|

افزایش میل به خودکشی در جامعه زنان افغان

روزنامه‌های انگلیسی در کنار موضوع رقابت تراس و سوناک برای نخست‌وزیری و سفر پلوسی به تایوان به عضو‌گیری گروه‌های راست افراطی از میان کودکان و نوجوانان در پلتفرم‌های آنلاین توجه نشان داده اند.

افزایش میل به خودکشی در جامعه زنان افغان

اتفاقی که در ایالت کانزاس آمریکا افتاده همچنان در صفحه اول روزنامه‌های این کشور مورد توجه قرار گرفته است. کانزاسی‌ها علی‌رغم این که اغلب جمهوریخواه هستند، اما در موضوع حق سقط جنین نگاهی کاملا دموکرات به ماجرا داشتند و رای به حفظ آن دادند. این اتفاق ضربه محکمی به دیوان عالی آمریکا به حساب می‌آید. حواشی سفر پلوسی به تایوان هم جای خود را دارد.

روزنامه‌های انگلیسی هم در کنار موضوع رقابت تراس و سوناک برای نخست‌وزیری و سفر پلوسی به تایوان به عضو‌گیری گروه‌های راست افراطی از میان کودکان و نوجوانان در پلتفرم‌های آنلاین توجه نشان داده اند.

خاورمیانه‌ای‌ها از آخرین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب در وین خبر داده اند و به نخستین کشتی باری حاوی غلات که از اودسا حرکت کرده و حالا به ترکیه رسیده است، پرداخته اند.

 

گاردین

کودکان انگلیسی در دام آنلاین راست افراطی

کارشناسان انگلیسی هشدار می‌دهند گروه‌های راست افراطی سن طعمه‌های خود را کاهش داده و از میان کودکان و نوجوانان عضو‌گیری کرده اند. 

تحقیقات نشان می‌دهند در دو سال پاندمی کووید ۱۹ که کودکان و نوجوانان بیش از پیش آنلاین بوده اند، شکار گروه‌های راست افراطی شده اند و به شکلی موذیانه و نامحسوس از ایدئولوژی مخرب آنها تاثیر پذیرفته اند.

بر اساس مشاهدات پلیس، معلمان و استادان دانشگاه ایدئولوژی راست افراطی از طریق انجمن‌های بازی‌های آنلاین، چت‌روم‌های دوستانه و شبکه‌های مجازی در دسترس برای آموزش آنلاین مدارس در اختیار گروه‌های سنی کودک و نوجوان قرار گرفته است.

 

واشنگتن پست

آتش تنش میان چین و آمریکا شعله‌ور شد

پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان، چینی‌ها چندین بیانیه تند و تیز علیه آمریکا صادر کرده و برای این جزیره خودگردان هم خط و نشان کشیده اند.

علاوه بر صدور بیانیه، چینی‌ها به فعالیت‌های نظامی خود در حوالی تایوان شدت داده اند و رنگ و بویی بحرانی به تنگه تایوان داده اند. از جمله این که ۲۷ جنگنده چینی در منطقه دفاعی آسمان تایوان خودنمایی کرده اند!

جان کربی سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ما چنین رفتار و واکنشی را از سوی چینی‌ها پیش‌بینی می‌کردیم و معتقدیم این رفتار تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. هرچند که آنها نباید سفر پلوسی را دستمایه این رفتارها می‌کردند.

 

عرب نیوز

میزبانی المپیک زمستانی آسیا به عربستان می‌رسد؟

گرفتن میزبانی المپیک آسیایی زمستانی یکی از رویاهای عربستان برای نمایش تغییرات اساسی و پیشرفت‌ها است. دولت سعودی بر اساس ظرفیت‌های کوهستان‌‌های شمال غرب این کشور و منطقه ترویجینا نامزدی خود را برای گرفتن میزبانی اعلام کرده است.

عربستان سالها تلاش کرده تصورات کلیشه‌ای را از چهره خود بزداید. دولت سعودی از زمانی که تصمیم گرفت برنامه توسعه ۲۰۳۰ را اجرا کند و به جای نفت بر صنعت توریسم متمرکز شود، اقدامات فراوانی برای این کلیشه‌زدایی انجام داده است. 

پروژه نیوم ( ساخت شهر مدرن مبتنی بر توسعه پایدار ) یکی از آن ظرفیت‌هایی است که عربستان برای کلیشه‌زدایی بر آن متمرکز شده است.

 

نشنال

افزایش میل به خودکشی در جامعه زنان افغان 

رئیس سابق کمیسیون مستقل حقوق بشر می‌گوید طالبان آینده میلیون‌ها زن و دختر افغان را به سرقت برده است. سیاست‌‌های سرکوب‌گرانه طالبان نتیجه‌ای جز بحران روحی و روانی برای این مردم نداشته است. 

خانم شهرزاد اکبر می‌گوید با آمدن طالبان به افغانستان ناگهان همه چیز تغییر کرد؛ آنها برای لباس پوشیدن زنان تعیین تکلیف کردند، مانع مدرسه رفتن آنها شدند و … در واقع زنان افغان احساس می‌کنند در قفس طالبان گیر افتاده اند.

موضوع مهم‌تری‌ که خانم اکبر روی آن تاکید می‌کند، افزایش میل به خودکشی در میان جامعه زنان و دختران افغان است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها