|

دولت بوریس جانسون در آستانه سقوط

روزنامه‌های انگلیسی بیش از هر موضوعی به استعفای دو عضو کابینه دولت جانسون یعنی وزیر خزانه‌داری و وزیر بهداشت پرداخته اند.

دولت بوریس جانسون در آستانه سقوط

روزنامه‌های آمریکایی با این که درگیر ماجراهای تیراندازی جدید در هایلند پارک ایالت ایلی‌نوی هستند، اما همچنان به موضوع جنگ اوکراین و حواشی آن می‌پردازند. از جمله این حواشی پراکنده شدن هول و هراس جنگ در میان لهستانی‌هاست. 

روزنامه‌های انگلیسی بیش از هر موضوعی به استعفای دو عضو کابینه دولت جانسون یعنی وزیر خزانه‌داری و وزیر بهداشت پرداخته اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها برای عید قربان آماده می‌شوند. چند روز دیگر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان برگزار می‌شود و دولتها بیش از هر چیزی نگران شده اند مبادا تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در اثر افزایش دید و بازدیدها زیادتر شود.

 

گاردین

دولت بوریس جانسون در آستانه سقوط 

با استعفای دو وزیر کابینه، دولت بوریس جانسون در آستانه فروپاشی قرار گرفته است؛ خاصه این که در نامه استعفای ریشی سوناک آمده است که هیچ جدیدت و تسلطی بر امور در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت دیده نمی‌شود. 

ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری انگلیس است که در کنار ساجد جاوید، وزیر بهداشت این کشور نامه استعفای خود را تقدیم کرده است. بلافاصله پس از این اقدام، جانسون از ندیم زهاوی وزیر آموزش خواسته که جایگزین سوناک شود و همچنین بارکلی هم جای جاوید بنشیند که به نظر می‌رسد این پیشنهاد به مذاق زهاوی خوش نیامده. او ترجیح می‌دهد جانشین لیز تراس در وزارت خارجه باشد.

تحلیلگران انگلیسی می‌نویسد جاوید و سوناک دو رقیب احتمالی جانسون برای احراز پست نخست‌وزیری هستند و هیچ بعید نیست راهی ساختمان شماره ۱۰ شوند.

 

واشنگتن پست

لهستانی‌ها تمرین تیراندازی می‌کنند!

جنگ اوکراین طولانی شده و از سوی دیگر روند پیوستن سوئد و فنلاند هم به ناتو به جریان افتاده است. معنی این دو گزاره این است که هیچ بعید نیست جنگ و تهدید روسی دامن دیگر کشورهای اروپایی را هم بگیرد. در واقع وقتی صدای نخستین انفجارها در اوکراین شنیده شد، هول جنگ به دل همسایه‌های این کشور هم افتاد.

برخی از شرکت‌ها و ادارات خصوصی لهستان در واکنش به جنگ در اوکراین، تصمیم گرفته اند کارمندان خود را در زمینه کار با اسلحه و تیراندازی تمرین و آموزش دهند. آنها از غیرنظامیان خواسته اند وقت‌های بی‌کاری خود را با اسلحه و نحوه کار با آن پر کنند. 

نکته قابل تامل این که این شرکت‌های غیرنظامی و این شهروندان معمولی متفق‌القول می‌گویند روسیه در پی گسترش دامنه جنگ در همه اروپاست.

 

نشنال

پیش از عید قربان تست کرونا بدهید!

دولت امارات به منظور حفظ جان شهروندان خود از آنها خواسته برای شرکت در مراسم و جشن‌های عید قربان، تست کرونا بدهند و در صورت منفی بودن نتایج در تجمعات حضور یابند. تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در امارات طی روزهای اخیر افزایش یافته است. 

دولت امارات قید کرده نتایج تست کووید ۱۹ باید ۷۲ ساعت قبل از شروع مراسم عید آماده باشد تا شهروندان با خیال راحت در این جشن شرکت کنند. 

کارمندان و کارگران دولتی امارات از روز جمعه تا روز دوشنبه به مناسبت عید قربان تعطیل هستند. این عید در سراسر کشورهای اسلامی عربی یکی از مهم‌ترین اعیاد به شمار می‌آید و دید و بازدید و برگزاری مهمانی از ویژگی‌هایش است.

 

عرب نیوز

تلاش میلیاردی عربستان برای مبارزه با افزایش قیمت 

دولت سعودی برای مقابله با افزایش قیمت و تورم، بودجه‌ای ۵ میلیارد دلاری تصویب کرده است. همچنین دولت عربستان از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی خواسته از قشر کم‌درآمد و مستمری‌بگیران حمایت کنند و اجازه ندهند به آنها فشار بیشتری بیاید. 

بخش عمده بودجه ۵ میلیارد دلاری جدید برای تامین مواد غذایی ضروری در نظر گرفته می‌شود. در واقع این بودجه به صورت وجه نقد به حساب افراد کم‌درآمد واریز می‌شود که از سال ۲۰۱۷ برای آنها راه‌اندازی شده است. 

دولت سعودی از مراکز تامین کننده مواد غذایی خواسته رقابت مشروع داشته باشند و از افزایش بی‌اندازه قیمت کالاهای ضروری خودداری کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها