|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 6 اردیبهشت 1401 / 26 آوریل 2022

قرص سمی حریف ایلان ماسک نشد

صفحه اول اغلب روزنامه‌های جهان از اروپا و آمریکا تا آسیا در اختیار ثروتمندترین مرد جهان است؛ ایلان ماسک موفق شده پلتفرم اجتماعی توییتر را با ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کند.

قرص سمی حریف ایلان ماسک نشد

صفحه اول اغلب روزنامه‌های جهان از اروپا و آمریکا تا آسیا در اختیار ثروتمندترین مرد جهان است؛ ایلان ماسک موفق شده پلتفرم اجتماعی توییتر را با ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کند. نکته مشترک رسانه‌ها در پرداختن به این خبر تحولی است که ماسک قول داده در این شبکه اجتماعی ایجاد کند.

روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی علاوه بر ماجراهای ماسک، درگیر وقایع اوکراین و سفر وزرای خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین هستند و کمک نظامی جدید.

خاورمیانه‌ای‌ها در کنار اوکراین و ماسک، افزایش تعداد قربانیان حادثه غرق شدن قایق مهاجران در آبهای طرابلس بیروت را دنبال می‌کنند.

 

گاردین

قرص سمی حریف ایلان ماسک نشد 

ایلان ماسک، رئیس کمپانی تسلا ( خودروهای برقی) بالاخره موفق شد برای خرید شبکه اجتماعی توییتر با صاحبان این پلتفرم به توافق برسد. 

منابع خبری ارزش این توافق را ۴۴ میلیارد دلار اعلام کرده اند. توییتر شبکه اجتماعی با ۲۱۷ میلیون کاربر است. ایلان ماسک پیش از این که برای خرید توییتر به توافق برسد، بارها انتقاد کرده بود که به این شبکه اجتماعی اندازه ظرفیتش در جهت آزادی بیان فعالیت نکرده است. 

پروژه ایلان ماسک برای خرید توییتر از چندی پیش کلید خورد. مسئولان حال حاضر این پلتفرم اعلام کرده بودند از روش قرص سمی ( بالا بردن قیمت تا حدی که خرید آن معقول نباشد ) برای دور کردن ماسک از خرید توییتر استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد ۴۴ میلیارد دلار سمی‌تر از قرص سمی است!

 

نشنال

بیداد خشکسالی و قحطی در شاخ آفریقا

کاهش بارندگی در شاخ آفریقا زندگی میلیون‌ها انسان و حیوان و پوشش گیاهی را به خطر انداخته است. از این گذشته ساکنان این منطقه با قحطی و گرسنگی هم مواجه شده اند. 

رئیس روابط عمومی برنامه جهانی غذا می‌گوید شاخ آفریقا خاصه سومالی یکبار در سال ۲۰۱۱ طعم تلخ قحطی و فاجعه را چشیده و شاهد مرگ بیش از ۲۶۰ هزار نفر بوده است. 

این بار علاوه بر سومالی، کنیا و اتیوپی هم در معرض فاجعه قرار گرفته اند. جان دست کم ۲۰ میلیون انسان در گروی خشکسالی است. 

سه فصل بارشی در این منطقه پشت سر گذاشته شده و هیچ دستاوردی نداشته است. چشم شاخ آفریقا به فصل چهارم بارش است.

 

عرب نیوز

سفر جسورانه بلینکن و آستین به کیف

در حالی که روسیه شرق اوکراین را زیر فشار حملات خود گرفته، وزرای خارجه و دفاع آمریکا راهی کیف شده اند تا با زلنسکی دیدار و گفت و گو کنند.

این سفر البته دستاوردی ۴۶۵ میلیون دلاری برای اوکراین داشته است. آمریکا تضمین داده است که ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات پیشرفته‌تر نظامی به اوکراین کمک خواهد کرد و همچنین تجهیزاتی به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار در اختیار این کشور قرار خواهد داد.  

پیش از وزرای خارجه و دفاع آمریکا، رهبران اروپایی مثل نخست‌وزیر انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به اوکراین سفر کرده بودند و در بحبوحه حملات روسیه به این کشور با زلنسکی دیدار کرده بودند.

 

یواس‌ای تودی

فشار افزایش قیمت مواد غذایی بر خانواده‌های فرودست

با این که متوسط دستمزدها در آمریکا افزایش یافته و همچنین بیکاری هم با کاهش رو به رو بوده،‌ اما تورم حاصل از حمله روسیه به اوکراین، افزایش قیمت بنزین و تاثیر کرونا باعث افزایش مواد غذایی و فشار بیشتر بر خانواده‌های فرودست آمریکایی شده است. 

این فشار باعث شده این دست از خانواده‌ها برای تامین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز مثل نان و تخم مرغ به بانک غذا(مراکز خاص خانواده‌های کم درآمد) مراجعه کنند تا توان خرید بقیه نیازهای روزمره را از فروشگاه‌های عمومی داشته باشند. 

تحقیقات نشان می‌دهد خانواده‌های آمریکایی حدود ۱۰ درصد از درآمدشان را صرف مواد غذایی می‌کنند، اما این عدد در خانواده‌های فرودست نزدیک به ۳۰درصد است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها