|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| هشتم خرداد

دوم خردادی‌ها دربارۀ اعضای هیئت‌رئیسه مجلس هنوز به توافق نرسیدند/ می‌خواهند وزیر اطلاعات را تقویت کنیم که تسلیم چپ‌ها نشود

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز هشتم خرداد در مورد اختلاف دوم خردادی‌ها برای انتخاب هیات رئیسه مجلس نوشته‌است. او در این روزنوشت به دیدار با یکی از اعضای وزارت اطلاعات نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

دوم خردادی‌ها دربارۀ اعضای هیئت‌رئیسه مجلس هنوز به توافق نرسیدند/ می‌خواهند وزیر اطلاعات را تقویت کنیم که تسلیم چپ‌ها نشود

آقای [امیر] تهرانی از [وزارت] اطلاعات آمد. گزارشی از نظرات مختلف دوم خردادی‌ها، دربارۀ اعضای هیئت‌رئیسه مجلس داد که امروز به خاطر عدم توافق، مجلس جلسه نداشت و به روز سه‌شنبه موکول شد که بر اختلافات فایق آیند. خواست، به نحوی [آقای علی یونسی] وزیر اطلاعات را تقویت کنیم که به خاطر ضعف، تسلیم چپ‌ها نشود و تعدادی بولتن سرّی آورد. آقای مسیح مهاجری [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. اظهار تردید کرد، در تصمیم رهبری و اظهار خوشحالی کرد از انصراف من و برای ادامه همکاری با جلسه ویژه، مشورت نمود.

عصر، آقایان [محمدرضا] مخبر [دزفولی، رئیس‌کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی] و [عزت‌الله] ضرغامی [معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما] آمدند. گفتند، ضمن ناراحتی از عدم حضور در مجلس، انصراف را کار مناسبی در این مقطع می‌دانند و دربارۀ مجلس و مقابله با تهاجم ضدانقلاب و ضرورت حضور بیشتر در صحنه صحبت کردند و نیز دربارۀ وضع نامناسب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقویت معاونت نظارت مجمع [تشخیص مصلحت نظام].

آقای ضرغامی ‌گفت، در خرمشهر، مردم با سردی با آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور]، برخورد کردند و فریاد فقر و مشکلات بلند بود. ائمه‌جمعه اهواز و آبادان و خرمشهر هم با ایشان دیدار نکردند و تنها طرح قابل عرضه، همان طرحی است که مهدی [مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی] در خرمشهر، برای کوتینگ لوله‌های کف دریا تأسیس‌ کرده. اکنون نگران بی‌مهری مردم خراسان، در سفر آینده هستند و از صداوسیما خواسته‌اند که برای حضور مردم، بیشتر فعالیت کند.

شب، برای اصلاح دندان به بیمارستان اختر رفتم. دکتر سعید لاهوتی [همسر فاطی] و دکتر دیگری، جرم‌گیری کردند و لثه‌ها را تمیز و اصلاح نمودند. بحث رسانه‌ها در مورد انصراف، هنوز ادامه دارد. مشاجره بر سر کشتزارهای شبعا در جنوب لبنان ادامه دارد؛ اسرائیل قبول ندارد که متعلق به لبنان است و آن را متعلق به سوریه می‌داند و سوریه می‌گوید از لبنان است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها