|

آخرین امیدهای اوکراین در لوهانسک از دست رفت

روزنامه‌های انگلیسی علاوه بر مسائل داخلی انگلیس به خبر تیراندازی و کشته شدن تعدادی از شهروندان در مرکز خرید فیلد دانمارک اشاره کرده اند.

آخرین امیدهای اوکراین در لوهانسک از دست رفت

شکست مقاومت اوکراینی‌ها و عقب‌نشینی آنها از لیسیچانسک باعث شده تسلط روسها بر منطقه لوهانسک تقریبا کامل شود. این موضوع در صفحه اول رسانه‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه‌های انگلیسی علاوه بر مسائل داخلی انگلیس به خبر تیراندازی و کشته شدن تعدادی از شهروندان در مرکز خرید فیلد دانمارک اشاره کرده اند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم از اوکراین نوشته اند و از حادثه مرگ‌بار در شهر توریستی الغردقه در مصر گفته اند. کوسه به دو شناگر حمله کرده است. حادثه تلخ دیگر هم در مسابقه فرمول یک گرندپری بریتانیا بوده است. راننده تیم آلفا رومئو در سیلوراستون با دیواره برخورد کرده و از دور مسابقات خارج شده، اما آسیب شدیدی ندیده است.

 

نیویورک تایمز

آخرین امیدهای اوکراین در لوهانسک از دست رفت

پس از سقوط سیویردونتسک، شهر دوقلویش یعنی لیسیچانسک هم در منطقه دونباس سقوط کرد تا آخرین امیدهای اوکراین برای بازپس‌گیری شرق از روسها از دست برود. 

لیسیچانسک یک هفته مقاومت کرد و در نهایت این شهر اوکراینی غنی از معدن به دست روسها افتاد. بمب‌باران شدید و آتش توپخانه‌ای سنگین روسها طی چند ماه اخیر در منطقه دونباس باعث شد نیروهای اوکراینی در شرق دستاورد چندانی نداشته باشند و مجبور به عقب‌نشینی شوند. 

روسیه مدتهاست پس از شکست و عقب‌نشینی از مرکز اوکراین، بر شرق این کشور متمرکز شده است و قصد دارد مناطق لوهانسک و دونتسک ( دونباس ) را برای همیشه تصاحب کند.

 

گاردین

تیراندازی در مرکز خرید کوپنهاگ جان سه نفر را گرفت

به گزارش پلیس کوپنهاگ، پایتخت دانمارک، تیراندازی در یکی از مراکز خرید شلوغ شهر جان سه شهروند را در جا گرفته و سه نفر دیگر را مجروح کرده است. حال مجروحان وخیم است.

ماموران پلیس موفق شده اند فرد مسلح را دستگیر کنند. او جوانی ۲۲ ساله است که به اتهام قتل عمد امروز در دادگاه پایتخت محاکمه خواهد شد. 

پلیس دانمارک می‌گوید تا کنون مدرکی که این که حادثه با انگیزه‌های نژادپرستانه رخ داده باشد، پیدا نشده است. آنها همچنین احتمال داده اند که این حمله سویه‌های تروریستی داشته باشد. اما هیچ اطلاعات قطعی از علت این ماجرا منتشر نشده است.

 

عرب نیوز

حمله کوسه به دو زن در آبهای ساحلی مصر

شنا در آبهای دریای سرخ در کناره مصر کار دست گردشگران داده است. دو گردشگر یکی اتریشی و دیگری رومانیایی مشغول شنا بوده اند که گرفتار کوسه می‌شوند. 

شهروند رومانیایی در جا جان می‌بازد و دیگری با مصدومیت شدید تا ساحل شنا می‌کند و سپس می‌میرد. در گزارش آمده دست و پای شهروند اتریشی در حمله کوسه آسیب می‌بیند، با این حال تلاش می‌کند خودش را به ساحل برساند، اما با وجود مراقبت‌های پزشکی تمام می‌کند. 

با آغاز تابستان سر شهر ساحلی الغردقه شلوغ‌تر از همیشه می‌شود. این شهر در شرق مصر و در کناره دریای سرخ قرار دارد و یکی از مکان‌های توریستی مورد علاقه گردشگران اروپایی و آمریکایی است.

 

نشنال

مهندس اماراتی از ایزوله فضایی خارج شد

فضانورد اماراتی که با هدف شبیه‌سازی، در ماموریت روسی سیریوس ۲۰- ۲۱ شرکت کرده بود، پس از ۸ ماه از وضعیت ایزوله خارج شد. 

این مهندس مکانیک به همراه سه فضانورد روسی و دو فضانورد آمریکایی به مدت ۲۴۰ روز به صورت ایزوله سخت‌ترین تمرین‌ها و فعالیت‌ها را انجام داده است تا نتایج آزمایش‌ها برای ماموریت‌های اصلی فضانوردی مورد استفاده قرار بگیرد. 

دولت امارات مدت‌هاست که سعی می‌کند در کنار کشورهای پیشرفته در عرصه هوا و فضا، علاقمندان فضانوردی را آموزش بدهد و پروژه‌هایی را برای آینده خود طراحی کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها