|

پایگاه‌های روسی در تیررس پهپادهای اوکراینی‌

وزارت دفاع روسیه می‌گوید روز دوشنبه سنگین‌ترین حملات پهپادی اوکراین علیه روسیه صورت گرفته است. این حملات حدود ۲۰۰ کیلومتر دور از اوکراین و در عمق خاک روسیه انجام شده و دو پایگاه این کشور را منهدم کرده است.

پایگاه‌های روسی در تیررس پهپادهای اوکراینی‌
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با انجام سنگین‌ترین حملات پهپادی اوکراینی‌ها علیه پایگاه‌های روسیه، دوباره اخبار اوکراین به صدر رسانه‌ها و صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی بازگشته است. آنها در کنار این موضوع به خبرهای داخلی مثل پرونده ازدواج همجنسگراها و انتخابات ایالت جورجیا برای سنا و … هم توجه کرده اند. 

در انگلیس کارمندان و کارگران خطوط ریلی تصمیم به اعتصاب گرفته اند و قرار است برای تعطیلات تصمیم خود را عملی کنند. این خبر در کنار خبر درخشش بازیکنان تیم ملی انگلیس و آمادگی برای رویارویی مقابل فرانسه در یک چهارم مسابقات جام جهانی در صفحه اول روزنامه‌های این کشور است. 

سفر رئیس امارات به قطر، توافق نظامیان سودان و گروه‌های مخالف و همچنین صعود کرواسی به دور یک چهارم مسابقات جام جهانی پس از ماراتن فوتبال و پنالتی مقابل ژاپن و همچنین فشار نفتی گروه‌ هفت بر مسکو موضوعاتی هستند که در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته اند.

 

نیویورک تایمز

پایگاه‌های روسی در تیررس پهپادهای اوکراینی‌

وزارت دفاع روسیه می‌گوید روز دوشنبه سنگین‌ترین حملات پهپادی اوکراین علیه روسیه صورت گرفته است. این حملات حدود ۲۰۰ کیلومتر دور از اوکراین و در عمق خاک روسیه انجام شده و دو پایگاه این کشور را منهدم کرده است.

تحلیلگران می‌گویند اوکراین با زدن اهدافی نظامی در عمق خاک روسیه نشان می‌دهد بیش از پیش تمایل دارد از راه دور بجنگد و در واقع جنگ را به پایگاه‌های داخلی روسیه بکشاند.

حملات پهپادی اوکراین در پایگاه‌های نظامی روسیه در طول ۹ ماه جنگ دو کشور بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد فعالیت پهپادهای اوکراینی بیش از پیش توسعه یافته اند. 

به گفته وزارت دفاع روسیه اندکی پس از انجام عملیات پهپادی اوکراین، حملات روسیه هم آغاز شده و اهدافی را در شهرهای این کشور با موشک زده است. 

 

گاردین

اعتصاب راه‌آهنی‌ها برای تعطیلات کریسمس

اتحادیه کارگران و کارمندان خطوط ریلی بریتانیا تصمیم گرفته اند اعتصاباتی دو روزه را برای هفته آینده در دستور کار قرار دهند. 

هفته آینده، شروع تعطیلات و جشن کریسمس سرآغاز اعتصابات اتحادیه کارگران راه‌آهن انگلیس خواهد بود. حدود ۴۰هزار کارگر شاغل در راه‌آهن سراسری انگلیس در این دو روز در هشت ایستگاه دست از کار می‌کشند.

اعتصاب و اعتراض کارگران خطوط ریلی انگلیس به عدم امنیت شغلی و ناکافی بودن دستمزدشان است. در واقع جلسات نمانیدگان آنها با نماینده‌ دولت برای حل این مشکل به جایی نرسید و کارگران نتوانسته اند معامله خوبی انجام دهند. 

برنامه بعدی جامعه کارگران راه‌آهن سراسری انگلیس برای اعتصاب در ماه ژانویه عملی خواهد شد. تعطیلات امسال انگلیسی‌‌ها متاثر از اعتصاب کارگران و حواشی آن خواهد بود.

 

نشنال

دوحه‌گردی شیخ محمد و شیخ تمیم سوار بر بنتلی

شیخ محمد رئیس امارات با دعوت شیخ تمیم امیر قطر راهی این کشور شده است. این نخستین سفر شیخ محمد به قطر در قامت رئیس امارات است. 

قطر در حال برگزاری میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است، اما سران این کشور از فرصت استفاده می‌کنند تا رهبران و روسای دیگر کشورها را دعوت کنند و از دیپلماسی بهره ببرند؛ همچون دیدار اردوغان و سیسی و رفع کدروت‌ها و تلاش برای برقراری روابط دیپلماتیک. 

شیخ محمد در این سفر از تقویت روابط همه جانبه امارات با قطر صحبت کرده است. امیر قطر هم در این دیدار از راه‌های برقراری ثبات در منطقه و حفظ امنیت گفته است. 

در این سفر تصاویری از رانندگی امیر قطر در دوحه و همراهی شیخ محمد با او سوار بر بنتلی منتشر شده است. 

 

عرب نیوز

فشار نفتی اعضای گروه هفت بر روسیه 

ادامه حملات نظامی روسیه در اوکراین در نهایت باعث شد تنبیه جدیدی برای این کشور در نظر گرفته شود؛ تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه. 

غربی‌ها و کشورهای عضو گروه هفت تصمیم گرفته اند برای مجازات کرملین سقف قیمتی ۶۰ دلار را به ازای هر بشکه نفت خام روسیه تصویب کنند. پیش از این روسیه هشدار داده بود غرب به سمت تعیین سقف قیمت نفت نرود و اگر رفت تبعاتش را بپذیرد. 

به تازگی حملات روسها علیه تاسیسات شهری در اوکراین افزایش یافته است. موشک‌های روسی بر خانه‌های مسکونی، نیروگاه‌های برق و ذخایر آبی در شهرهای اوکراین فرود آمده اند و زمستان سرد این کشور را سخت‌تر از همیشه کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها