|

بیش از ۳هزار کودک در یمن کشته شده‌اند

صندوق جهانی کودکان سازمان ملل گزارشی درباره کودکان یمنی قربانی جنگ داخلی منتشر کرده است.

بیش از ۳هزار کودک در یمن کشته شده‌اند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دستگیری یکی از تاجران آمریکایی ارزهای دیجیتال در باهاماس مهمترین خبر رسانه‌ها و روزنامه‌های آمریکایی است، اما در کنار آن گزارش‌هایی از نارضایتی جامعه جوان چین و همچنین ارسال تجهیزات انرژی و برق به اوکراین هم دیده می‌شود. 

برای روزنامه‌‌های چاپ انگلیس فرسودگی سازمان بهداشت در اثر سیاست‌های کاهش بودجه و همچنین از دست رفتن جان سه کودک در یکی از آب‌گیر‌های منطقه‌ای در این کشور مورد توجه قرار گرفته است. 

یخبندان‌های فرودگاهی و جاده‌ای در بریتانیا و همچنین گزارش یونیسف درباره کودکان قربانی جنگ در یمن و برنامه چشم‌انداز ۲۰۴۰ شهر دوبی و … هم سوژه‌هایی هستند که در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بازتاب دارند. 

 

گاردین

فرسودگی سازمان بهداشت نتیجه بی‌توجهی است

اسناد و مدارکی به دست روزنامه گاردین رسیده است که نشان می‌دهد اوضاع نیروی کار و همچنین شرایط تسهیلات و ارائه خدمات در سازمان بهداشت بریتانیا ضعیف و فرسوده است. 

این اسناد به منظور بررسی‌‌ و مطالعه در اندیشکده سلامت کینگز فاند جمع‌آوری شده است. کارشناسان این مرکز معتقدند یک دهه بی‌توجهی دولت به شرایط سازمان بهداشت این بلا را به سر این نهاد مهم مراقبتی و درمانی در بریتانیا در آورده است. 

در این یک دهه دولت‌های محافظه‌کار در راس کار بوده اند و با برنامه کاهش بودجه یا همان بودجه انقباضی در بخش خدمات بهداشتی و پزشکی باعث تضعیف سازمان بهداشت شده اند. نیروی انسانی در این نهاد بی‌انگیزه و خسته شده است. از آن گذشته تجهیزات مراقبتی و پزشکی هم قدیمی و مستهلک شده است. 

دولت دیوید کامرون آغازگر کاهش بودجه سازمان بهداشت بود و پس از او ترزا می و دیگران راهش را ادامه دادند تا این نهاد مهم و تاثیرگذار در بریتانیا به این حال و روز بیفتد.

 

نیویورک تایمز

ترس جوانان چینی از آینده مبهم پس از پاندمی

با این که پس از اعتراضات گسترده چینی‌ها، دولت قوانین کنترلی کووید ۱۹ را تا حدی تسهیل کرده، اما ترس چینی‌ها خاصه جوانان پابرجاست. 

نگرانی و ترس جوانان از بازگشت قوانین سفت و سخت برای کنترل همه‌گیری نیست؛ آنها از تبعات اقتصادی سه ‌سال درگیری با پاندمی هراس دارند. آنها نمی‌دانند چه آینده‌ای در انتظارشان است. 

جوانان چینی می‌دانند سه سال زندگی در شرایط قرنطینه چه به روز اقتصاد این کشور آورده است. به همین دلیل دورنمای زندگی در چین را روشن نمی‌بینند. بی‌کاری‌های فزاینده یکی از تبعات قرنطینه سخت بوده است. 

دانشجویان چینی می‌گوید آنها همه دستورهای دولت کمونیست را در این سه سال رعایت کرده اند، اما نه تنها موارد ابتلا به کووید ۱۹ پس از سه سال دوباره افزایش یافته که به لحاظ اقتصادی هم اوضاع خراب شده است. این جوانان تعداد زیادی برگه درخواست شغل پر کرده  اند، اما هیچ جوابی نگرفته اند. 

نگرانی جوانان می‌گوید مشت آهنین دولت برای خفه کردن صداهای اعتراضی هیچ اثری ندارد و دیگر نمی‌شود با خاموش نگه‌داشتن صدای مردم ادعا کرد همه چیز خوب است. 

 

نشنال

یخبندان هواپیماهای بریتانیا را زمین‌گیر کرد

بریتانیا این روزها سردترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. بارش برف و یخبندان فعالیت تعدادی از فرودگاه‌های این کشور را متوقف و پروازها را به تعطیلی کشانده است. 

بیش از ۳۰۰ پرواز به فرودگاه‌های بریتانیا و از این فرودگاه‌ها در اثر نامساعد بودن آب و هوا با تاخیر انجام و تعداد زیادی از مسافران سرگردان و بلاتکلیف شده اند. فرودگاه‌های هیثرو، گاتویک، استانستد، لاندن سیتی فعال هستند، اما برخی از خدمات آنها با تاخیر انجام می‌شود. 

مسافرت‌های جاده‌ای در بریتانیا هم با مشکلات و اختلالاتی صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود همه این بی‌نظمی‌ها با شروع اعتصابات شکلی دیگر به خود بگیرد و یخبندان و اعتصاب وضعیتی جهنمی ایجاد کند.

دمای هوا در شمال اسکاتلند به زیر ۱۵درجه سانتیگراد هم رسیده است. سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر و اعلام کرده است این وضعیت تا چند روز ادامه دارد.

 

عرب نیوز

بیش از ۳هزار کودک در یمن کشته شده اند

صندوق جهانی کودکان سازمان ملل گزارشی درباره کودکان یمنی قربانی جنگ داخلی منتشر کرده است. این گزارش می‌گوید بین سال‌های ۲۰۱۵ که جنگ داخلی در یمن آغاز می‌شود تا سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از سه هزار و هفتصد کودک یمنی جان خود را از دست داده اند. عدد دقیق سه هزار و ۷۷۴ نفر است. 

به گزارش یونیسف همچنین بیش از هفت هزار و ۲۰۰ کودک یمنی در اثر جنگ و درگیری معلول شده اند. این صندوق می‌گوید بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ بیش از سه هزار و ۹۰۰ کودک پسر برای فعالیت‌های نظامی به کار گرفته شده اند.

در گزارش منتشر شده از سوی یونسیف تخمین زده شده که حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی در حال حاضر دچار سوء تغذیه هستند. 

سازمان ملل برای جلوگیری از ادامه این وقایع مرگ‌بار و تلخ بارها تقاضای آتش‌ بس کرده است که آخرینش از ماه آوریل سال ۲۰۲۲ تا اکتبر اخیر بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها