|

دور دنیا در یک دقیقه

شکنجه منتقد پوتین با ترانه‌ هواداران پوتین

به گزارش شبکه شرق، ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

شکنجه منتقد پوتین با ترانه‌ هواداران پوتین
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از زندان سیبری و شکنجه روانی ناوالنی با موسیقی شروع می‌کنیم. سپس به لندن می‌رویم و از چالش هواداران اسرائیل و فلسطین خبر می‌گیریم. در آخر هم از مضرات نوشابه‌های انرژی‌زا می‌خوانیم.

شکنجه ناوالنی با ترانه‌های هواداران پوتین

الکس ناوالنی منتقد پوتین می‌گوید هر روز مجبور است راس ساعت پنج صبح، صدای شامان را از بلند‌گوهای سلولش در زندان بشوند.

ترانه «من روسی هستم» شامان در مدح پوتین رئیس‌جمهور روسیه است. پیش از این ترانه سرود ملی روسیه هم هر روز برای ناوالنی پخش می‌شود. 

الکسی ناوالنی از شر توطئه مسمومیت به قصد حذف فیزیکی رها شده است. او حالا باید در زندان سیبری روزگار بگذارند. این منتقد پوتین تا ۷۴ سالگی خود در زندان خواهد بود.

بالون معده و کاهش وزن بدون جراحی

برای نخستین بار در سازمان بهداشت بریتانیا بالون معده به کمک افرادی می‌آید که می‌خواهند اندازه معده خود را کوچک کنند. 

این بالون بدون جراحی، اندوسکوپی و بی‌هوشی در دسترس متقاضیان خواهد بود. مدت زمان درمان بالون ۱۵ دقیقه است و فرد متقاضی باید یک کپسول را قورت دهد.

نیم لیتر آب از طریق لوله وارد کپسول می‌شود. اشعه ایکس صحت قرار گرفتن بالون را تایید و لوله برداشته می‌شود. چهار ماه این روند ادامه پیدا می‌کند. بالون به صورت طبیعی از بدن دفع می‌شود.

ثبت نام غزه روی تابلوی موزه هولوکاست!

نوشتن نام غزه با رنگ قرمز روی تابلوی موزه هولوکاست وینر در لندن مسئولان این مرکز را وادار به واکنش کرده است. این تابلو پایین کشیده شده تا تعویض شود.

مسئولان شعبه لندن یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هولوکاست هلند، در حال تدارک مراسم نودمین سال تاسیس این نهاد هستند.

این روزها گرافیتی‌هاو شعارنویسی‌های هواداران فلسطین و اسرائیل بر در و دیوارهای شهرهای اروپایی خاصه لندن و پاریس به چشم می‌خورد.

کشتار کروکدیل‌‌‌ها برای نجات جسد راننده

پلیس استرالیا در نورترن تریتوری برای آن که جسد راننده‌ای را از یک برکه نجات دهد، مجبور به کشتار چند کروکدیل شده است. 

پنجشنبه گذشته خودرویی شامل دو سرنشین پس از تصادف و انحراف وارد این برکه ماهیگیری در داندی داونز شدند. یکی از سرنشین‌ها قبل از غرق شدن خودرو، نجات پیدا کرد.

راننده غرق شد، اما فرآیند بیرون آوردن جسد طولانی شد. پلیس می‌گوید حضور کروکدیل‌ها در منطقه دلیل تاخیر بوده است. 

نوشابه‌های انرژی‌زا و خطر اختلال در خواب

نتیجه تحقیقات جدید نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که روزانه یک قوطی نوشابه انرژی‌زا می‌نوشند نیم ساعت کمتر از آنها که نمی‌نوشند، می‌خوابند.

مصرف روزانه نوشابه‌های انرژی‌زا باعث بی‌خوابی دراز مدت می‌شوند و از کیفیت خواب می‌کاهند. علاوه بر این قند و کافئین زیاد آنها نیز بر سلامت جسم تاثیر گذار است.

در این تحقیق نقش جنسیت بر عملکرد این نوشابه‌ها مشخص نشده است. در واقع معلوم نیست تاثیر منفی این نوشابه‌های محبوب بر خواب مردان بیشتر است یا زنان.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها