|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 7 اردیبهشت 1401 / 27 آوریل 2022

سفر بی‌نتیجه آقای دبیر کل به مسکو

روزنامه‌های آمریکایی بیشتر از دیگر رسانه‌ها به ماجراهای اوکراین توجه نشان می‌دهند. در کنار آن کرونا، خبرهای اقتصادی و ماجراهای توییتر هم جایگاه خودشان را دارند.

سفر بی‌نتیجه آقای دبیر کل به مسکو

با گذشت دو ماه از حمله روسیه به اوکراین، روزنامه‌ها در کنار همه اتفاقات ریز و درشت دیگر، همچنان درگیر این جنگ هستند. البته روزنامه‌های انگلیسی اوکراین را به حاشیه صفحه اول خود رانده اند و در تیتر و عکس یک بیشتر سرگرم مسائل داخلی خود مثل برنامه‌های ریاضتی دولت برای کاهش هزینه‌ها هستند. 

روزنامه‌های آمریکایی بیشتر از دیگر رسانه‌ها به ماجراهای اوکراین توجه نشان می‌دهند. در کنار آن کرونا، خبرهای اقتصادی و ماجراهای توییتر هم جایگاه خودشان را دارند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم مشغول بررسی واقعه بمب‌گذاری در کراچی و کشته شدن شهروندان چینی هستند.

 

گاردین

تعلیق آزمایش کووید در بیمارستان‌‌های انگلیس!

به نظر می‌رسد دولت انگلیس تصمیم گرفته برای کاهش هزینه‌های خود از میزان خدمات بهداشتی و مراقبتی در بیمارستان‌ها کم کند!

گاردین مدعی است دولت بودجه‌ آژانس سلامت را کاهش داده و به عبارت بهتر بودجه‌ تست کووید در بیمارستان‌ها و خانه‌های مراقبت را قطع کرده است. از دیگر برنامه‌های دولت انگلیس تعدیل حدود ۸۰۰ کارمند بخش بهداشت و سلامت است. 

این اقدام باعث نگرانی و واکنش کارشناسان بخش بهداشت و مراقبت انگلیس شده است. آنها می‌‌گویند این اقدامات با جان انسان‌ها بازی می‌کند و فاجعه به بار خواهد آورد.

 

پاکستان تودی

حمله مرگ‌بار به چینی‌ها در کراچی 

در حمله‌‌ای انتحاری پیرامون دانشگاه کراچی پاکستان سه شهروند چینی و یک مرد محلی جان خود را از دست دادند. این حمله از سوی گروه جدایی‌طالب «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» صورت گرفته است. 

برای نخستین‌بار است که یک زن عملیات انتحاری این گروه را انجام‌ می‌دهد. هدف این گروه در پاکستان جدایی و استقلال بزرگترین استان این کشور یعنی بلوچستان است.

جدایی‌طلبان بلوچستانی پیاپی به شهروندان چینی‌ در این منطقه  حمله می‌کنند. چینی‌ها مسئولیت پروژه‌های عمرانی زیادی را در این منطقه به عهده دارند و از متحدان اقتصادی دولت پاکستان به شمار می‌روند.

 

نشنال

سفر بی‌نتیجه آقای دبیر کل به مسکو

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل راهی مسکو شد تا شاید بتواند غائله جنگ اوکراین را بخواباند. اما چیزی جز حرفهای تکراری دستگیرش نشد. 

لاوروف، وزیر خارجه روسیه به گوترش گفته اوکراینی‌‌ها مرام نازی‌‌ها را دارند و می‌خواهند زبان و فرهنگ روسی را ممنوع و نبود کنند و … 

نگرانی‌های آقای گوترش در این دیدار و گفت و گو درباره غیرنظامیان ماریوپل بوده است. آنها در محاصره نیروهای روسی هستند. 

او همچنین در این سفر و در دیدار با پوتین از او خواسته برای برقراری آتش‌بس در اوکراین و خروج این غیرنظامیان تلاش کند.

 

شیکاگو تریبیون

تحصیل زیر بارش بمب و گلوله

باور کردنش کمی سخت است، اما برخی دانشجویان اوکراینی وسط جنگ و بمب‌باران روسها تا جایی که بتوانند کلاس‌های درس را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان دانشگاه خارکیف به شکل آنلاین و با استفاده از برنامه زوم با استادشان ارتباط می‌گیرند و درس می‌خوانند. استادی که کیلومترها دورتر از آنها و در آمریکا به سر می‌برد؛ با اختلاف زمانی ۷ ساعته!

خانم پروفسور ایرینا پینسکا استاد رشته اقتصاد دانشگاه خارکیف است که این روزها در خانه دخترش در آمریکا زندگی می‌کند. او می‌گوید با همه سختی‌ها دانشجویانش هرگاه گوشه امن و اینترنت در اوکراین پیدا کنند سر کلاس حاضر می‌شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها