|

نقاشی معترضان جایگزین نقاشی کنستابل شد!

روزنامه‌های انگلیسی خبر تیراندازی در آمریکا را پوشش داده اند و هم از کنش معترضان به سوخت‌های فسیلی در گالری ملی آثار هنری لندن گفته اند.

نقاشی معترضان جایگزین نقاشی کنستابل شد!

روزنامه‌های آمریکایی دوباره مشغول حادثه تیراندازی شده اند. این بار در ایالت ایلی‌نوی و منطقه هایلند پارک فردی مسلح در روز جشن چهارم جولای به سمت حاضران تیراندازی کرده و ۶ نفر را کشته است.

روزنامه‌های انگلیسی هم خبر تیراندازی در آمریکا را پوشش داده اند و هم از کنش معترضان به سوخت‌های فسیلی در گالری ملی آثار هنری لندن گفته اند. 

روزنامه‌های خاورمیانه از یک سو درگیر وقایع لیبی هستند و یمن و از سوی دیگر به پیشواز عید قربان رفته اند. آنها همچنین از افزایش قیمت مواد غذایی و تاثیر آن بر رفاه شهروندان منطقه و تلاش دولتها برای مقابله با این موضوع هم گزارش داده اند.

 

گاردین

نقاشی معترضان جایگزین نقاشی کنستابل شد!

روز دوشنبه تعدادی از جوانان حامی محیط زیست و معترض به تغییرات اقلیمی نقاشی اعتراضی خودشان را روی نقاشی جان کنستابل در گالری ملی آثار هنری لندن چسباندند و برای دقایقی نظم این مکان را به هم زدند. 

این جوانان کمپین « همین حالا نفت را متوقف کنید» راه انداخته اند تا اعتراضشان را به پروژه‌های نفتی و سوخت‌های فسیلی دولت انگلیس نشان دهند. دولت قرار است به ۴۰ پروژه نفتی جدید مجوز بدهد. 

نقاشی جان کنستابل، موسوم به هی وین، در سال ۱۸۲۱ تصویر شده در حالی که خبری از هواپیما ( بروز سوخت‌‌های فسیلی ) در آسمانش نیست و گویی همه چیز بر وفق مراد طبیعت است. اما این جوانان روی بومی دیگر هواپیما را به آسمان نقاشی اضافه کرده و آن را به نقاشی اصلی چسبانده اند!

 

نیویورک تایمز

تیراندازی در هایلند پارک جان ۶ نفر را گرفت

اهالی هایلند پارک ایالت ایلی‌نوی آمریکا مثل دیگر شهروندان آمریکایی مشغول مراسم و جشن روز چهارم جولای ( روز ملی و استقلال ) آمریکا بودند که با صدای شلیک گلوله غافلگیر شدند. 

مردی جوان از روی پشت بام یکی از مراکز خرید نزدیک محل برگزاری جشن به سوی جمعیت شلیک کرده و جان ۶ نفر را گرفته و تعدادی را هم مجروح و مصدوم به بیمارستان فرستاده است.

پلیس مظنون به تیراندازی را دستگیر کرده است؛ او رابرت کریمو نام دارد و جوانی ۲۲ ساله است. شلیک‌های او تصادفی و بی‌هدف بوده و فرد خاصی را در نظر نداشته است.

 

نشنال

پیش از عید قربان تست کرونا بدهید!

دولت امارات به منظور حفظ جان شهروندان خود از آنها خواسته برای شرکت در مراسم و جشن‌های عید قربان، تست کرونا بدهند و در صورت منفی بودن نتایج در تجمعات حضور یابند. تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در امارات طی روزهای اخیر افزایش یافته است. 

دولت امارات قید کرده نتایج تست کووید ۱۹ باید ۷۲ ساعت قبل از شروع مراسم عید آماده باشد تا شهروندان با خیال راحت در این جشن شرکت کنند. 

کارمندان و کارگران دولتی امارات از روز جمعه تا روز دوشنبه به مناسبت عید قربان تعطیل هستند. این عید در سراسر کشورهای اسلامی عربی یکی از مهم‌ترین اعیاد به شمار می‌آید و دید و بازدید و برگزاری مهمانی از ویژگی‌هایش است.

 

 

عرب نیوز

تلاش میلیاردی عربستان برای مبارزه با افزایش قیمت 

دولت سعودی برای مقابله با افزایش قیمت و تورم، بودجه‌ای ۵ میلیارد دلاری تصویب کرده است. همچنین دولت عربستان از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی خواسته از قشر کم‌درآمد و مستمری‌بگیران حمایت کنند و اجازه ندهند به آنها فشار بیشتری بیاید. 

بخش عمده بودجه ۵ میلیارد دلاری جدید برای تامین مواد غذایی ضروری در نظر گرفته می‌شود. در واقع این بودجه به صورت وجه نقد به حساب افراد کم‌درآمد واریز می‌شود که از سال ۲۰۱۷ برای آنها راه‌اندازی شده است. 

دولت سعودی از مراکز تامین کننده مواد غذایی خواسته رقابت مشروع داشته باشند و از افزایش بی‌اندازه قیمت کالاهای ضروری خودداری کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها