|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| ششم خرداد

انعکاس خبری انصراف من از نمایندگی مجلس بسیار وسیع است/ جنتی از اقدام شورای نگهبان در ابطال بعضی صندوق‌ها دفاع کرد

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز ششم خرداد از انعکاس خبری انصرافش از نمایندگی مجلس و واکنش‌ها به آن نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

انعکاس خبری انصراف من از نمایندگی مجلس بسیار وسیع است/ جنتی  از اقدام شورای نگهبان در ابطال بعضی صندوق‌ها دفاع کرد

در منزل بودم. وقت زیادی را صرف اصلاح عبارات مصاحبه با مجله «حکومت اسلامی» کردم. انعکاس خبری انصراف من از نمایندگی مجلس، بسیار وسیع است و لحظاتی پس از اعلان، روی آنتن‌ها رفت و تقریباً در همه خبرگزاری‌های مهم جهان آمد؛ چون مسئله مجلس ششم و ریاست آن، مورد توجه مراکز سیاسی جهان قرار دارد. غربی‌ها، نوعاً خوشحالی و بعضی‌ها هم اظهار نگرانی می‌کنند؛ از امکان درگیری داخلی بین نیروهای دوم خردادی، به‌خاطر اینکه رقیب بزرگی در برابر خود ندارند و نوعاً انصراف را ضربه سنگینی بر جناح محافظه‌کار معرفی می‌کنند.

در بعضی نمازجمعه‌ها، از جمله شیراز و ... از انصراف، به عنوان اقدام مناسبی یاد شده و در بسیاری از خطبه‌ها، به صورت کلی از من دفاع شده و ترور شخصیت من را گناه نابخشودنی‌ گفته‌اند. آقای [احمد] جنتی [دبیر شورای نگهبان و امام‌جمعه موقت تهران]، در نماز جمعه از اقدام شورای نگهبان، در ابطال بعضی صندوق‌ها دفاع کرده و تخلفات وزارت کشور را وسیع‌تر از آنچه اعلان شده، گفته است.

تبریکات و جشن‌ها و تأییدها، در مورد پیروزی حزب‌الله در جنوب لبنان و فرار اسرائیل و از هم پاشیده‌شدن ارتش آنتوان لحد ادامه دارد. آنتوان لحدکه پاسپورت سیاسی اسرائیلی هم گرفته، به شدت از [ایهود] باراک [نخست‌وزیر اسرائیل]، انتقاد کرده و متواریان ارتش لحد هم که در اسرائیل‌اند، از اینکه به آنها خیانت شده و از رفتاری که با آنها در اسرائیل می‌شود، اظهار ناراحتی‌ کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها