|

دور دنیا در یک دقیقه

آنها که دیر شام می‌خورند دیوانه هستند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

آنها که دیر شام می‌خورند دیوانه هستند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به آمریکا و دیدار ترامپ و ماسک برای انتخابات سر می‌زنیم. سپس به ژاپن می‌رویم و علت پولی شدن صعود به فوجی را می‌خوانیم. در آخر پای صحبت‌های وزیر کار اسپانیا می‌نشینیم. او علیه زندگی شبانه به پا خاسته است.

 

آمریکا؛ ماسک جیب ترامپ را پُر می‌کند؟

ارادت ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین مردان جهان به جمهوریخواهان اثبات شده است، اما این ارادت پولی هم به جیب ترامپ واریز می‌کند؟

نیویورک تایمز می‌نویسد ترامپ و تعدادی از جمهوریخواهان با ماسک در روز یکشنبه دیدار داشته اند. آنها در جمع‌آوری پول برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی خود از رقیب عقب ‌افتاده اند. پرونده‌های مالی ترامپ در دادگاه به او ضرر زده است.

به گزارش نیویورک تایمز پای یک دیدار «دو نفره» میان ترامپ و ایلان ماسک در میان است. نه ماسک و نه ترامپ درباره این موضوع اظهارنظر نکرده اند.

 

ژاپن؛ مسیر محبوب صعود به فوجی پولی شد!

شلوغ شدن مسیر و آسیب‌های عبور و مرور، فشار زیاد جمعیت بر زیرساخت‌ها و جمع شدن زباله و مواردی از این دست در مسیر صعود به قله کوه فوجی در ژاپن مسئولان محلی را وادار به واکنش کرده است.

آنها تصمیم گرفته اند از کوهنوردان در مسیر‌های محبوب رسیدن به قله خاصه در آغاز فصل تابستان هزینه دریافت کنند. هر کوهنورد باید ۲ هزار ین پرداخت کند.

در حال حاضر صعود به قله کوه فوجی رایگان است و البته کوهنوردان داوطلبانه هزار ین پرداخت می‌کنند. از سال ۲۰۱۳ فوجی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. 

 

آلمان؛ ۲۱۷ بار تزریق واکسن کووید و بدون عوارض؟

محققان می‌گویند مردی در آلمان ۲۱۷ بار واکسن کووید دریافت کرده است. این مرد ۶۲ ساله است و به دلایل شخصی این میزان واکسن زده است!

این مرد در مدت ۲۹ ماه ۲۱۷ بار واکسن زده است. جالب این که هیچ نشانه‌ای از آلودگی ویروس کووید ۱۹ با منشا واکسن ندارد! علاوه بر این او دچار عوارض جانبی معمول واکسن‌ها هم نشده است.

محققان دانشگاه ارلانگن نورنبرگ سیستم ایمنی و خون این شهروند را مطالعه کرده و متوجه شده اند سیستم ایمنی به درستی فعال است و نمونه‌‌های خونی او مورد خاصی را نشان نمی‌دهد. تنها تعداد آنتی‌بادی‌های فعال او علیه کووید ۱۹ بیشتر از افراد با تزریق سه دوز است.

 

بریتانیا؛ باشگاه آرسنال، جنگ غزه و چالش هواداری

تعدادی از هواداران یهودی تیم فوتبال زنان باشگاه آرسنال انگلیس مسئولان این باشگاه را به باد انتقاد گرفته اند. مسئولان نتوانسته اند تجمع هواداران فلسطین را در حوالی استادیوم متوقف کنند.

آنها می‌گویند برای ورود به استادیوم و عبور از جمعیت هواداران فلسطین احساس ناامنی کرده و حتی از تماشای بازی منصرف شده اند. برخی از آنها می‌گویند بنر اعتراضی هواداران فلسطینی به شرکت بارکلی را در استادیوم دیده اند.

هواداران فلسطینی خواستار خروج شرکت بارکلی از مجموعه حامیان مالی سوپر لیگ زنان هستند. این شرکت با اسرائیل رابطه دارد. مجموعه آرسنال وسط چالش هواداران خود چه از طیف یهودیان و چه از طرفداران فلسطینی گیر افتاده است

 

اسپانیا؛ دیر شام خوردن و افزایش بیماری روانی!

وزیر کار اسپانیا معتقد است فرهنگ دیر شام خوردن به خطر انداختن سلامت روانی را به همراه دارد. این اظهار نظر واکنش منفی رستوران ‌داران و گروه‌های گردشگری را در پی داشته است.

خانم یولاندا دیاز وزیر چپگرای کار در اسپانیا می‌گوید کار کردن پس از ساعت ۱۰ به سلامت روانی افراد فشار می‌آورد: « این دیوانگی است که رستوران‌ها تا دیروقت شب باز هستند و کار می‌کنند».

مخالفت دیاز با زیست شبانه اسپانیایی‌ها در حالی است که اسپانیا در این زمینه سرآمد دیگر کشورهاست و خیابان‌هایش همواره در طول شب پر از نور و زندگی است و یکی از عوامل جذب گردشگر.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها