|

رای کانزاسی‌ها به حفظ حق سقط جنین!

تلاش شهروندان آمریکایی برای حفظ حق سقط جنین موضوعی است که مدتها در رسانه‌های آمریکایی و حتی اروپایی و آسیایی مورد توجه قرار گرفته است

رای کانزاسی‌ها به حفظ حق سقط جنین!

تلاش شهروندان آمریکایی برای حفظ حق سقط جنین موضوعی است که مدتها در رسانه‌های آمریکایی و حتی اروپایی و آسیایی مورد توجه قرار گرفته است. پس از رای دیوان عالی برای ممنوعیت این حق، ایالت کانزاس آمریکا نخستین ایالتی شد که این ممنوعیت را به رای گذاشت و البته جواب منفی گرفت. موافقان حق قانونی سقط جنین موفق شدند این حق را برای زنان حفظ کنند. 

انگلیسی‌ها در کنار مسائل داخلی خود سرگرم بررسی سفر نانسی پلوسی به تایوان و حواشی آن هستند. خاورمیانه‌ای‌ها هم علاوه بر سفر پلوسی به تایوان به کشته شدن ظواهری و تایید معامله نظامی میان آمریکا و عربستان و امارات پرداخته اند.

 

نیویورک تایمز

رای کانزاسی‌ها به حفظ حق سقط جنین! 

تازه‌ترین خبرها درباره نتایج رای‌گیری می‌گوید حامیان حق سقط جنین در ایالت کانزاس با اختلاف برنده این رقابت شده اند. ۵۹ درصد رای‌دهندگان به حفظ حق سقط جنین در قانون اساسی ایالتی رای داده اند. البته ۹۱درصد آراء شمرده شده است. این اختلاف تا پایان حفظ شود، کانزاس به جمع ایالت‌های ممنوعه اضافه نمی‌شود. 

ایالت کانزاس آمریکا، نخستین ایالتی است که پس از رای دیوان عالی برای ممنوعیت سقط جنین، آن را به رای گذاشت. مسئولان این ایالت با هدف محدودیت و ممنوعیت سقط جنین آن را به همه‌پرسی گذاشتند و البته شکست خوردند. 

نکته شایسته توجه این است که کانزاس ایالتی محافظه‌کار و سنتی و حامی جمهوریخواهان است. نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد جناح‌بندی‌های سیاسی در زمینه حقوق شهروندی چندان کارآمد نیست.

 

گاردین

ایالات متحده تایوان را رها نمی‌کند 

با وجود انتقادات و هشدارهای چینی‌ها، نانسی پلوسی وارد تایوان شد و مورد استقبال رسمی مقامات دولتی قرار گرفت. 

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در دیدار با خانم تسای اینگ ون با صراحت گفته «آمریکا هرگز تایوان را رها نخواهد کرد. در واقع ما نمایندگان آمریکا به این جا آمده ایم تا این را بگوییم». پلوسی در ادامه تاکید کرده اکنون بیش از هر زمان دیگری همبستگی و همکاری دو جانبه میان آمریکا و تایوان وجود دارد. 

خانم تسای هم گفته تایوانی‌ها از حمایت بی‌دریغ آمریکایی‌ها و همچنین از سفر خانم پلوسی در شرایط هشدار چینی بسیار سپاسگزار هستند و تایوان هم متعهدانه وظایفش را برای حفظ تنگه انجام می‌دهد.

 

نشنال

مسئولان هیترو: تاخیر تقصیر مسافران است!

شلوغی و صف‌های طولانی در فرودگاه هیتروی لندن سر و صدای مسافران را درآورده است. اما مسئولان فرودگاهی معتقدند این تاخیر‌ها نتیجه عملکرد خود مسافران است و ربطی به موضوعات دیگر ندارد. 

مسئولان فرودگاهی می‌گویند مسافران تازه‌کار قوانین ممنوعیت حمل مایعات در چمدان دستی را رعایت نمی‌کنند. خروج بطری‌ها از کیف و چمدان آنها طول می‌‌کشد و باعث طولانی‌تر شدن صف‌ها می‌شود. از سال ۲۰۰۶ و پس از کشف یک حمله تروریستی، حمل مایعات در کیف‌های دستی ممنوع است. 

اما نکته مهم درباره فرودگاه هیترو توافق چند ماه پیش کارمندان و کارگران برای اعتصاب در فصل سفرهای تابستانی بوده است. مسئولان هیترو به کمبود نیرو و نقش آن در تاخیر‌ها و طولانی شدن صفوف اشاره نمی‌کنند.

 

عرب نیوز

تایید فروش موشک پاتریوت آمریکایی به عربستان 

وزارت دفاع آمریکا می‌‌گوید ظرفیت فروش سامانه دفاعی موشک‌های پاتریوت به عربستان موضوعی تایید شده است و ارزش این معامله بیش از ۳ میلیارد دلار خواهد بود. 

علاوه بر این آمریکا ظرفیت فروش سامانه موشکی دفاعی و همچنین تجهیزات ارتباطی و کنترل آتش به امارات را هم تایید کرده است. پنتاگون ارزش این معامله را بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام کرده است. 

ماه گذشته جو بایدن در سفری به منطقه راهی عربستان شد. پس از آن بیانیه مشترکی منتشر شد که بر همکاری‌های آمریکا و عربستان برای امنیت منطقه تاکید می‌کرد. به نظر می‌رسد ظرفیت فروش سامانه موشکی پاتریوت در ادامه آن سفر باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها