|

در قبال اوکراین کوتاهی نکنید!

روزنامه‌های انگلیسی خبرها و حواشی نشست گروه هفت در باواریای آلمان را منتشر می‌کنند و از توجه شرکت‌کنندگان به موضوع اوکراین در این نشست می‌گویند.

در قبال اوکراین کوتاهی نکنید!

در حالی که روزنامه‌های آمریکایی سرگرم پوشش اعتراضات شهروندان به حکم دیوان عالی در زمینه ممنوعیت حق سقط جنین هستند و البته از امضای لایحه محدودیت حمل اسلحه به دست بایدن به وجد آمده اند، روزنامه‌های انگلیسی خبرها و حواشی نشست گروه هفت در باواریای آلمان را منتشر می‌کنند و از توجه شرکت‌کنندگان به موضوع اوکراین در این نشست می‌گویند. 

خاورمیانه‌ای‌ها بیش از هر موضوعی به رفت و آمدها و دیدارهای استراتژیک رهبران منطقه توجه نشان داده اند و البته به طور مفصل گزارش نشست گروه هفت را منتشر کرده اند.

 

گاردین

در قبال اوکراین کوتاهی نکنید!

این درخواستی است که از سوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در نشست اخیر G7 مطرح شده است. این نشست به میزبانی آلمان در جنوب این کشور و در منطقه کوهستانی باواریا در حال برگزاری است و نخست‌وزیر بریتانیا مثل همه این مدت اوکراین را در صدر موضوعات مورد توجه قرار داده است. 

جانسون به رهبران گروه هفت هشدار داده بی‌توجهی به اوکراین و تلاش برای نزدیکی به روسیه، تهدیدی بزرگ برای اروپا و غرب به شمار می‌آید و تبعاتی فاجعه‌بار برای جهان در پی خواهد داشت. 

با این که جانسون آخر هفته خوبی را پشت سر نگذاشته بود و با شکست و تحقیر حزبش در انتخابات میان‌دوره‌ای روبه‌رو بود، اما با کلمات قدرتمندی در نشست گروه هفت برای رهبران شرکت‌کننده سخنرانی کرد و بیش از پیش پشت اوکراین درآمد.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

ادامه اعتراضات به لغو حق سقط جنین 

از روزی که دیوان عالی آمریکا، حق سقط جنین سراسری را پس گرفته و کار را به رای ایالتی فروگذار کرده، اعتراضات در شهرهای ایالات متحده آغاز شده است. 

موافقان حق سقط جنین بیش از هر جایی در نیویورک و حول و حوش ساختمان دیوان عالی تجمع می‌کنند. در این مدت گروه‌های مخالف حق سقط جنین هم بی‌کار نبوده اند و هم‌پای موافقان به خیابان آمده اند تا پشت دیوان را خالی نکرده باشند. 

حکم دیوان حق سقط جنین سراسری را پس از ۵۰ سال لغو کرده و این برای زنان آمریکایی گران تمام شده است. آنها بازگشت به عقب را نمی‌پذیرند و تلاششان را برای رساندن صدایشان به گوش قضات دیوان عالی می‌کنند.

 

نشنال

تاکید سران گروه هفت بر وحدت 

بایدن و بوریس جانسون در نشست گروه هفت که این روزها در باواریای آلمان در جنوب این کشور ( استراحتگاه شلوز المو ) برگزار می‌شود، تاکید کرده اند با وجود مسئله جنگ و بحران مواد غذایی و انرژی باید همبستگی کشورها حفظ شود. 

نخستین روز برگزاری این نشست با شلیک موشک به پایتخت اوکراین همراه بوده است. جانسون بیش از پیش از رهبران شرکت‌کننده در این نشست خواسته به موضوع اوکراین توجه نشان دهند و تحریم‌ها علیه روسیه را جدی بگیرند. 

صدراعظم آلمان هم پیشنهاد داده باشگاه مبارزه با تغییرات آب و هوایی تشکیل شود. در ضمن همزمان با این نشست روسیه هم اعلام کرده از بازپرداخت بدهی ۱۰۰ میلیون دلاری خود امتناع می‌کند! مدتی است از موعد سررسید بدهی گذشته، اما روسیه برای اولین بار از سال ۱۹۱۸ تا امروز بازپرداخت را عقب انداخته است.

 

عرب نیوز

قاتل دانشجوی اردنی خودکشی کرد

عدی خالد، در حالی که از سوی نیروهای پلیس در منطقه محل اختفای خود محاصره شده بود، خودکشی کرد. پلیس او را به بیمارستان انتقال داد، اما پزشکان نتوانستند عدی را نجات دهند. 

پلیس می‌گوید آنها حین محاصره متوجه شده اند عدی مسلح است. سپس سعی کرده اند با او وارد مذاکره شوند و وادار به تسلیمش کنند، اما موفق نشده اند. عدی ۳۷ ساله بود. 

این فرد روز پنجشنبه در سالن امتحانات دانشگاه علوم پزشکی امان، ایمان ارشید ۱۸ ساله، دانشجوی رشته پرستاری را هدف گرفت، ۵ گلوله شلیک کرد و او را کشت.

در بیانیه پلیس اردن اشاره‌ای به علت این اتفاق نشده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها