|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 23 خرداد 1401 / 13 ژوئن 2022

توافق دو حزبی آمریکا برای محدودیت حمل اسلحه

روزنامه‌های انگلیسی از تلاش جانسون برای لغو پروتکل ایرلند شمالی خبر می‌دهند و همچنین از ناامیدی خانواده روزنامه‌نگاران و محققان انگلیسی و برزیلی از پیدا شدن آنها در جنگل‌های آمازون.

توافق دو حزبی آمریکا برای محدودیت حمل اسلحه

گرچه موضوع اوکراین و بالا گرفتن جنگ در شرق این کشور هنوز مورد توجه رسانه‌های آمریکایی است، اما توافق دو حزبی برای محدود کردن حمل اسلحه در ایالات متحده دستاوردی است که برای این رسانه‌ها اهمیت ویژه دارد. گرچه حمل اسلحه برای افراد زیر ۲۱ سال در آمریکا ممنوع نشده، اما خرید اسلحه برای این دست افراد ضابطه‌مندتر شد.

روزنامه‌های انگلیسی از تلاش جانسون برای لغو پروتکل ایرلند شمالی خبر می‌دهند و همچنین از ناامیدی خانواده روزنامه‌نگاران و محققان انگلیسی و برزیلی از پیدا شدن آنها در جنگل‌های آمازون. 

خاورمیانه‌ای‌ها نیم‌نگاهی به انتخابات پارلمانی فرانسه دارد و همچنین تعهد عربستان برای حفاظت از تانکر نفتی آسیب‌دیده یمنی در دریای سرخ.

 

گاردین

کوله‌پشتی روزنامه‌نگاران مفقود پیدا شد

تیم جستجوی محلی کوله‌پشتی‌ها و لباس‌های متعلق به دام فیلیپس و برونو پریرا را در جنگل‌های آمازون پیدا کرده اند. اما هنوز خبری قطعی درباره زنده بودن یا نبودن آنها منتشر نشده است.

اینطور به نظر می‌رسد فیلیپس روزنامه‌نگار بخش محیط زیست گاردین و همچنین پریرا، محقق بومی برزیلی جان خود را از دست داده باشند. امید خانواده‌ها برای زنده بودن آنها تقریبا از دست رفته است. 

فیلیپس و پریرا مشغول تحقیق در جنگل‌های بارانی آمازون بودند که از هفته گذشته ناپدید شده اند. شخصیت‌های برجسته برزیل از جمله پله برای پیدا کردن این دو کمپین تشکیل داده اند و از نهادهای مسئول درخواست کرده اند کمک کنند. 

پیش از این این دو روزنامه‌نگار و محقق از سوی گروه‌های قاچاقچی چوب پیام تهدید دریافت کرده بودند.

 

نشنال

همکاری اروپا و امارات برای توسعه آفریقا

مقامات اروپایی در امارات با وزرای این کشور دیدار کرده اند تا پروژه‌های توسعه آفریقا را بهتر از قبل پیش ببرند.

استراتژی دروازه جهانی یکی از بخش‌های توسعه اروپا در آفریقا است. در این بخش انتقال انرژی بیش از موارد دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد و ارزشی حدود ۳۰۰ میلیارد یورو دارد.

بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر آفریقا از برق و انرژی محروم هستند. امنیت غذایی و سلامت و بهداشت و البته حفظ محیط‌زیست آفریقا هم از دیگر مواردی است که استراتژی دروازه جهانی اروپا بر آن متمرکز است.

کمیسیون اروپا بنیان‌گذار استراتژی جهانی است و بر اساس برنامه مشخص شده، قرار است تا سال ۲۰۲۷ اجرایی شود.

 

عرب نیوز

کمک ۱۰ میلیون دلاری عربستان برای جلوگیری از فاجعه 

دولت سعودی برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی و محیط‌زیستی پا پیش گذاشته است. از دست رفتن تانکر نفتی FSO safer در سواحل یمن می‌تواند فاجعه‌ انسانی بزرگی رقم بزند. این تانکر نفتی متعلق به یمن است و کنترل آن از سال ۲۰۱۵ تا امروز در دست حوثی‌ها قرار دارد. 

نکته مهم این است که این تانکر نفتی آسیب دیده و فرسوده تا امروز تعمیر و بازسازی نشده است و نشت مواد نفتی آن به دریای سرخ فاجعه‌بار خواهد بود. 

سازمان ملل هشدار می‌دهد این تانکر به زودی از بین خواهد رفت و مواد داخل آن وارد دریای سرخ خواهد شد. به همین دلیل دولت سعودی پذیرفته با هزینه ۱۰ میلیون دلاری مانع وقوع این اتفاق شود.

 

نیویورک‌ تایمز

توافق دو حزبی آمریکا بر سر محدودیت حمل اسلحه 

هر دو حزب آمریکا بالاخره موفق شدند درباره قانون محدودیت حمل اسلحه به توافق برسند. این توافق کوچک و محدود است،‌ اما دستاورد مهمی برای رسیدن به هدف نهایی به حساب می‌آید.

مذاکرات دو حزبی سنا پس از کشتار اخیر در مدرسه راب تگزاس میان سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آغاز شد و در نهایت به نتیجه‌ای نسبی رسید. دموکرات‌ها در این زمینه پیش‌گام بودند. 

بر اساس توافق، فروشندگان اسلحه به افراد زیر ۲۱ سال باید سلامت روان خریداران را در نظر بگیرند و از آن مطلع باشند. در غیر این صورت کاری غیرقانونی انجام داده اند. 

همچنین بودجه‌ای به ایالت‌ها اختصاص داده می‌شود تا افراد خطرناک و دارای مشکلات روانی صاحب اسلحه را خلع سلاح کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها