|

العالم فی 60 ثانیة

از هتل‌های سبز امارات تا طرح خودروهای خودران در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، عکاظ عربستان، النهار، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

از هتل‌های سبز امارات تا طرح خودروهای خودران در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

هتل های سبز در امارات

بخش‌های مختلف در امارات، از جمله بخش هتل‌داری، متعهد به تلاش برای تقویت و تثبیت شیوه‌های آگاهانه زیست‌محیطی هستند.

امارات هتل ها را تشویق می کند تا استراتژی های سازگار با محیط زیست را توسعه دهند و با اجرای شیوه های سبز در ساخت و ساز، نگهداری، خدمات و لجستیک، کاهش ضایعات مواد غذایی، ارائه انرژی پاک، مدیریت مصرف آب و کاهش انتشار کربن، برای کاهش آلودگی محیط زیست تلاش کنند.

اهداف هتل های پایدار در راستای محور "گردشگری سبز ما" در کمپین "پایداری ملی" است که اخیرا همزمان با مقدمات کنفرانس اعضای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP28) راه اندازی شده است. 

 

عکاظ عربستان: 

خودروهای خودران در عربستان

سازمان ارتباطات، فضا و فناوری عربستان طرحی را برای فعال کردن وسایل نقلیه خودران، سیستم های حمل و نقل هوشمند و ارتباط وسیله نقلیه با اشیای پیرامون آغاز کرد.این طرح با هدف ارائه فرکانس برای این سیستم های هوشمند در عربستان سعودی است.

هدف از این اقدام نیز همگام شدن با پیشرفت های سریع در سیستم های حمل و نقل هوشمند و فعال کردن وسایل نقلیه خودران در آینده است.

این سیستم ها همچنین با بالا بردن سطح ایمنی جاده ها و ارائه اطلاعات راهنمایی به رانندگان وسایل نقلیه، به بهبود کیفیت زیست در عربستان کمک خواهند کرد.

هدف عربستان از این طرح، کاهش تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن، بهبود حرکت وسائل نقلیه در داخل شهرها و کاهش آسیب بخش حمل و نقل بر محیط زیست است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

پلمپ شرکتهای گردشگری غیر مجاز در عراق

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که بیش از 170 شرکت گردشگری غیر مجاز را پلمپ کرده است.

مدیر تورهای گردشگری وزارت فرهنگ عراق گفت که کمیته تشکیل شده از دستگاه امنیت ملی، امنیت گردشگری، سازمان گردشگری، فرماندهی ستاد عملیات بغداد و دستگاه امنیت ملی، بیش از 170 شرکت غیر مجاز را پلمپ کردند.

اقدامات غیر قانونی این شرکت ها در دو سطح اقتصادی نظیر فرار مالیاتی و عدم پرداخت هزینه های مجوز و فعالیت و جریمه، و در سطح گردشگری نظیر جعل بلیت سفر با هدف دریافت ارز مسافرتی، نداشتن شرایط قانونی برای فعالیت و سوء استفاده مالی و اخلاقی از شهروندان و تخریب وجهه فرهنگی عراق بوده است.

 

الخلیج اونلاین:

 اختصاص 57.5 درصد از مشاغل دولتی به بانوان در بحرین

آمارهای جدید در بحرین حاکی از آن است که در نیمه نخست سال جاری 6 هزار و 915 کارمند بحرینی استخدام شدند که 5 هزار و 631 نفر از آنها در بخش خصوصی و هزار و 287 نفر در بخش دولتی مشغول به کار شدند.

بانوان بحرینی در استخدام از مردان بحرینی پیشی گرفته به گونه ای که شمار بانوان استخدام شده 3 هزار و 621 نفر و شمار مردان بحرینی استخدام شده 3 هزار و 297 نفر بوده است.

در بخش دولتی، 57.5 درصد از مشاغل به بانوان اختصاص یافت و در مقابل مردان 42.5 درصد از مشاغل را از آن خود کردند.

در بخش خصوصی نیز بانوان 2 هزار و 880 شغل را به خود اختصاص دادند و مردان 2 هزار و 751 شغل را از آن خود کردند.

میانگین حقوق کارمندان جدید بحرینی در بخش خصوصی 439 دینار (1167 دلار) است.

 

النهار:

 افزایش درآمدهای امارات در سال2022 

مکتوم بن محمد بن راشد، وزیر دارایی امارات اعلام کرد که درآمدهای کشورش در سال گذشته میلادی 31.8 درصد افزایش داشته است.

وزیر دارایی امارات اعلام کرد که هزینه های امارات در سال 2022 با 6.1 درصد افزایش سالانه به 116 میلیارد دلار رسید.

وزیر دارایی امارات ارزش مازاد مالی سال گذشته را نگفت اما بانک مرکزی امارات در ماه مه گذشته اعلام کرد که این مازاد در 9 ماهه نخست سال 2022 به 46 میلیارد دلار رسیده است.

امارات یکی از بزرگترین اقتصادهای متنوع خاورمیانه است و سعی در توسعه بخش های غیرنفتی با تمرکز بر زمینه هایی چون بازرگانی، گردشگری، صنایع تبدیلی، خدمات لجستیکی و خدمات مالی دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها