|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 4 اردیبهشت 1401 / 24 آوریل 2022

لوپن پیروز شود، پوتین برنده می‌شود

خاورمیانه‌ای‌ها از اوکراین تا فلسطین و مسائل داخلی خود را در صفحه اول پوشش داده اند. روزنامه‌های عربستانی علاوه بر این موضوعات به استقبال عربستانی‌ها از برگزاری حج عمره هم توجه نشان داده اند.

لوپن پیروز شود، پوتین برنده می‌شود

از داغی خبرهای اوکراین در صفحه اول روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی تا حدی کاسته شده است، اما باز هم خبرهایی مثل اتفاقی که در اودسا و ماریوپل رخ داده، مورد توجه قرار گرفته و یا تحلیل‌هایی مثل انتخابات فرانسه و رابطه آن با جنگ اوکراین در صفحه اول این روزنامه‌ها بازتاب داشته است. مطبوعات انگلیس ماجرای نخست‌وزیر و رسوایی مهمانی را با جدیت بیشتر دنبال می‌کنند. 

خاورمیانه‌ای‌ها از اوکراین تا فلسطین و مسائل داخلی خود را در صفحه اول پوشش داده اند. روزنامه‌های عربستانی علاوه بر این موضوعات به استقبال عربستانی‌ها از برگزاری حج عمره هم توجه نشان داده اند.

 

گاردین

شلیک موشک به اودسا در آستانه عید پاک ارتدوکس‌ها

در آغاز سومین ماه حمله روسیه به اوکراین نیروهای روسیه موشکی به سمت شهر اودسا در مناطق جنوبی این کشور شلیک کردند که به برجی مسکونی برخورد کرده و باعث کشه شدن ۶ نفر شده است. 

این ساختمان ۱۵ طبقه در اثر اصابت موشک دچار حریق شده است. ۸ نفر دیگر باز ساکنان آن هم در بیمارستان بستری شده اند. 

به استناد گزارش منابع اوکراینی، روسها همچنین مانع خروج کامل شهروندان غیرنظامی از ماریوپل شده اند. این در حالی بود که اوکراینی‌ها امیدوار بود با تخلیه ماریوپل و برقراری آتش‌بس در آستانه عید پاک ارتدوکس‌ها، گفت و گوهای صلح میان طرفین برقرار شود.

 

عرب نیوز

افزایش بی‌سابقه هزینه عمره ماه رمضان 

در این که هزینه حج عمره در ماه رمضان به نسبت دیگر ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند، شکی نیست. اما افزایش هزینه‌‌های امسال حج عمره بی‌سابقه بوده است. 

پایان دوران پاندمی و لغو محدودیت‌های کرونایی باعث هجوم شهروندان سعودی برای برگزاری حج عمره در ماه رمضان شده است. این استقبال باعث شده هزینه معمول ۱۱۰ ریالی ( ۳۰ دلار ) به ۲۰۰ ریال سعودی و برای ده شب پایانی ماه رمضان موسوم به «قیام الیل» به ۳۰۰ ریال سعودی افزایش یابد.

آژانس‌های هواپیمایی می‌گویند همه پروازهای ریاض به جده که برای انتقال زائران انجام می‌شود، پر است. قیمت این پرواز‌ها هم بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ریال سعودی افزایش یافته است.

 

واشنگتن پست

لوپن پیروز شود، پوتین برنده می‌شود

اروپایی‌ها با دقت انتخابات فرانسه و نتایج آن را دنبال می‌‌کنند. تا چند روز دیگر تکلیف این رقابت سیاسی روشن می‌شود. 

با توجه به اظهارات لوپن درباره پوتین و حمله روسیه به اوکراین، به نظر می‌رسد اروپایی‌ها تا حد زیادی محتاط شده اند و ترسیده اند. آنها معتقدند پیروزی نامزد راستگرای افراطی مثل لوپن در فرانسه به مثابه پیروزی پوتین در اوکراین است. 

لوپن ایده اتحاد اروپایی ( فرانسوی ) - روسی را دنبال می‌کند. او پیش از حمله روسیه به اوکراین از این ایده رونمایی کرده بود. ایده‌ای که می‌تواند اتحاد اروپا و آمریکا را در تقابل با پوتین به خطر بیندازد و باعث پیروزی او در جنگ اوکراین شود. 

ماکرون و لوپن دو نامزد نهایی فرانسوی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. دور اول هیچ‌کدام آنها موفق نشدند اکثریت آراء را به دست بیاورند.

 

پاکستان تودی

نامه‌نگاری شهباز و پوتین دور از چشم رسانه‌ها

به تازگی گزارشی منتشر شده در رسانه‌های پاکستانی که نشان می‌دهد شهباز شریف و ولادیمیر پوتین با یکدیگر نامه‌‌هایی رد و بدل کرده و قول همکاری داده اند. 

این نامه‌نگاری‌ها بی سر و صدا و دور از چشم رسانه‌ها و مربوط به روزهای پس از نشستن شهباز شریف روی کرسی نخست‌وزیری بوده است. 

در نامه اول که از سوی پوتین بوده، نخست‌وزیری آقای شریف تبریک گفته شده است. پوتین همچنین درباره تقویت همکاری میان دو کشور ابراز تمایل کرده است. 

شهباز شریف هم در پاسخ به آن نامه تشکر کرده و درباره تقویت همکاری طرفین خاصه در موضوع افغانستان جواب مثبت داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها