|

دور دنیا در یک دقیقه

هشدار صادق‌ خان شهردار لندن؛ ترامپ لندنی‌ها در راه است!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هشدار صادق‌ خان شهردار لندن؛ ترامپ لندنی‌ها در راه است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از لندن و انتخابات شهرداری شروع می‌کنیم. سپس به به جولان آگهی‌های تبلیغاتی جعلی در فیس‌بوک می‌پردازیم. در آخر هم خبری از تولیدات نتفلیکسی هری و مگان می‌گیریم.

 

لندن و انتخابات شهرداری؛ ترامپ لندنی‌ها در راه است

چیزی تا برگزاری انتخابات شهرداری‌ در لندن پایتخت بریتانیا نمانده است. تا روز موعود فرا برسد نامزدهای شهرداری لندن از وعده‌ها و برنامه می‌گویند.

صادق خان شهردار فعلی لندن از حزب کارگر که تا حدی موفق شده برنامه‌ها و وعده‌هایش در همه این سال‌ها را عملی کند، درباره نامزد محافظه‌کاران به لندن‌نشین‌ها هشدار می‌دهد.

او می‌گوید خانم سوزان هال یکی ضد سبز‌ترین افراد در جبهه محافظه‌کاران است و با اندیشه‌های ترامپی در موضوع تغییرات آب و هوایی می‌آید. او از مخالفان برنامه‌های کاهش کربن است.

 

استرالیا؛ ثبت کمترین میزان مرگ و میر یک هفته‌ای کووید ۱۹

سازمان بهداشت استرالیا می‌گوید از ژانویه ۲۰۲۲ تا کنون، پایین‌ترین نرخ مرگ و میر در یک هفته و در اثر ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است.

کارشناسان معتقدند استفاده از واکسن و ترکیب آن با نسخه‌های عفونی امیکرون باعث کاهش قدرت این سویه کرونایی و در نهایت کاهش مرگ و میر شده است.

این کارشناسان هشدار می‌دهند ویروس کرونا همواره در حال جهش و موتاسیون است و می‌تواند در آینده باز هم همه‌گیری قابل ملاحظه‌ای را رقم بزند.

 

نتفلیکس؛ مستند چوگان با هری و مگان

نام زوج هری و مگان باز هم سر زبان‌ها افتاده است؛ این بار نه پای افشاگری در میان است و نه درگیری شنود تلفنی و … آنها تصمیم گرفته اند مجموعه‌های سبک زندگی و مستند بسازند.

هری و مگان قرار است برای نتفلیکس سریال‌هایی با موضوع چوگان در آمریکا و همچنین سبک زندگی مثل لذت آش‌پزی و باغبانی و سرگرمی و رفاقت تولید کنند.

این زوج پیشتر هم با نتفلیکس همکاری کرده و مستندهای داستانی غیر داستانی برای این رسانه ساخته اند.

 

فیس‌بوک؛ آگهی‌های تبلیغاتی جعلی جولان می‌دهند

تبلیغات جعلی در فیس‌بوک سر و صدای یکی از میلیاردرهای استرالیا اندرو فارست را درآورده است؛ او می‌گوید شکایتش از شرکت متا بی‌نتیجه مانده و متوقف شده است.

یکی از آگهی‌های موجود در فیس‌بوک شبیه آگهی‌ ارزهای دیجیتال متعلق به فارست بوده است، اما جعلی و کلاهبردارانه. فارست شکایت می‌کند و این شکایت در نهایت متوقف می‌شود. نظام قضایی استرالیا فیس‌بوک را مقصر این ماجرا نمی‌داند.

فارست حالا کمپینی علیه این وضعیت راه انداخته تا مانع از فریب شهروندان شود. او همچنین به نظام قضایی استرالیا هم انتقاد می‌کند که اجازه می‌دهد فیس‌بوک بالاتر از آن قرار بگیرد و تنبیه نشود!

 

جک فروت؛ غول ۴۵ کیلویی از باغ کوئینزلند می‌آید

باغدار کوئینزلندی چشمش که به درخت جک ‌فروت درون باغش افتاد تعجب کرد؛ میوه درخت به قدری بزرگ شده بود که برای چیدنش باید دیگران هم کمک می‌کردند.

جک‌ فروت باغ آقای پیتر برایتون ۴۵ کیلوگرم است و از آن به عنوان غول جک‌فروت‌ها نام می‌برند؛ سنگین‌ترین جک فروتی که تا به حال در باغ آقای برایتون رشد یافته است. او پیشتر جک فروت ۳۸ کیلویی برداشت کرده بود.

جک فروت‌ها میوه‌های مناطق گرمسیری هستند و در جنوب شرق آسیا به وفور یافت می‌شوند. هر کیلوگرم جک فروت به فراخور در دسترس بودن از ۳ تا ۱۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود. این عدد گاه به ۱۵ دلار هم می‌رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها