|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 11 اردیبهشت 1401 / 1 می 2022

آنجلینا جولی اوکراینی‌‌ها را غافلگیر کرد

بیش از دو ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و این کشور جز ویرانی دستاوردی نداشته است. با این حال حضور نظامی روس‌ها در خاک اوکراین ادامه دارد بلکه بتوانند مناطق شرقی این کشور را جدا و به خاک خود ضمیمه کنند. به همین دلیل روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی همچنان در صفحه اول به این اتفاقات واکنش نشان می‌دهند.

آنجلینا جولی اوکراینی‌‌ها را غافلگیر کرد

بیش از دو ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و این کشور جز ویرانی دستاوردی نداشته است. با این حال حضور نظامی روس‌ها در خاک اوکراین ادامه دارد بلکه بتوانند مناطق شرقی این کشور را جدا و به خاک خود ضمیمه کنند. به همین دلیل روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی همچنان در صفحه اول به این اتفاقات واکنش نشان می‌دهند. گرچه که دیگر خبرهای اوکراین در تیتر و عکس یک پوشش داده نمی‌شود و جایش را به برخی خبرهای دیگر مثل محکومیت ستاره آلمانی سابق تنیس و استعفای نماینده پارلمان انگلیس بابت دیدن فیلم پورن در مجلس داده باشد. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم با توجه به فرا رسیدن عید فطر و پایان ماه رمضان و همچنین ماجراهای یمن و لبنان همواره سوژه برای بررسی دارند. جز آن خبرهای داخلی عربستان و امارات و پاکستان هم همواره جایگاه خاص خود را در صفحه اول این روزنامه‌ها دارد.

 

گاردین

آنجلینا جولی اوکراینی‌ها را غافلگیر کرد!

خانم آنجلینا جولی ستاره هالیوود و سفیر سازمان ملل در امور پناهنده‌ها و آواره‌ها راهی اوکراین شده و در مناطق غربی این کشور با شهروندان اوکراینی دیدار کرده است. 

این بازیگر مشهور در سفر به شهر لویو در غرب اوکراین، سری هم به ایستگاه راه‌آهن این شهر زده است که این روزها پناه‌گاه آواره‌ها و از خانه رانده‌های مناطق شرقی و مرکزی اوکراین شده است. برخی گروه‌های داوطلب هم در این ایستگاه مستقر شده اند تا به آواره‌ها کمک کنند. 

جولی در این سفر در جریان وقایع تلخی که کودکان و آواره‌ها تجربه کرده اند، قرار گرفته و به گفته حاضران متاثر شده است. کودکان آواره اوکراینی درباره رویاها و کابوس‌‌هایشان با آنجلینا جولی حرف زده اند.

 

عرب نیوز

حوثی‌ها زنان بدون محرم را در خیابان دستگیر می‌کنند

نیروهای پلیس اخلاقی حوثی‌ با زنانی که بدون محرم و همراه مرد در خیابان‌های صعده شمالی حضور داشته باشند برخورد می‌‌کنند. 

این نیروها خاصه در ماه رمضان حضور پررنگی در مراکز خرید و بازارهای این شهر داشته و زنان متخلف یمنی را بازداشت کرده اند. دستگیری ۱۰ زن بدون مرد در فروشگاه‌های صعده از جدیدترین عملیات این نیروها بوده است. این زنان بعد از تعهد آزاد شده اند.

بر اساس قوانین وضع شده حوثی‌ها، زنان باید با همراهی مرد محرم خود از خانه خارج شوند و در صورتی که مردی همراهشان نباشد، تنها اجازه دارند در مناطق محدود عبور و مرر و خرید کنند.

 

ایندیپندنت

صدور حکم حبس برای ستاره سابق تنیس

دادگاهی در لندن بوریس بکر، ستاره سابق دنیای تنیس را در مجموع به هفت سال زندان محکوم کرده است. مرد شماره یک سابق جهان به کلاهبرداری و پنهان‌کاری متهم شده است. 

در پرونده بکر آمده است او در سال ۲۰۱۷ اعلام ورشکستگی کرده، در حالی که بعد از آن صدهاهزار پوند از حسابش به حساب افراد دیگر از جمله همسران سابقش منتقل کرده است. این رفتار متقلبانه باعث صدور حکم ۲ سال و نیم زندان شده است.

این تنیسور سابق آلمانی همچنین اطلاعات ملک خود در آلمان و وام ۸۲۵هزار یورویی‌اش را در برگه شفافیت مالی وارد نکرده و در واقع به پنهان‌کاری و عدم شفافیت هم متهم شده است. دادگاه در نهایت حکم ۷ سال زندان را برای او در نظر گرفته است.

 

پاکستان تودی

فراخوان تظاهرات سراسری عمران خان در پاکستان

نخست‌وزیر سابق پاکستان که چندی پیش جایگاهش را از دست داد و برکنار شد، فراخوان اعتراض سراسری منتشر کرده است.

عمران خان از هواداران، هم‌حزبی‌ها و البته از همه مردم در سراسر پاکستان خواسته هفته آخر ماه می در همه شهرها به خیابان بیایند و به سمت اسلام‌آباد حرکت کنند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان دولت جدید این کشور را دولتی فاسد و منتخب بیگانگان می‌داند. او به دولت شهباز شریف لقب « دولت وارداتی » داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها