|

ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شد

رسانه‌های آمریکایی متاثر از خبر کشته شدن رهبر القاعده به این موضوع توجه نشان داده اند. رسانه‌های چاپ انگلیس هم از این خبر غافل نیستند، گرچه همچنان درگیر قهرمانی تیم فوتبال زنان این کشور در یورو ۲۰۲۲ هستند.

ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شد

رسانه‌های آمریکایی متاثر از خبر کشته شدن رهبر القاعده به این موضوع توجه نشان داده اند. رسانه‌های چاپ انگلیس هم از این خبر غافل نیستند، گرچه همچنان درگیر قهرمانی تیم فوتبال زنان این کشور در یورو ۲۰۲۲ هستند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از نزدیکی سالگرد فاجعه انفجار بیروت گفته اند و البته از خروج نخستین کشتی باری حاوی غلات از اودسا.

 

نیویورک تایمز

ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شد

با تایید جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، رهبر القاعده در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد. به این ترتیب تعقیب و گریز ۲۱ ساله آمریکا برای شکار این تروریست پایان یافت.

او در منطقه‌ای در مرکز کابل و در بالکن خانه‌اش بود که هدف شلیک هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت. 

بایدن در واکنش به این خبر گفته: ما باز هم به صراحت می‌گوییم مهم نیست چند سال طول بکشد، مهم نیست کجا باشید و کجا پنهان شوید، اگر تهدیدی برای آمریکایی‌ها باشید، ما شما را پیدا می‌کنیم و از بین می‌بریم!

ایمن الظواهری، شهروندی مصری و از طراحان اصلی حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا و برج‌های دوقلوی نیویورک بود. او پس از بن لادن رهبری القاعده را به عهده گرفت.

 

گاردین

غرش شیرها در انگلیس طنین انداز شد

واقعیت این است که قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان بریتانیا در یورو ۲۰۲۲ مهم‌ترین و بزرگترین قهرمانی ملی فوتبال انگلیس در ۵۶ سال گذشته است. 

زنان فوتبالیست انگلیس دست به کار بزرگی زده اند و به همین دلیل جشن و پایکوبی در این کشور برپا شده است؛ با کلید واژه « خانه »! 

تحلیلگران ورزشی انگلیس می‌نویسند قهرمانی فوتبال زنان انگلیس باعث شده میل و اشتیاق عمومی برای پیگیری قوی لیگ آنها هم بیشتر شود. سه شیرها، لقب تیم ملی فوتبال انگلیس است؛ زنان و مردان.

 

نشنال

سیلوهای بندر بیروت را نجات دهید!

در آستانه دو سالگی فاجعه بندر بیروت، سیلوهای غلات در حاشیه این بندر غیرمسئولانه رها شده اند. این در حالی است که مشکل تهیه مواد غذایی در لبنان وجود دارد. 

بخشی از این سیلوها چند روز به دلیل ناکارآمدی مسئولان و بی‌توجهی آنها در آتش سوختند و باعث واکنش خانواده‌های قربانیان انفجار دو سال پیش شدند. 

بازماندگان انفجار بزرگ بندر بیروت از مسئولان می‌خواهند به یاد قربانیان سیلوها و غلات‌ را نجات دهند. آنها می‌گویند این سیلوها نماد مقاومت مقابل فساد و ناکارآمدی دولت در لبنان هستند. این سیلوها دو سال در اوج بی‌توجهی استوار مانده اند، اما کسی سراغی از آنها نمی‌گیرد.

 

عرب نیوز

خروج اولین کشتی غلات از بندر اودسا

بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان میان روسیه و اوکراین نخستین کشتی باری حاوی غلات از بندر اودسا خارج شد. مقصد این کشتی لبنان است.

رسانه‌ها از این بار به عنوان نور امید یاد کرده اند و گوترش دبیر کل سازمان ملل هم گفته جهان امروز گرفتار بحران مواد غذایی نیازمند توافق‌های اینچنینی است. 

منظور گوترش از توافق، مذاکرات چند وقت پیش میان روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه است. هرچند روسیه پس از توافق دست از موشک‌باران اوکراین برنداشت، اما به هرحال نخستین کشتی حاوی ۲۶هزار تن انواع غلات از اودسا خارج شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها