|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| یازدهم خرداد

عدم توفیق ستاد مبارزه با مواد مخدر با همه سختگیری‌ها/ ترمیم کابینه از سوی خاتمی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز یازدهم خرداد در مورد فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیام آیت‌الله فاضل لنکرانی و کابینه خاتمی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

عدم توفیق ستاد مبارزه با مواد مخدر با همه سختگیری‌ها/ ترمیم کابینه از سوی خاتمی

آقای [محمد] فلاح، مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر و آقای [محمود] گلزاری، روان‌شناس و مسئول تحقیقات ستاد آمدند. از عدم توفیق ستاد در مبارزه با مواد مخدر با همه سختگیری‌ها خبر دادند و پیشنهاد کار بیشتر روی پیشگیری، از طریق آموزش و ترویج داشتند؛ گفتم، طرح‌شان را به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بدهند.

آقای جواد فاضل، فرزند آیت‌الله [محمد] فاضل لنکرانی، همراه آقای عباس ملکی آمدند؛ برای ابلاغ پیام آقای فاضل و تشکر به خاطر خدمات طولانی برای انقلاب و نیز انصراف از مجلس و گفتند، همان شب قبل از پخش خبر انصراف، آقای فاضل در حیاط راه می‌رفتند و می‌گفتند، خوب است آقای هاشمی انصراف بدهند؛ این مجلس جای مناسبی برای ایشان نیست و بعد از پخش خبر خوشحال شدند. گفتند، اخیراً آقای فاضل، شهریه را اضافه کرده؛ در حدود شهریه رهبری و آقای [سیدعلی] سیستانی است. ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارند. تذکر دادم که حوزه، فکری برای تربیت امام‌جماعت و تأمین نیاز حدود ۳۰ هزار مسجد به امام‌جماعت بنماید.

اخوی محمد [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد و گفت، آقای خاتمی به زودی کابینه را ترمیم می‌کند. احتمالاً وزرای [امور اقتصادی و] دارایی و کشاروزی و رؤسای سازمان برنامه و [بودجه و سازمان] امور [اداری و] استخدامی و شاید [وزارت فرهنگ و] ارشاد [اسلامی]، مشمول ترمیم بشوند. عصر مسئولان نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آمدند. آقای [عبدالله] جاسبی [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] و آقای زمانی [دبیر همایش مدیرمسئولان نشریات دانشجویی] گزارش دادند. حدود ۲۵۰ نشریه دارند. هدیه‌ای به برگزیدگان داده شد و من صحبت مفصلی در مورد نکات لازم‌الرعایه در نشریه‌ها نمودم.

شب بچه‌ها جمع بودند. بحث محفل‌ها، اختلافات داخلی جبهه دوم خرداد است که در انتخابات هیئت‌ رئیسه مجلس بروز کرده است. بحران در کشور فیجی ادامه دارد. حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ حدود نیمی از آنها هندی‌الاصل و نیمی دیگر بومی‌اند و هندی‌ها حاکم‌اند. گروهی مسلح، چند هفته پیش نخست‌وزیر و چند وزیر را در محل پارلمان به گروگان گرفته و خواستار استعفا شده‌اند. سپس فرمانده نیروی دریایی کودتا کرده و هنوز گروگان‌ها آزاد نشده‌اند. جنگ اتیوپی و اریتره، با برتری اتیوپی ادامه دارد. اسرائیل، اعلان کرده که از کشتزارهای شبعا بیرون نمی‌آید. مساحت آن ۲۵ کیلومتر مربع است. مقاومت لبنان می‌گوید تا اسرائیل از شبعا بیرون نرود، مقاومت ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها