|

کسی که با آتش بازی کند در آن می‌سوزد!

رسانه‌های مهم جهان از آمریکایی تا انگلیسی و خاورمیانه‌ای به گفت و گوی دو ساعته رئیس‌جمهور چین و بایدن درباره تایوان اشاره کرده اند.

کسی که با آتش بازی کند در آن می‌سوزد!

رسانه‌های مهم جهان از آمریکایی تا انگلیسی و خاورمیانه‌ای به گفت و گوی دو ساعته رئیس‌جمهور چین و بایدن درباره تایوان اشاره کرده اند. در این تماس شی نسبت به حمایت آمریکا از دموکراسی‌‌خواهان تایوان هشدار داده و گفته آمریکا در صورت دخالت در این موضوع با آتش بازی کرده و هر کس که با آتش بازی کند در آن می‌سوزد. 

روزنامه‌های انگلیسی سرگرم نتیجه تحقیقات دانشمندان درباره افزایش دمای هوا در انگلیس و مخاطرات تغییرات اقلیمی هستند. در کنار آن به برگزاری بازی‌های سنتی در ناتینگهام و رفتار توهین‌آمیز شرکت‌های انرژی مثل شل با کارگران هم پرداخته اند. 

سیلاب ناگهانی در امارات و ایران هم سوژه مهم خاورمیانه‌ای‌هاست.

 

نیویورک تایمز

کسی که با آتش بازی کند در آن می‌سوزد!

رئیس‌جمهور چین در تماسی تلفنی با جو بایدن به او هشدار داد با «آتش» بازی نکند مبادا در آن بسوزد. این تماس که به مدت ۲ ساعت طول کشید با محوریت تایوان و سفر نانسی پلوسی به این منطقه برقرار شد. 

نانسی پلوسی قرار بود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ماه آینده سفری به تایوان داشته باشد که با وجود هشدارهای آقای‌ شی ممکن است این برنامه لغو شود. 

استقلال و دموکراسی تایوان موضوعی نیست که چین با آن کنار بیاید. شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین بارها از آمریکا خواسته از حمایت از تایوان و دموکراسی‌خواهان دست بردارد. چینی‌ها تایوان را جزیی از تمامیت ارضی و خط قرمز خود می‌دانند.

 

نشنال

نجات ۸۷۰ نفر از سیل در امارات 

به محض وقوع سیلاب ناگهانی در شمال امارات، تیم‌های امداد و نجات این کشور مستقر و موفق شده اند جان بیش از ۸۷۰ نفر را از خطر مرگ نجات دهند. 

آنها با به کار گرفتن بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس شهروندان را از محل وقوع سیلاب دور کرده و به مناطق امن در فجیره و شارجه انتقال داده اند. 

دولت امارات برای اسکان موقت سیل‌زده‌ها، ۲۰ هتل و همچنین کمپ را تدارک دیده است. این مکان‌‌ها برای اسکان بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت دارد. 

مرکز هواشناسی امارات گزارش داده این ژوئیه، بارانی‌ترین ژوئیه این کشور در ۳۰ سال گذشته است. سیلاب اخیر امارات کشته و مجروحی نداشته است.

 

واشنگتن پست

اعتراض به نابرابری در پیش‌گیری و درمان آبله میمونی 

با اوج گرفتن تعداد مبتلایان به آبله میمونی در آمریکا تعدادی از شهروندان نیویورکی تجمعی اعتراضی برگزار کردند و از دولت خواستند در پیشگیری و درمان این بیماری برابری را رعایت کند. 

به نظر می‌رسد افراد متعلق به خانواده‌های کم‌درآمد و همچنین جامعه رنگین‌پوستان از امکانات کمتری برای مقابله با ویروس آبله میمونی برخوردار هستند. دولت آمریکا واکسیناسیون مردان همجنسگرا را برای در امان ماندن از ویروس آبله میمونی آغاز کرده، اما اعتراضات نشان می‌دهد واکسن در دسترس همگان نیست. 

ویروس آبله میمونی از خانواده ویروس آبله با علائم خفیف‌تر است. با هشدار سازمان بهداشت جهانی مشخص شده است که شیوع این بیماری قابل ملاحظه است و دولت‌ها باید برای مهار آن دست بجنبانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها