|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 13 اردیبهشت 1401 / 2 می 2022

شکایت اوکراینی‌ها از وزیر کشور انگلیس

با گذشت نزدیک به ۷۰ روز از حمله روسیه به اوکراین، روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی اگر نه هر روز اما در هفته سه تا چهار بار تیتر یک و عکس یک خود را به این موضوع اختصاص می‌دهند.

شکایت اوکراینی‌ها از وزیر کشور انگلیس

با گذشت نزدیک به ۷۰ روز از حمله روسیه به اوکراین، روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی اگر نه هر روز اما در هفته سه تا چهار بار تیتر یک و عکس یک خود را به این موضوع اختصاص می‌دهند. این بار در روزنامه‌های انگلیسی موضوع شکایت مهاجران اوکراینی و تاخیر در صدور ویزای انگلیس آنها بررسی می‌شود. در روزنامه‌های آمریکایی چالش تصویب کمک ۳۳ میلیاردی نظامی و غیرنظامی آمریکا به اوکراین.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم علاوه بر پرداختن به موضوع نماز عید فطر و جشن‌های پایان ماه رمضان، خبر خروج نظامیان و غیرنظامیان از بندر محاصره شده ماریوپل را در صفحه اول منتشر کرده اند. همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه هم از جمله موضوعات دیگر در صفحه اول این روزنامه‌هاست.

 

پاکستان تودی

تیم اقتصادی امارات راهی پاکستان شد

بلافاصله پس از دیدار شهباز شریف و شیخ محمد بن زاید، حاکم ابوظبی و تعاملات میان دو سیاستمدار، تیمی اقتصادی از امارات راهی پاکستان شده تا قراردادها را اجرایی کند. 

مدت‌هاست پاکستان دچار مشکلات اقتصادی خاصه در بخش انرژی و سوخت شده است. قیمت سوخت در پاکستان به‌طور فزآینده‌ای افزایش یافته و اعتراضات مردمی بسیاری را در پی داشته است. 

امارات به عنوان کشوری نفت‌خیز می‌تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند. سال گذشته دو کشور امارات و پاکستان ۵۰ ساله شدن روابط دیپلماتیک خود را جشن گرفتند.

 

گاردین

شکایت اوکراینی‌ها از وزیر کشور انگلیس

تاخیر و بی نظمی وزارت کشور انگلیس در پذیرش مهاجران اوکراینی سر و صدای آنها را درآورده است. از روز آغاز حمله روسیه به اوکراین تا امروز، انگلیس تنها ۱۵درصد مهاجران اوکراینی را پذیرش و ویزای آنها را صادر کرده است. 

این در حالی است که بیش از ۷۴هزار اوکراینی برای دریافت ویزای انگلیس درخواست داده اند و هنوز جوابی نگرفته اند. 

در کنار شکایت اوکراینی‌ها، گروه‌های فعال اجتماعی و خیریه هم صدای اعتراضشان را علیه خانم پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس بلند کرده اند که این میزان تاخیر در پذیرش باعث افزایش آسیب‌های روحی و مشکلات عدیده خاصه در کودکان جنگ‌زده خواهد شد.

 

نشنال

کارخانه فولاد آزوف کامل تخلیه نشده است

با این که صد غیرنظامی کارخانه فولاد آزوف را در ماریوپل ترک کرده اند،‌ اما این منطقه هنوز به طور کامل تخلیه نشده است. 

گفته شده در تونل‌ها و راهروهای زیر کارخانه هنوز تعداد زیادی از مجروحان نظامی و غیرنظامی نگهداری می‌شوند که موفق نشده اند از این منطقه خارج شوند. 

فرآیند خروج از کارخانه آزوف استال بندر ماریوپل که در محاصره روسهاست، ادامه دارد. اما جزییات چندانی از این فرآیند در دسترس نیست. 

منابع اوکراینی می‌گویند علت اینکه از جزییات خبر نمی‌دهند، جلوگیری از فروپاشی این فرآیند است. آنها نگرانند با حمله روسها دوباره فرآیند تخلیه کارخانه مختل شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها