|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 9 اردیبهشت 1401 / 29 آوریل 2022

گوترش موشک‌باران کیف را تجربه کرد

اصابت موشک‌های کروز روسی به کیف هنگام حضور دبیرکل سازمان ملل در پایتخت اوکراین، صفحه اول رسانه‌های جهان را به خود مشغول کرده است.

گوترش موشک‌باران کیف را تجربه کرد

اصابت موشک‌های کروز روسی به کیف هنگام حضور دبیرکل سازمان ملل در پایتخت اوکراین، صفحه اول رسانه‌های جهان را به خود مشغول کرده است. روزنامه‌ها در صفحه اول این موضوع را در کنار دو برابر شدن کمک نظامی و غیرنظامی آمریکا به اوکراین پوشش داده اند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم علاوه بر توجه به این دو خبر، از بازار ملتهب سوخت و انرژی خبر می‌دهند و از سفر رهبران پاکستان و ترکیه به عربستان.

 

نشنال

گوترش موشک‌باران کیف را تجربه کرد

دبیرکل سازمان ملل بعد از سفر به روسیه و دیدار و گفت و گو با پوتین و لاوروف، راهی کیف،‌ پایتخت اوکراین شده است تا آثار حملات روسها را در این کشور رصد کند.

او پس از دیدار با زلنسکی در خیابان‌های پایتخت و مناطق حومه کیف در حال رصد میزان خسارات و ویرانی خانه‌ها بود که دو موشک کروز به مناطقی از پایتخت اوکراین اصابت کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به این اقدام روسیه، آن را رفتاری برای تحقیر نهادهای بین‌المللی و در راس آن سازمان ملل توصیف کرد و گفت این اقدام نیازمند پاسخ قوی و مناسب خواهد بود.

 

پاکستان تودی

سفر سه روزه شهباز شریف به عربستان 

با دعوت شاهزاده بن سلمان ولیعهد عربستان، نخست‌وزیر پاکستان راهی عربستان شده تا درباره روابط دو کشور گفت و گو کنند.

این سفر سه روزه است و وزرای خارجه، دفاع، دارایی، اطلاعات و برخی دیگر از اعضای کابینه شهباز شریف را همراهی می‌کنند. 

شریف پیش از سفر در توییتی نوشت این سفر به منظور تجدید و تحکیم رابطه دو کشور پاکستان و عربستان و گسترش همکاری انجام می‌شود. 

افزایش قیمت سوخت باعث بروز مشکلات اقتصادی در پاکستان شده است. به نظر می‌رسد این سفر بتواند برخی مشکلات این کشور را رفع کند.

 

یواس‌ای تودی

پایان همه‌گیری کرونا در آمریکا

دکتر فائوچی، رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر می‌گوید آمریکا دوران پاندمی کرونا را پشت سر گذاشته و وارد فاز کنترلی شده است. 

مشاور ارشد بهداشتی و پزشکی رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است این کشور پس از دو سال و ابتلای میلیون‌ها نفر و مرگ صدها هزار نفر موفق شده بحران اساسی را کنترل کند و آن را به سطحی بسیار پایین برساند. 

اما نکته مهم اظهارات فائوچی این است که کرونا ریشه‌کن نشده و همچنان وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌کند واکسیناسیون متناوب همواره در دستور کار شهروندان قرار بگیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها