|

ماموران FBI در اقامتگاه شخصی ترامپ چه می‌کنند؟

روزنامه‌‌های آمریکایی با حضور ماموران FBI به اقامتگاه زمستانی ترامپ در فلوریدا، سوژه جدید پیدا کرده اند. ترامپ در واکنش به این اقدام اعتراض کرده و آن را توهین‌آمیز دانسته است.

ماموران FBI در اقامتگاه شخصی ترامپ چه می‌کنند؟

روزنامه‌‌های آمریکایی با حضور ماموران FBI به اقامتگاه زمستانی ترامپ در فلوریدا، سوژه جدید پیدا کرده اند. ترامپ در واکنش به این اقدام اعتراض کرده و آن را توهین‌آمیز دانسته است. 

روزنامه‌های انگلیسی‌ هم در کنار پرداختن به ماجراهای ترامپ، به رقابت تراس و سوناک برای نخست‌وزیری توجه می‌کنند و البته به بحران‌های احتمالی مراکز بهداشت در پاییز و زمستان پیش رو. 

وقایع غزه روزنامه‌های خاورمیانه‌ای را به خود مشغول کرده است. از آن گذشته پایان مذاکرات وین و فرارسیدن زمان تصمیم‌گیری برای امضای برجام هسته‌ای میان ایران و غرب هم موضوع دیگری در صفحه اول این روزنامه‌هاست.

 

نیویورک‌ تایمز

ماموران FBI در اقامتگاه شخصی ترامپ چه می‌کنند؟

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده می‌گوید پلیس FBI به اقامتگاه مارالاگو در پالم‌بیچ ایالت فلوریدا وارد شده و به جستجو پرداخته است. ترامپ این رفتار را توهین‌آمیز عنوان و از لفظ حمله برای توصیف این اقدام استفاده کرده است. 

اقامتگاه مارالاگو، خانه شخصی و تفریحی ترامپ در فلوریداست. رئیس‌جمهور سابق آمریکا اغلب زمستان‌ها به این اقامتگاه سر می‌زند. زمانی که ماموران وارد مارالاگو شده اند، ترامپ در نیویورک و در برج « ترامپ » بوده است. 

به نظر می‌رسد تحقیقات و جستجوی ماموران FBI متمرکز بر اسنادی است که ترامپ با خود از کاخ سفید به خانه برده است! آنها معتقدند این اسناد جز اسناد طبقه‌بندی شده و محرمانه است. ترامپ می‌گوید این ماموران در عملیات جستجو در گاو صندوق را شکسته اند.

 

گاردین

سازمان بهداشت انگلیس در انتظار بحران پاییزی

کارشناسان معتقدند سازمان بهداشت انگلیس در فصل پاییز با بحران هزینه‌های زندگی هم رو به رو خواهد شد. آنها می‌گویند این سازمان علاوه بر این و به صورت بالقوه با بحران‌هایی مثل بروز آنفولانزا و موجهایی از کووید ۱۹ دست و پنجه نرم خواهد کرد.

منظور کارشناسان از بحران هزینه‌های زندگی، افزایش قیمت انرژی و سوخت، ناتوانی شهروندان در پرداخت این هزینه‌ها و تهیه مواد غذایی و در نتیجه گرفتار بیماری و بیمارستان شدن است.

آنها به مراکز بهداشتی هشدار داده اند آماده مقابله با این وضعیت باشند و بدانند با چه شرایطی ممکن است مواجه شوند.

 

عرب نیوز

همه هزینه‌ها برای غزه آسیب‌دیده است

با این که آتش تنش و درگیری میان اسرائیل و فلسطین با میانجیگری مصر تا حد زیادی خاموش شده است، اما اغراق نیست اگر بگوییم همه هزینه‌های ایجاد شده برای غزه ثبت شده است. 

در بمب‌باران سه روزه باریکه غزه دست کم ۴۴ فلسطینی جان خود را از دست داده اند. در میان قربانیان نام ۱۵ کودک و ۴ زن هم دیده می‌شود. 

در کنار خسارات انسانی، ۱۸ خانه در غزه به طور کامل ویران شده و بیش از ۱۶۷۰ خانه هم آسیب دیده است. ۷۱ ساختمان مسکونی هم قابلیت سکونت خود را از دست داده است.

 

نشنال

اعتراض در بصره پس از خاموشی‌های گسترده برق

دمای هوای بصره به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است و این یعنی گرمای کلافه‌کننده برای ساکنان این بندر در عراق. با اضافه شدن قطعی مکرر برق به ماجرا، این گرما دیگر قابل تحمل نیست و باعث اعتراض می‌شود که البته شده است. 

اهالی بصره در اعتراض به وضعیت موجود این بندر، لاستیک‌ها را آتش زده اند و انداخته اند وسط خیابان. از سوی دیگر مسیرها و جاده‌های منتهی به بندر را هم بسته اند. 

بصره نفت‌خیز مشکل تامین برق دارد. مسئولان این بندر می‌گویند چندین آتش‌سوزی در نیروگاه‌های تولید برق باعث خاموشی مکرر و خشم ساکنان این بندر شده است.

 

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها