|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 17 فروردین 1401 / 6 آوریل 2022

واقعیت تلخ‌تر از عکس‌هاست

با عقب‌نشینی نیروهای روس از شهرهای حومه کی‌یف پایتخت اوکراین، فجایعی سربرآورده که باعث حیرت خبرنگاران و عکاسان شده است.

واقعیت تلخ‌تر از عکس‌هاست

با عقب‌نشینی نیروهای روس از شهرهای حومه کی‌یف پایتخت اوکراین، فجایعی سربرآورده که باعث حیرت خبرنگاران و عکاسان شده است. برای چندمین روز پیاپی است که تصاویر بوچا و البته دیگر شهرهای اوکراین و اجساد رها شده در سطح خیابان‌ها در صفحه اول روزنامه‌های اروپا، آمریکا و خاورمیانه منتشر می‌شود.

علاوه بر روایت‌های اوکراین، خبرهایی درباره سنت‌های ماه رمضان در کشورهای اسلامی، وضعیت اقتصادی لبنان و درگیری‌های یمن حتی با وجود آتش‌بس در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به چشم می‌خورد.

 

گاردین

تروستیانتس جنایت بربرهای روس را فراموش نمی‌‌کند

خبرنگار روزنامه گاردین در سفری دو روزه راهی شهر تروستیانتس در نزدیکی مرزهای روسیه و اوکراین ( بین خارکیف و سومی ) شده و مشاهداتش را نوشته است. پیش از تجاوز روس‌ها، تروستیانتس به شهر آب گرم اوکراین مشهور بود. 

شان واکر از شهری سوت و کور روایت کرده که گوشه و کنارش پر است از لاشه تانک و خودروهای شخصی و ساختمان‌های ویران و نیمه‌ویران. تروستیانتس نخستین شهری است که با تجاوز نیروهای روسیه رو‌به رو شده است. 

سربازان روس روی دیوارها فحش‌های رکیک نوشته اند، روی خودروهای شخصی نشان Z کشیده اند و غیرنظامیان را شکنجه و اعدام کرده اند …

 

نشنال

رشد محسوس اقتصاد غیر نفتی امارات 

داده‌های بانک مرکزی امارات نشان می‌دهد اقتصاد غیرنفتی این کشور در پایان سال‌ ( سه ماه پایانی ) ۲۰۲۱ حدود ۷/۸ درصد رشد داشته است. تولیدات نفتی امارات هم در همین مدت زمانی بیش از ۹درصد رشد کرده است.

این اتفاق در اقتصاد امارات متاثر از رفع محدودیتهای کووید ۱۹ و در نتیجه رونق گرفتن دوباره صنعت گردشگری در این کشور رخ داده است.

میانگین رشد اقتصاد غیرنفتی برای امارات برای کل سال ۲۰۲۱، بیش از ۴ درصد بوده است که نشان می‌دهد در حالی جهان گرفتار پاندمی کرونا بوده، امارات موفق شده با راه اندازی کسب و کارهای جدید تحولی در اقتصاد خود ایجاد کند.

 

یواس‌ای تودی

واقعیت تلخ‌تر از عکس‌هاست

عکس‌های منتشر شده از شهر بوچا پس از عقب‌نشینی سربازان روس، خشم بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت و حتی باعث شد بار دیگر واژه جنایت‌کار جنگی برای پوتین به کار رود و رئیس‌جمهور اوکراین حرف از نسل‌کشی بزند و … اما حاضران در صحنه می‌گویند عمق فاجعه بیشتر از آن است که عکس‌ها نشان می‌دهند.

گورهای دسته‌جمعی، کشتارهای خانوادگی، کشف اجساد با چشم‌ها و دست‌های بسته و شکنجه شده و تجاوز به دختران و زنان واقعیت‌های تلخ بوچا و دیگر شهرهای اوکراین پس از حمله روس‌ها است. 

واقعیت چنان تلخ است که رئیس‌‌جمهور اوکراین یک‌بار دیگر خطاب به مادران سربازان روس گفت « اگر غارت‌گر پرورش داده اید،‌ ببینید چگونه جلاد از کار درآمدند؟ به فرزندان خود بیش از هر چیزی عشق و انسانیت بیاموزید! »

 

عرب نیوز

استقبال لبنانی‌ها از سفر پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است دو ماه دیگر به لبنان سفر کند. این سومین سفر یک پاپ به این کشور بعد از پایان جنگ داخلی لبنان خواهد بود. ابتدا پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۹۷ به لبنان سفر کرد، بار دوم پاپ بندیکت شانزدهم بود و حالا هم قرار است پاپ فرانسیس راهی این کشور شود.

سفر پاپ فرانسیس به لبنان بیش از هر چیزی با هدف جلب کمک برای رفع بحران اقتصادی این کشور خواهد بود. لبنان گرفتار بدترین بحران اقتصادی تاریخ خود شده است. بی‌ثباتی سیاسی در این کشور لبنان را در وضعیت فروپاشی اقتصادی قرار داده است.

میشل‌ عون رئیس‌جمهور لبنان می‌گوید سفر پاپ فرانسیس برای مردم امیدبخش خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها