|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و ششم فروردین

توصیه انتخاباتی روحانی به خاتمی

هاشمی رفسنجانی روز بیست و ششم فروردین سال ۱۳۸۰ دیداری با حسن روحانی داشته که این دیدار را روایت کرده‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

توصیه انتخاباتی روحانی به خاتمی

دکتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. گفت، ملاقاتى با آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور] داشته و به ایشان گفته، مصلحت نیست‌ که مجدداً نامزد شود، چون تاکنون نتوانسته‌ کار مهمى انجام دهد و در دوره آینده، وضع بدتر است، ولى دریافت کرده‌ که تصمیم به نامزدشدن دارد. مشورت‌ کرد، دربارۀ نامزدشدن فردى از حزب عدالت و توسعه که بناست امروز عصر با ایشان در این مورد مشورت‌ کنند.

جلسه با معاونان مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] داشتیم. بیشتر صحبت‌ها در مورد انتخابات بود. نوعاً معتقدند که اگر آقاى خاتمى بیاید، چهار سال آینده اختلافات و وضع بدتر است؛ ضمن اینکه راه دیگرى هم ارائه نمى‌دهند. عصر آقاى [علی‌محمد] بشارتى، [وزیر سابق کشور] آمد. از بدى اوضاع و خوبى آن در دوره دولت سازندگی گفت و شنید.

آقاى [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نفت] و معاونان آمدند. گزارشى از امور جارى وزارت نفت، اکتشاف، صنعت، تولید و صادرات، طرح‌هاى مهم در گاز و نفت و پتروشیمى، گازسوزکردن ماشین‌ها و... دادند. گفت، شرکت شل، در خزر براى ایران لرزه‌نگارى کرده‌اند و چند مخزن نفت ‌و گاز شناسایى شده که قسمت عمده آن در شمال خط آستارا ـ حسینقلى است و کمى در ساحل رودسر و رامسر و روى خط مجموعاً حدود 30 میلیارد بشکه نفت است. آقاى [محمدرضا] نعمت‌زاده، [معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی] هم دربارۀ پتروشیمى گزارش داد و مهدى، [مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت]، دربارۀ گازسوز کردن [خودروها]؛ با توجه به طرح‌هاى در حال اجرا، آینده خوبى براى صنایع نفت و گاز و پتروشیمى، پیش‌بینی مى‌کند.

در رسانه‌هاى پاکستان، انتقاداتى از سفر نخست‌وزیر هند به ایران و گرمى روابط با ایران و اعلام شرکت داوری هند در مسئله افغانستان مى‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها