|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 31 فروردین 1401 / 20 آوریل 2022

هشدار روسیه به غرب درباره مسلح کردن اوکراین

جنگ اوکراین با تمرکز روسیه روی مناطق شرقی این کشور همچنان ادامه دارد و به همین دلیل هم روزنامه‌ها آن را در صفحه اول خود فراموش نمی‌کنند.

هشدار روسیه به غرب درباره مسلح کردن اوکراین

جنگ اوکراین با تمرکز روسیه روی مناطق شرقی این کشور همچنان ادامه دارد و به همین دلیل هم روزنامه‌ها آن را در صفحه اول خود فراموش نمی‌کنند. روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی بیشتر مشغول گزارش از آثار حضور نیروهای روسی در شهرهای پیرامون پایتخت اوکراین و ارزیابی ویرانی آنها هستند. گزارش‌هایی از حضور روسها در دونباس و مناطق شرقی اوکراین هم در صفحه اول این روزنامه‌‌ها دیده می‌شود. مسائل داخلی اروپا و آمریکا مثل پرونده رسوایی نخست‌وزیر انگلیس هم از سوژه‌های دیگر صفحه اول این روزنامه‌ها هستند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم علاوه بر ماجراهای اوکراین درگیر وقایع اخیر سرزمین‌های اشغالی، انفجار کابل و کشتار شهروندان شده اند.

 

گاردین

جانسون؛ مردی که شرم نمی‌کند!

پرونده رسوایی مهمانی در دفتر نخست‌وزیری همچنان باز است. رهبر حزب کارگر در واکنش به این پرونده نخست‌وزیر را مردی توصیف می‌کند که « شرم نمی‌‌کند ». آقای استارمر در اظهارات خود در پارلمان جانسون را به بی‌صداقتی با شهروندان بریتانیا متهم کرده و گفته او در دوران کووید قانونمداری و فداکاری بریتانیایی‌ها را به هیچ انگاشته و با رفتارهای غیر مسئولانه آنها را مسخره کرده است. 

از سوی دیگر هم‌حزبی‌های جانسون هم گفته اند با این که او بابت نقض قوانین قرنطینه در دوران کووید عذرخواهی کرده، اما دیگر شایسته نشستن روی کرسی نخست‌وزیری نیست. 

پارلمان انگلیس فردا درباره این که جانسون پارلمان انگلیس را در پرونده مربوط به رسوایی مهمانی در ساختمان شماره ۱۰ فریب داده یا نه تصمیم می‌گیرد.

 

نشنال

هشدار روسیه به غرب درباره مسلح کردن اوکراین!

 روسیه همین طور که با هدف جدایی کامل دونباس از اوکراین وارد مناطق شرقی این کشور شده، به آمریکا و اروپا هشدار داده است که مسلح کردن اوکراینی‌ها و تقویت تجهیزات آنها باعث طولانی شدن جنگ می‌شود!

منابع خبری اعلام کرده اند روسها برای تحقق اهداف خود در دونباس، ۲۰هزار سرباز از سوریه و لیبی و برخی مناطق دیگر به کار گرفته اند؛ اما از این که غرب به اوکراین تجهیزات می‌فرستد برای دفاع از خاک این کشور، ناراحت شده اند!

روسها در نخستین گام در شرق اوکراین، شهر کرمینا را تصرف کرده اند.

 

شانگهای دیلی

تعداد فوتی‌های جدید کرونا به ۱۰ نفر رسید

برای دومین بار است که منابع خبری چین گزارش موارد فوتی کرونا را در پاندمی جدید شانگهای منتشر می‌کنند. بار اول روز دوشنبه اتفاق افتاد که رسانه‌ها از مرگ ۳ شهروند در فاصله سنی ۸۹ تا ۹۱ سال خبر دادند. 

بار دوم امروز است که خبر آمده ۷ شهروند چینی دیگر در شانگهای جان خود را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند. 

دولت چین ضمن برقراری وضعیت قرنطینه سنگین دستور داده است شهروندان با برنامه تست محله به محله همکاری کنند تا هر چه سریعتر مبتلایان شناسایی شوند.

 

عرب نیوز

اسرائیل با حمله هوایی به حماس پاسخ داد

پای درگیری‌های اخیر اسرائیلی - فلسطینی حالا به غزه باز شده است. پس از آن که نیروهای حماس یکی از شهرهای اسرائیلی را هدف گرفتند، اسرائیل هم پایگاهی نظامی متعلق به حماس را در غزه زیر بار آتش گرفت. 

 تبادل آتش میان حماس و اسرائیل تلفاتی در دو سوی ماجرا نداشته است. اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده باعث شعله‌ورتر شدن آتش درگیری میان طرفین شود.

این اتفاق با واکنش مصر و تلاش برای میانجی‌گری همراه بوده است. دولت مصر از هر دو سوی ماجرا می‌خواهد به درگیری‌های غزه پایان دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها