|

العالم فی 60 ثانیة

از مراحل ساخت استادیوم الجوهره عربستان تا خط لوله گاز عراق به اروپا

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، عکاظ عربستان ، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین وشفق نیوز.

از  مراحل ساخت استادیوم الجوهره عربستان تا خط لوله گاز عراق به اروپا
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: وضعیت استادیوم "الجوهره" قبل از جام جهانی باشگاه ها 

کار ساخت و ساز استادیوم شهر ورزشی ملک عبدالله در جده به شدت ادامه دارد. با توجه به الزامات تعیین شده توسط کمیته بازرسی هیئت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) که در تاریخ 12 ژوئن از ورزشگاه "الجوهره" در جده بازدید کردند این ورزشگاه یکی از ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان 2023 است  که از 12 دسامبر آغاز می شود.

لازم به ذکر است هیئت فیفا در آخرین بازدید خود از ورزشگاه «الجوهره» هفت شرط را مشخص کرد که یکی ازآنها ایجاد صفحه های تلویزیونی غول پیکر است تا هوادارانی که بلیتی برای ورود به ورزشگاه ندارند، مسابقات را در منطقه ای که به آنها اختصاص داده می شود، تماشا کنند، مشابه آنچه در ورزشگاه های جام جهانی قطر بود. 

 

خبرگزاری رسمی عراق : عراق به اروپا خط لوله گاز می‌کشد 

 وزارت حمل و نقل عراق از پیشنهادی برای کشیدن خط لوله از طریق عراق برای صادرات گاز عراق به سمت بازارهای اروپا خبر داد.

یونس الکعبی، مدیرکل راه آهن عراق گفت این پروژه یک پروژه توسعه ای است و همه فرصت های سرمایه گذاری در عراق را شامل می شود. پروژه جاده توسعه گذرگاه، بنادر منطقه را به صورت زمینی به اروپا وصل می کند و ترکیه، ورودی این پروژه به سمت اتحادیه اروپا و همچنین قزاقستان و ترکمنستان است که با ترکیه خط آهن دارند.

الکعبی بیان کرد که جاده توسعه همچنین کالا از طریق ترانزیت از اتحادیه اروپا به منطقه می آورد و مسافران را نیز به ترکیه و اروپا و سایر کشورها منتقل می کند.

 

البیان: 949 میلیارد دلار سرمایه گذاری در فناوری مالی 2030 دبی

مرکز مالی بین المللی دبی، در گزارشی تحت عنوان«افق های نوآوری در خدمات مالی» مهمترین روند نوآوری در بخش خدمات مالی طی پنج سال آینده را بررسی کرد.

در این گزارش به بهره‌مندی از فناوری‌های اتوماسیون در زمینه‌های هوش مصنوعی، بلاک چین و محاسبات ابری نیز شاهد ظهور مدل‌های تجاری و نوآوری‌های محصول بود که منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی و ساده‌سازی فرآیندهای ناکارآمد اشاره شده است. 

سرمایه‌گذاری در فناوری مالی که انتظار می‌رود با رشد سالانه 17.2 درصدی با نرخ رشد ترکیبی سالانه به 949 میلیارد دلار در دوره 2022 تا 2030 برسد، سرعت نوآوری در زمینه فناوری مالی را در دبی تسریع می‌کند ودسترسی را به بازارهای خاورمیانه، شمال آفریقا، اروپای غربی، آسیا و آفریقا فراهم می‌کند.

 

الخلیج اونلاین: رایزنی وزرای خارجه عربستان، امارات و امریکا پیرامون بحران یمن

ریاض و امارات اعلام کردند که نشستی میان وزرای خارجه عربستان، امارات و امریکا درباره راه های هماهنگی مشترک در مسائل منطقه ای و بین المللی مختلف و آخرین تحولات بحران یمن برگزار شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

در این نشست از میزبانی عربستان از هیئتی از انصار الله با هدف تشویق طرف های یمنی برای مذاکره برای دستیابی به نقشه راهی برای پایان درگیری در یمن از طریق فرآیند سیاسی به رهبری یمنی ها و تحت نظر سازمان ملل استقبال شد.

 

روسیا الیوم: امضای پیمان مشترک دفاعی بین امریکا و عربستان

امریکا در حال مذاکره با عربستان درباره شروط پیمان مشترک دفاعی مشابه توافقات نظامی اش با ژاپن و کره جنوبی است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با این اقدام به دنبال آن است که عربستان را به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل سوق دهد.

پیمان مشترک دفاعی امریکا و عربستان بر پایه تعهد امریکا به ارائه حمایت های نظامی در صورت تعرض به عربستان در منطقه یا در خاک خودش است. مقامات عربستان گفته اند که این پیمان به مقابله با حملات احتمالی از سوی ایران یا شرکایش، علیرغم بهبود روابط ریاض و تهران، کمک خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها