|

توطئه سرنگونی دولت و قتل صدراعظم آلمان خنثی شد

ناگهان آلمان با خبر دستگیری رهبران و اعضای گروهی افراطی در این کشور خبرساز شد. این گروه قصد داشتند صدراعظم را بکشند و دولت آلمان را سرنگون کنند و حکومتی نظامی سر کار بیاورند! این خبر در اغلب صفحات اول روزنامه‌های سراسر جهان به چشم می‌خورد.

توطئه سرنگونی دولت و قتل صدراعظم آلمان خنثی شد

به گزارش شبکه شرق، از سوی دیگر خبر کودتای ناکام رئیس‌جمهور پرو نیز در این رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ پدرو کاستیو در واکنش به استیضاح می‌خواست کنگره را منحل کند که نه دیوان عالی همراهی کرد و نه نظامیان.

از اینها گذشته تلاش کارگران انگلیس برای عملی کردن وعده اعتصاب در تعطیلات کریسمس همچنان در صفحه اول روزنامه‌های انگلیسی بازتاب دارد.

اغلب صفحات اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای متاثر از سفر رئیس‌جمهور چین به رعبستان منتشر شده است. آنها از وقایع آلمان هم البته شگفت زده هستند.

 

گاردین: اصرار کارگران برای مذاکره با دولت درباره اعتصاب

 

اتحادیه کارگری انگلیس تلاش می‌کند با وزرای کابینه سوناک مذاکره کند. آنها در بیانیه‌ای اعلام کرده اند حالا وقت پنهان شدن پشت نهادهای بازبینی حقوق نیست. باید جلو بیایید و درباره مشکلی که وجود دارد حرف بزنیم.

اتحادیه کارگران انگلیس به دنبال افزایش دستمزد و تامین امنیت شغلی است. کارگران خطوط ریلی پیش از این بیانیه هشدار داده بودند در تعطیلات کریسمس در هشت ایستگاه دست از کار می‌کشند و اعتصاب می‌کنند.

سوناک نخست‌وزیر انگلیس به این برنامه واکنش نشان داد و گفت کارگران و نماینده‌های آنها غیر منطقی هستند و خواسته‌هایی غیر مستند دارند. او همچنین ادعا کرد دوره این مدل تهدید کردن‌ها گذشته و قانون به کارگران اجازه نمی‌دهد مخل نظم و امنیت عمومی شوند.

نماینده‌های اتحادیه کارگری از وزرا خواسته اند پای میز مذاکره بنشینند و واقعیت را کتمان نکنند و مشکلات جامعه کارگری را حل کنند.

 

نشنال: توطئه سرنگونی دولت و قتل صدراعظم آلمان خنثی شد

 

پلیس آلمان موفق شده است هسته‌ای تروریستی و افراطی را شناسایی و دستگیر کند. آنها در مجموع ۲۵ نفر را دستگیر کرده اند.

دستگیر شده‌ها شامل نمایند سابق مجلس، تعدادی از نظامیان بازنشسته و هواداران جنبش افراطی رایش‌برگر ( شهروندان رایش ) و یکی از نوادگان خانواده سلطنتی آلمان به نام شاهزاده هاینریش سیزدهم هستند.

به گزارش پلیس آلمان این افراد به تدارک قتل صدراعظم آلمان و سرنگونی دولت و برنامه برای استقرار دولت نظامی متهم هستند. شاهزاده هاینریش سیزدهم همچنین به رهبری این گروه و همچنین تلاش برای ارتباط روسیه نیز متهم شده است.

عملیات خنثی‌سازی و دستگیری متهمان پروژه سرنگونی دولت در یازده ایالت آلمان و با حضور ۳هزار افسر نظامی در بیش از ۱۰۰ مکان انجام گرفته است.

 

 

عرب نیوز؛ شی: ثبات منطقه محصول رابطه چین و سعودی است!

 

سفر سه روزه شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین به عربستان سعودی با فرود هواپیمای او در ریاض آغاز شد. او در این سفر برای ارتقای روابط دو جانبه دو کشور و همچنین ارتباط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تلاش خواهد کرد.

شی در بدو ورود به عربستان به رابطه محکم و همکاری نزدیک سعودی و چین که ۳۲ سال قدمت دارد اشاره کرده و گفته ثبات و امنیت و توسعه و صلح منطقه تا حدی مدیون این رابطه است.

رئیس‌جمهور چین همچنین می‌خواهد در نشست‌های بین‌المللی عربستان در این سه روز با سران دیگر کشورهای منطقه هم دیدار و گفت و گو کند و راه را برای توسعه روابط چین بیش از پیش بگشاید.

او در پی این است که همکاری اقتصادی و سیاسی و تجاری چین را در عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به سطحی جدید ارتقا دهد. چین قراردادهایی به ارزش حدودی ۳۰ میلیارد دلار با طرف سعودی امضا خواهد کرد.

 

 

نیویورک تایمز: رئیس‌جمهور پرو در سودای کودتا سوخت!

 

کشمکش کنگره پرو و دولت در نهایت منجر به دستگیری آقای پدرو کاستیو رئیس‌جمهور این کشور شد. او تلاش کرده بود کنگره را منحل کند و قدرت را به دست بگیرد و به نوعی کودتا کند.

عدم همراهی نیروهای نظامی و پلیس ملی پرو و همچنین بیانیه دیوان عالی پرو درباره این که رفتار رئیس‌جمهور و استعفای کابینه مخالف موازین قانون اساسی است، باعث شد کودتای کاستیو شکست بخورد و در نهایت رئیس‌جمهور دستگیر شود.

واکنش کودتایی کاستیو به کنگره در پی تلاش نمایندگان برای استیضاح او در مقام رئیس‌جمهور بود. کنگره آقای کاستیو را به فساد اقتصادی متهم کرده است.

پس از دستگیری کاستیوی ۵۳ ساله، معاون او به عنوان رئیس‌جمهور سوگند خورد. خانم دینا بولارته نخستین زنی است که در پرو به مقام ریاست‌جمهوری می‌رسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها