|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 26 اردیبهشت 1401 / 16 می 2022

توقف برنامه افزایش قیمت سوخت

عقب‌نشینی نیروهای روسی در اوکراین، باعث شده صفحات اول روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی به موضوعات دیگر مثل گرانی مواد غذایی، برنامه مهاجرتی دولت انگلیس، آسیب‌شناسی همه‌گیری کووید ۱۹ در آمریکا و … پرداخته شود.

توقف برنامه افزایش قیمت سوخت

عقب‌نشینی نیروهای روسی در اوکراین، باعث شده صفحات اول روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی به موضوعات دیگر مثل گرانی مواد غذایی، برنامه مهاجرتی دولت انگلیس، آسیب‌شناسی همه‌گیری کووید ۱۹ در آمریکا و … پرداخته شود. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم سرگرم انتخابات بی‌رونق لبنان و مراسم درگذشت شیخ خلیفه در امارات و مشکلات اقتصادی در پاکستان هستند. این روزنامه‌ها بر خلاف روزهای پیشین حتی یک خبر درباره اوکراین در صفحه اول خود ندارند.

 

نیویورک تایمز

چرا پاندمی در آمریکا جان یک میلیون نفر را گرفت؟

دو سال همه‌گیری کووید ۱۹ باعث مرگ یک میلیون شهروند آمریکایی شده است. اما همین وضعیت در کشوری مثل استرالیا تنها جان ۷هزار و ۵۰۰ نفر را گرفته است! چرا؟

این که چرا کارشناسان و محققان استرالیا را مقابل ایالات متحده می‌گذارند، شاخصه‌‌های  جمعیتی و سیاسی و زیستی نسبتا مشابه است؛ مثل درصد جمعیت شهرنشین، میانگین سنی و … 

یکی از مهمترین دلایل موفقیت استرالیا در کنترل پاندمی، محدودیت سفر و بستن جدی مرزها پیش از واکسیناسیون بود. آنها همچنین بیشتر از آمریکایی‌ها گوش به فرمان مراکز علمی و تحقیقاتی بوده اند. مردم استرالیا نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت بیشتری دارند تا آمریکایی ها نسبت به هم!

 

عرب نیوز

حضور کمرنگ لبنانی‌ها در انتخابات پارلمانی

روز گذشته لبنانی‌ها برای انتخاب ۱۲۸ نماینده پای صندوق‌های رای حاضر شدند. اما منابع خبری معتقدند مشارکت آنها چندان قابل قبول نبوده و تخلفاتی هم رخ داده است. 

در ارزیابی اولیه، میزان مشارکت کمتر از ۳۰درصد اعلام شد. در برخی مناطق برای کشاندن مردم پای صندوق‌‌های رای به آنها پول داده اند! 

این انتخابات با حضور انواع و اقسام ناظران اروپایی و آمریکایی و آسیایی و حتی روسی برگزار شده است. با این حال در برخی حوزه‌ها درگیری و خشونت هم رخ داده است.

پیش از برگزاری انتخابات چالش‌های سیاسی و انتشار انواع شایعه‌ها باعث شده بود بسیاری از لبنانی‌ها درباره حضور و یا عدم حضور نامزدها در این رقابت تردید داشته باشند و در واقع تکلیفشان روشن نباشد.

 

نشنال

این روزها سر ‌رئیس جدید امارات شلوغ است 

درگذشت شیخ خلیفه و انتخاب شیخ محمد بن زاید، ولیعهد سابق ابوظبی به عنوان رئیس جدید امارات باعث شده سران و رهبران کشورهای مختلف جهان راهی این کشور شوند. 

از انگلیس و فرانسه، جانسون و مکرون و از اسرائیل، اسحاق هرتزوگ، همچنین امیر قطر، پادشاه بحرین، رئیس جمهور اندونزی و قزاقستان در دو روز گذشته با شیخ محمد بن زاید در ابوظبی دیدار کرده و ریاست او را تبریک و درگذشت شیخ خلیفه را تسلیت گفته اند.

به نظر می‌رسد مقامات ایالات متحده و دیگر کشورها هم امروز که سومین روز عزای رسمی درگذشت شیخ خلیفه است،‌ راهی امارات شوند.

 

پاکستان تودی

توقف برنامه افزایش قیمت سوخت 

با اعلام دولت فدرال، برنامه افزایش قیمت سوخت در پاکستان متوقف می‌شود و پرداخت یارانه به برخی اقلام مورد نیاز ادامه پیدا می‌کند. 

به نظر می‌رسد این تصمیم بعد از دیدار شهباز شریف و برادرش در لندن اتخاذ شده باشد. نواز شریف معتقد است عمران خان از میزان محبوبیتی برخوردار هست که بتواند شهروندان پاکستانی را علیه دولت بشوراند و باعث تضعیف دولت تازه‌کار شهباز شریف شود. به همین دلیل از برادرش که نخست‌وزیر پاکستان است خواسته برنامه افزایش قیمت سوخت را از دستور کار خارج کند. 

علاوه بر اینها وزیر دارایی و وزیر خارجه پاکستان دست به کار شده اند تا از صندوق بین‌المللی پول و کشورهای متحد پاکستان مثل آمریکا و چین کمک‌ و بسته‌های مالی دریافت کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها