و پنجاه و یکمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی آغاز شد که در آن تعدادی پرونده از جمله اجرای نتایج چهل و دومین نشست سران خلیج فارس که در دسامبر گذشته برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

۱۵۱ مین نشست شورای وزرای امور خارجه‌ی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس  امروز در ریاض به‌ریاست فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه‌ عربستان و با حضور نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه‌ قطر در توییتى نوشت: من خوشحالم که در نشست وزیران یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای همکاری خلیج فارس شرکت کردم، جایی که ما در مورد روند اقدام مشترک خلیج فارس در چارچوب شورای همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بحث کردیم،ما همچنین بر تمایل خود برای تقویت نقش نظام خلیج فارس و دستیابی به اهداف و آرزوهای مردم آن تاکید کردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها