|

دور دنیا در یک دقیقه

فرار مالیاتی چند میلیون یورویی/ پای شکیرا به زندان باز می‌شود؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

فرار مالیاتی چند میلیون یورویی/ پای شکیرا به زندان باز می‌شود؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. سری به دادگاه بارسلونا می‌زنیم که پرونده شکیرا را بررسی می‌کند. سپس به حراجی پاریس می‌رویم و درباره کلاه نمدی ناپلئون قیمت می‌گیریم. در آخر هم پرونده تجاوز به کودکان یک پرستار بچه را در آمریکا مرور می‌کنیم.

استرالیا؛ شکایت از رفتار خطرناک چینی‌ها

نخست‌وزیر استرالیا از دست چینی‌ها شاکی است و می‌گوید در مجامع قانونی و رسمی شکایت را پیگیری خواهد کرد. اما آقای آلبانس نمی‌گوید در دیدار با رئیس‌جمهور چین این موضوع را مطرح کرده یا نه.

شکایت و اعتراض آقای آلبانس بر می‌گردد به رویارویی کشتی‌های دو کشور در آب‌های بین‌المللی در نزدیکی ژاپن. حادثه‌ای که در آن چند شهروند استرالیایی زخمی شده است. 

به زعم نخست‌وزیر استرالیا کشتی چینی رفتار حرفه‌ای را رعایت نکرده و در مواجه با کشتی ماهیگیری و غواصانی که برای بیرون کشیدن تور مشغول فعالیت بوده اند، با نیروی نظامی برخورد کرده و در نهایت به آنها صدمه زده است.

فرانسه؛ فروش کلاه ناپلئون در حراجی پاریس

یکی از ۲۰ کلاه باقی مانده از ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه در حراجی پاریس به قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو به فروش رسید و به نسبت کلاه قبلی رکورد قیمت را شکست.

ناپلئون در دوران سلطنت خود در فرانسه این کلاه دو گوش را به سر گذاشته بود. این کلاه از ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار یورو تخمین زده شده بود، اما نزدیک به ۲ میلیون یورو به فروش رفت.

سال ۲۰۱۴ یکی دیگر از کلا‌‌ه‌های دو گوش ناپلئون در حراجی دورو در فرانسه و به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به فروش رسیده بود.

اسکاتلند؛ اسکرابل زبان گالیک را زنده نگه می‌دارد

کریسمس امسال در اسکاتلند نسخه جدیدی از بازی رومیزی کلمه‌سازی با حروف چوبی ( گالیک اسکرابل ) رونمایی می‌شود. 

این بازی باعث زنده ماندن زبان گالیک که از زبان‌های قدیمی و بومی اسکاتلند است، می‌شود. زبان گالیک از قرن دهم در اسکاتلند رایج و زبان رسمی این منطقه بوده است.

بازی کلمه‌سازی با حروف چوبی علاوه بر زبان گالیک، به زبان‌های ایسلندی، ایرلندی، ولزی، لاتین و فارویی هم به بازار خواهد آمد.

اسپانیا؛ پای شکیرا به زندان باز می‌شود؟

دادگاهی در بارسلونای اسپانیا شکیرا، خواننده مشهور کلمبیایی را به اتهام کلاهبرداری و عدم پرداخت مالیات محاکمه می‌کند. مقامات مالیاتی اسپانیا از ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار یورو حرف می‌زنند.

اگر این ادعا اثبات شود، خواننده کلمبیایی می‌تواند به ۸ سال زندان و پرداخت ۲۴ میلیون یورو جریمه مالی محکوم شود. او ۴۶ ساله و مادر دو کودک است و در میامی آمریکا زندگی می‌کند.

شکیرا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ مقیم اسپانیا بوده است. این پرونده هم مربوط به همین دوران است. کسی که بیش از ۶ ماه مقیم اسپانیا باشد موظف به پرداخت مالیات است.

آمریکا؛ ۷۰۷ سال زندان برای پرستار متجاوز

دادگاهی در کالیفرنیا یک پرستار بچه به نام متیو آنتونیو زاکرزیوسکی را به اتهام تجاوز و سوء استفاده از کودکان به بیش از ۷۰۰ سال زندان محکوم کرده است.

این مرد بار اول در سال ۲۰۱۹ دستگیر شد. او سابقه آزار جنسی و تجاوز به ۱۶ پسر بچه را دارد. دیگر این که زاکرزیوسکی تصاویر جنسی را به کودکان نشان داده است. مجموع اتهام‌های او به ۳۰ مورد می‌رسد.

دادستان کالیفرنیا در متن بیانیه محکومیت این پرستار بچه تاکید کرده زاکرزیوسکی بابت اعمال و رفتار خود عذرخواهی و اظهار پشیمانی نکرده و در مجموع به ۷۰۷ سال زندان محکوم شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها