|

2 اردیبهشت 1401 / 22 آوریل 2022

مروری بر رسانه های انگلیسی

روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی این روزها سرگرم پوشش نبرد ماریوپل و وقایع جنایت‌بار آن هستند.

مروری بر رسانه های انگلیسی

برای چندمین بار است که کشف گورهای دسته‌جمعی در مناطق مختلف اوکراین سر و صدا به پا می‌کند. چندی پیش کشف این گورها در بوچا و برودیانکا جنجالی شد و حالا در ماریوپل. اوکراینی‌ها معتقدند این گورها سند محکمی برای محکومیت پوتین در دادگاه جنایات جنگی است. روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی این روزها سرگرم پوشش نبرد ماریوپل و وقایع جنایت‌بار آن هستند. 

از سوی دیگر خبرهای داخلی مثل پرونده رسوایی مهمانی نخست‌وزیر انگلیس و پرونده‌ای قدیمی مثل کشف راز ناپدید شدن و قتل دختر خردسالی به نام مادلین مک‌کین که از سال ۲۰۰۷ تا امروز باز است، در روزنامه‌های انگلیس به چشم می‌خورد.

خاورمیانه‌ای‌ها از جمله روزنامه‌های اماراتی در کنار پوشش اخبار داخلی مثل رونمایی از اسکناس‌های جدید، ماجراهای نخست‌وزیر انگلیس و وقایع اوکراین را پوشش می‌دهند. پاکستانی‌ها هم سرگرم بررسی اتهامات نخست‌وزیر سابق هستند.

 

گاردین

جانسون در هند و پرونده «پارتی‌گیت» در لندن باز

نخست‌وزیر بریتانیا هر چه تلاش کرد در بررسی پرونده رسوایی مهمانی ( نقض قوانین قرنطینه دوران کرونا ) تاخیر بیاندازد و نمایندگان را از این کار منصرف کند، موفق نشد. در عوض راهی هند شد و مقابل معبدی در احمدآباد فیگور گرفت تا نمایندگان در لندن پرونده دروغ‌گویی او را بررسی کنند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس در این پرونده دروغ‌گویی جانسون و تلاش او برای گمراه کردن اعضا را بررسی می‌‌کنند. 

نکته شایسته توجه این که هم‌حزبی‌های جانسون معتقدند او با این دسته‌گل‌هایی که در ماجرای رسوایی مهمانی به آب داده و سپس آن را انکار کرده و بعد پذیرفته نباید در ساختمان شماره ۱۰ مانده باشد و باید برکنار شده باشد!

 

نشنال

رونمایی از اسکناس‌های جدید بازیافتی 

بانک مرکزی امارات از دو اسکناس جدید درهم رونمایی کرده است. اسکناس‌های ۵ و ۱۰درهمی امارات در نسخه جدید از مواد قابل بازیافت تولید شده اند و همچنین پلیمر به کار رفته در آنها به گونه‌ای‌ست که دوام بیشتری به این اسکناس‌ها می‌دهد.

رنگ و اندازه اسکناس‌های ۵ و ۱۰ درهمی جدید امارات با نسخه‌های قبلی فرقی ندارد، اما گزینه‌های امنیتی بیشتر و همچنین قابلیت استفاده بهتر برای نابینایان در آنها ثبت شده است. 

تصاویری از قلعه ضیاح راس الخیمه و قلعه عجمان در اسکناس ۵ درهمی و مسجد شیخ زاید ابوظبی و آمفی تئاتر خورفکان شارجه هم در اسکناس ۱۰ درهمی جایگزین تصاویر قبلی شده است.

 

پاکستان تودی

سفر‌های ۹۸۰ میلیون روپیه‌ای عمران خان

دولت جدید در پاکستان، پیش از هر اقدامی پرونده دولت سابق را گشوده و مشغول بررسی شده است. از جمله این پرونده‌ها، ماجرای سفرهای عمران خان از دفتر نخست‌وزیری به محل اقامت شخصی خود در بانی‌گالا است.

وزیر اطلاعات دولت شهباز شریف، خانم مریم اورنگ زیب گزارش داده این سفرها با هلی‌کوپتر انجام شده است. اطلاعات این گزارش مربوط می‌شود به تاریخ ژوئن ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۲. 

در این مدت ۵۱۲ میلیون روپیه برای تعمیر و نگهداری این هلی‌کوپتر خرج شده و ۴۷۲ میلیون هم هزینه پرواز بوده است. روی هم ۹۸۰ میلیون روپیه برای سفرهای هلی‌کوپتری عمران خان، نخست وزیر سابق، از دفتر نخست‌وزیری تا خانه شخصی‌اش و بالعکس خرج شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها