|

العالم فی 60 ثانیة

از رزمایش شن هاى سرخ تا فرصت هاى سرمایه گذارى دبى و هنگ‌کنگ

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، خبرگزاری رسمی عراق ،خبرگزارى رسمى بحرین،الامارات الیوم و الخلیج اونلاین.

از رزمایش شن هاى سرخ  تا فرصت هاى سرمایه گذارى دبى و هنگ‌کنگ
خبرنگار: علی پاکزاد

الامارات الیوم: 

کشف 13 تن  کپتاگون در دبی

پلیس دبی یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های قاچاق قرص کپتاگون در جهان را در عملیاتی به نام «طوفان» کشف و ضبط کرد.

پلیس دبی اعلام کرد که توانسته 6 نفر از اعضای یک باند متخصص در قاچاق قرص های کپتاگون را در حال ارتکاب جرم دستگیر کند.

پلیس دبی همچنین اعلام کرد که 86 میلیون و 20 هزار قرص کپتاگون به وزن 13 تن و 763 هزار و 200 کیلوگرم و به ارزش بازاری بیش از یک میلیارد دلار کشف و ضبط شد.

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

مشارکتهاى بین المللى در جاده توسعه عراق

مشاور نخست وزیر عراق گفت: کشورهای زیادی از جمله اتریش، چین و تمامی کشورهای شورای همکاری، تمایل خود را برای مشارکت در پروژه جاده توسعه عراق ابراز کرده اند.

ناصر الاسدی، مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل گفت: روزانه جلسات زیادی با شرکت ها در خصوص مشارکت در پروژه جاده توسعه برگزار می شود و کشورهای زیادی از جمله اتریش، چین و تمامی کشورهای شورای همکاری، تمایل خود را برای مشارکت در این پروژه از طریق وزیران، سفرا یا شرکت های خصوصی خود ابراز کرده اند.به زودی با یکی از مشاوران مطرح دنیا به منظور بررسی شهرهای اقتصادی جلسه بسیار مهمی خواهیم داشت که نام وی در پروژه جاده توسعه مهم خواهد بود.

 

خبرگزاری رسمی بحرین: 

دیدار ولیعهد بحرین با مشاور امنیت ملی امریکا 

 سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر بحرین و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، روند روابط منامه-واشنگتن و ابعاد توسعه آن در تمام سطوح را بررسی کردند.

این امر در جریان دیدار روز پنجشنبه آل خلیفه و سالیوان در کاخ سفید صورت گرفت.دو طرف در مورد ابعاد ارتقای همکاری در حوزه فناوری و ارتباطات به ویژه در زمینه بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی و نیز به کارگیری فناوری های مدرن در زمینه جذب کربن مطابق با اهداف مشترک بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.آنها همچنین برجسته ترین مسائل در عرصه های منطقه ای و بین المللی و موضوعات مورد توجه مشترک را بررسی کردند.

 

الخلیج اونلاین:

 رزمایش شن‌های سرخ برای مقابله با پهپادها

امریکا اعلام کرد که رزمایش مشترکی را با عربستان برای مقابله با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

سنتکام  اعلام کرد: رزمایش شن های سرخ 2 بیانگر پیشرفت قابل توجه ایالات متحده و عربستان در راستای شکست دادن سامانه های هوایی بدون سرنشین بود که تهدیدی از جانب دشمنان است.

ژنرال مایکل کورلا، فرمانده سنتکام تأکید کرد که تهدید هواپیماهای بدون سرنشین واقعی است.این رزمایش نشان دهنده گامی مهم نه تنها در شکست دادن تهدید پهپادها، بلکه در نشان دادن پایبندی مشترک نیروهای سعودی و امریکایی به امنیت منطقه است..

 

البیان امارات: 

فرصت های سرمایه گذاری دبی و هنگ کنگ 

وزارت اقتصاد و گردشگری دبی از امضاى قرارداد با هدف ارتقای فرصت های سرمایه گذاری و توسعه و رشد تجارت بین دبی و هنگ کنگ خبر داد. این قرارداد توسط هادی بدری، مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی دبی، و مدیر عامل استاندارد چارترد در هنگ کنگ امضا شد.

بر اساس این توافق، دو طرف برای تقویت جنبه های همکاری بین خود در چندین زمینه استراتژیک از جمله توسعه راه حل های نوآورانه برای تامین مالی سبز و پایدار و یافتن راه حل های نوآورانه برای حمایت از مبادلات تجاری و تامین مالی کالاهای اساسی برای واردات، صادرات تاکید شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها