|

جنگ اوکراین نفت را به ۳۸۰ دلار هم می‌رساند!

ادامه پیدا کردن جنگ اوکراین و حملات مرگ‌بار و جدید روسیه به مرکز و جنوب این کشور باعث شده این موضوع و حواشی‌اش به صفحه اول روزنامه‌ها باز گردد.

جنگ اوکراین نفت را به ۳۸۰ دلار هم می‌رساند!

ادامه پیدا کردن جنگ اوکراین و حملات مرگ‌بار و جدید روسیه به مرکز و جنوب این کشور باعث شده این موضوع و حواشی‌اش به صفحه اول روزنامه‌ها باز گردد. از جمله واشنگتن پست آمریکا که در تیتر و عکس یک به آن پرداخته و یا روزنامه خاورمیانه‌ای گلف نیوز که تبعات این جنگ را از نگاه تحلیلگران جی پی مورگان بررسی کرده است. 

روزنامه‌های آمریکایی و خاورمیانه‌ای موضوعاتی مثل آغاز به کار نخستین زن سیاه‌پوست آمریکایی در مسند قضاوت در دیوان عالی و همچنین شورش‌‌ در لیبی را پوشش داده اند.

یواس‌ای تودی

خانم جکسون تاریخ‌ساز می‌شود

بالاخره موعد حضور قاضی کتانجی براون جکسون در دیوان عالی آمریکا فرا رسید. گرچه حضور او ترکیب ۶ به ۳ تسلط جمهوریخواهان را بر دموکرات‌ها در این نهاد قضایی به هم نمی‌زند، اما روزنه امیدی برای تحول به شمار می‌آید.

قاضی جکسون دموکرات، نخستین زن سیاه‌پوست آمریکایی است که به مقام قضاوت در دیوان عالی ایالات متحده دست پیدا می‌کند. او وعده جو بایدن در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری است. 

رئیس‌جمهور بایدن گفته بود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش فرصت بیشتری در اختیار زنان و جامعه سیاه‌پوستان آمریکا برای حضور در عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی قرار خواهد گرفت.

 

واشنگتن پست

حمله موشکی به اودسا جان ۲۱ نفر را گرفت

با این که از حجم حملات موشکی روسیه به مرکز اوکراین کاسته شده بود، اما در چند روز اخیر، حملاتی در کیف و اودسا صورت گرفته و تلفاتی هم به جا گذاشته است.

حمله موشکی در نزدیکی اودسا، باعث تخریب یک آپارتمان مسکونی شده و جان ۲۱ را گرفته است. ۳۸ نفر هم در این بلوک ساختمانی مجروح و مصدوم شده اند. 

این میزان تلفات بالاترین تلفاتی است که در عملیات تک حمله و از روز اول آغاز جنگ در اوکراین ثبت شده است. حمله روسیه به اوکراین از روز بیست و چهارم فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد.

 

 

گلف نیوز

جنگ اوکراین نفت را به ۳۸۰ دلار هم می‌رساند!

بانک جی‌ پی مورگان آمریکا هشدار می‌دهد قیمت هر بشکه نفت خام می‌تواند تا ۳۸۰ دلار هم افزایش پیدا کند. 

تحلیلگران این موسسه اقتصادی آمریکایی معتقدند با سخت‌تر شدن تحریم‌های اروپایی و آمریکایی بر روسیه، این کشور ممکن است تولید نفت خام خود را به شدت کاهش دهد و آن وقت قیمت هر بشکه نفت به ۳۸۰ دلار برسد.

اشاره تحلیلگران جی ‌پی مورگان به گفت و گوی رهبران غربی و متحدان در نشست اخیر گروه هفت است که گرچه برای کنترل خشونت روسیه اتخاذ شده، اما در نهایت ممکن است یک بحران درست و حسابی انرژی ایجاد شود.

 

عرب نیوز

شورش و اوباشی‌گری در لیبی غیر قابل قبول است

نماینده سازمان ملل در امور لیبی نسبت به وقایع اخیر این کشور واکنش نشان داده است. استفانی ویلیامز می‌گوید حق اعتراض و حضور خیابانی مردم لیبی محترم است، اما حمله به ساختمان مجلس جز اوباشی‌گری چیزی نیست. 

شرایط بد اقتصادی و رفاهی در لیبی باعث شده، شهروندان این کشور معترض و خشمگین به خیابان‌‌ها بیایند. گرمای فزاینده هوا در تابستان یک سو و از سوی دیگر قطعی برق ۱۸ ساعته هم بیش از پیش شهروندان را عصبانی کرده است.

این در حالی است که لیبی در صدر کشورهای آفریقایی است که ذخایر انرژی محسوسی دارد و نباید دچار بی‌برقی باشد. 

نخست‌وزیر موقت لیبی از اعتراضات حمایت کرده و گفته است همه نهادهای دولتی باید کناره‌گیری کنند تا انتخابات جدید برگزار شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها