|

دور دنیا در یک دقیقه

اعتراض به قانون عفو جدایی‌طلبان کاتالان/ آقای نخست‌وزیر اسپانیا را نفروش!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اعتراض به قانون عفو جدایی‌طلبان کاتالان/ آقای نخست‌وزیر اسپانیا را نفروش!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از برزیل و تعویق کنسرت سوئیف شروع می‌کنیم و سری به ایسلند در انتظار آتشفشان می‌زنیم و در آخر به حراجی ساتبیز لندن می‌رویم.

تعویق کنسرت سوئیفت؛ جان برزیلی‌ها مهم‌تر است

خواننده مشهور آمریکایی پس از این که متوجه شد جان یکی از هوادارانش در سالن کنسرت ریودوژانیرو به خطر افتاده است، اجرایش را به تعویق انداخت. سوئیفت در صفحه شخصی‌اش نوشت: سلامتی هواداران مهم‌تر از هر چیزی است.

سوئیفت هنوز اجرایش را شروع نکرده بود که دختری ۲۳ ساله به نام آنا کلارا که در سالن حضور داشت به دلیل گرمای زیاد و ایست قلبی درگذشت. 

وقتی حال آنا بد شد، نیروهای امداد به او رسیدگی کردند، اما آنا پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. ریودوژانیرو دمای بی‌سابقه بالای ۳۹ درجه را تجربه می‌کند.

دومین پرواز اسپیس ایکس؛ بهتر بود، اما موفق نشد

دومین موشک شرکت اسپیس ایکس در آزمایش روز شنبه موفق شد به فضا برسد، اما دقایقی بعد ارتباط آن با زمین قطع شد.

این دومین بار در سال اخیر است که شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک موشک فضا‌پیمای بدون سرنشین خود را آزمایش می‌کند. موشکی که باید حدود یک ساعت و نیم دور زمین بچرخد و سپس در اقیانوس آرام حوالی هاوایی فرود‌ آید.

موشک اسپیس ایکس در دومین حرکت به نسبت آزمایش اول بهتر بود و موفق شد به فضا برسد، اما سیستم خود تخریبی آن دو دقیقه و نیم بعد از پرواز به کار افتاد.

ایسلند؛ آتشفشان می‌شود یا نه؟ بلاتکلیفی کامل!

شهروندان گرینداویک در نزدیکی کوه هاگافل خانه و زندگی خود را رها کرده و به دیگر مناطق پناه برده اند. هشدارهای آتشفشانی باعث این اتفاق شده است.

اما واقعیت این است که آنها نمی‌دانند آتشفشانی در کار هست یا نیست. کارشناسان از جریان گدازه‌های مذاب می‌گویند و از تحرکات زمین و شکاف‌های نزدیک قله، اما هیچ‌ چیز قطعی نیست. 

مسئولان می‌‌گویند محض احتیاط مناطق مسکونی نزدیک به منطقه آتشفشانی را تخلیه کرده اند. بازگشت اهالی ممکن است ماه‌ها طول‌ بکشد، اما چاره‌ای نیست.

اسپانیا؛ اعتراض عظیم به قانون عفو جدایی‌طلبان

سرانجام معترضان به قانون عفو جدایی‌طلبان کاتالان به خیابان‌ها آمده و علیه نخست‌وزیر شعار داده اند. آنها پدرو سانچز را خائن خطاب کرده و از او خواسته اند اسپانیا را نفروشد!

نخست‌وزیر سوسیالیست، سانچز در پارلمان برای تشکیل کابینه رای اعتماد گرفته و سپس از قانون عفو عوامل همه‌پرسی جدایی کاتالان و باسک در سال ۲۰۱۷ دفاع کرده است.

اگر قانون عفو مورد درخواست سانچز اجرایی شود، بزرگترین عفو پس از ماجراهای دوران دیکتاتوری فرانکو صورت می‌گیرد و ۴۰۰ نفر بخشوده خواهند شد.

بریتانیا؛ رکورد گران‌ترین نوشیدنی الکلی شکسته شد

در حراجی ساتبیز لندن یک بطری نوشیدنی ویسکی از برند ماکالان به قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار پوند فروخته شد تا رکورد یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوند قبلی شکسته شود.

این نوشیدنی در سال ۱۹۲۶ تهیه شده است و ۴۰ بطری از آن موجود است. کارشناس ساتبیز می‌گوید تنها یک قطره از آن را چشیده و به معنای واقعی غنی و سنگین بوده است.

انتظار می‌رفت بهایی حدود ۷۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار پوند برای این بطری پرداخته شود. هر کدام از بطری‌ها هر بار رکورد جدیدی به ثبت می‌رسانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها