|

مشروعیت دیوان عالی آمریکا زیر سوال!

روزنامه‌‌های انگلیسی در کنار پوشش اخبار نشست گروه هفت، درخواست اوکراین از اعضای این نشست، به افزایش احتمال اعتصاب پزشکان کشورشان هم پرداخته اند.

مشروعیت دیوان عالی آمریکا زیر سوال!

با این که نشست گروه هفت در آلمان برگزار می‌شود و رئیس‌جمهور آمریکا هم یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست است، اما روزنامه‌های آمریکایی ترجیح می‌دهند حواشی حکم جدید دیوان عالی در زمینه سقط جنین را پی بگیرند و اعتراضات را پوشش دهند. 

روزنامه‌‌های انگلیسی هم در کنار پوشش اخبار نشست گروه هفت، درخواست اوکراین از اعضای این نشست، به افزایش احتمال اعتصاب پزشکان کشورشان هم پرداخته اند. مطالبات افزایش حقوق پزشکان اگر پاسخ مثبت نگیرد، اعتصاب در دستور کار آنها خواهد بود. 

خاورمیانه‌ای‌ها بیش از دیگر روزنامه‌ها، خبرهای نشست گروه هفت را پوشش می‌دهند.

 

گاردین

پزشکان انگلیس در لیست اعتصاب!

پس از اعتصاب کارکنان شرکت راه‌آهن و همچنین تصمیم کارمندان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز برای اعتصاب، به نظر می‌رسد پزشکان انگلیس هم خودشان را برای دست کشیدن از کار آماده می‌کنند. 

نمایندگان آنها در بحث‌ها و مذاکرات اتحادیه درخواست افزایش ۳۰درصدی حقوق طی ۵ سال آینده را مطرح کرده اند. 

اگر این خواسته جواب مثبت بگیرد که هیچ، اما به نظر می‌رسد مطالبات جامعه پزشکان انگلیس به جایی نرسد که در این صورت اعتصاب در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

نشنال

کمک کنید اوکراین پیش از زمستان برنده شود

رئیس‌جمهور اوکراین پشت درهای بسته این گفت و گوی آنلاین، از سران گروه هفت درخواست کرده کمک کنند کشورش پیش از زمستان از جنگ با روسیه برنده بیرون بیاید.

 نشست سران کشورهای گروه هفت در آلمان برگزار می‌شود و اتفاقا یکی از مهمترین محورهای بحث و گفت و گوی شرکت‌کننده‌ها در این نشست، موضوع اوکراین بوده است. روز گذشته نخست‌وزیر انگلیس از اعضا خواسته بود در قبال اوکراین کوتاهی نکنند و اجازه ندهند روسیه برنده این نبرد باشد.

حالا زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم در ادامه خواسته‌های جانسون، از دیگر رهبران درخواست کرده اجازه ندهند جنگ اوکراین به یک سال برسد و پیش از زمستان با پیروزی این کشور تمام شود. حین سخنرانی زلنسکی یک راکت به کرمنچوک به فروشگاهی در مرکز اوکراین اصابت کرده است.

 

یواس‌ای تودی

مشروعیت دیوان عالی آمریکا زیر سوال!

حکم ممنوعیت سقط جنین پس از هفته پانزدهم بارداری که از سوی دیوان عالی آمریکا صادر شده و حق سقط جنین را از زنان این کشور گرفته، باعث واکنش‌های بسیاری شده است. 

در کنار اعتراضات شهروندی که در شهرهای مختلف در جریان است، سیاستمداران آمریکایی هم اعتراض و مخالفت خود را با حکم دیوان نشان داده اند. از جمله سناتور الیزابت وارن دموکرات است که می‌گوید دیوان با این حکم مشروعیت خود را زیر سوال برده است. 

این سیاستمدار آمریکایی معتقد است دیوان اعتبار خود را مخدوش کرده و آبروی خود را برای از  بین بردن حق اساسی زنان آمریکایی به آتش کشیده است.

 

پاکستان تودی

هند مانع دعوت پاکستان به گفت و گوهای بریکس شد!

در حالی که پاکستان قصد داشت روابط گرم خود را با هند آغاز و با وجود مناقشه کشمیر، باب گفت و گو در زمینه تجارت را باز کند، ناگهان غافلگیر شد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید هند اجازه نداده است نماینده کشورش به صورت مجازی در نشست‌های هفته گذشته گروه بریکس شرکت کند. پاکستان در کنار اعضای دائمی بریکس، از مدعوین آنلاین این نشست بوده است.

اوضاع اقتصادی پاکستان نابه سامان است و وزارت خارجه این کشور وعده داده است از طریق دیپلماسی مشکلات را تا حدودی حل کند، اما منابع اطلاعاتی گفته اند با این که پاکستان دست دوستی به سمت هند دراز کرده، این کشور آن را پس زده و زنگ خطر را برای پاکستانی‌ها به صدا درآورده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها