|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 29 فروردین 1401 / 18 آوریل 2022

پاپ: دسترسی به مکان‌های مقدس اورشلیم باید آزاد باشد

روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی مشغول وقایع اوکراین هستند و روزنامه‌های خاورمیانه درگیر زد و خوردهای جدید میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی و قبه الصخره.

پاپ: دسترسی به مکان‌های مقدس اورشلیم باید آزاد باشد

روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی مشغول وقایع اوکراین هستند و روزنامه‌های خاورمیانه درگیر زد و خوردهای جدید میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی و قبه الصخره. 

روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی از شهرها و خانه‌های ویران شده اوکراین پس از عقب‌نشینی روسها نوشته اند و روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از زخمی و دستگیر شدن شهروندان فلسطینی که می‌خواهند در ماه رمضان در محوطه مسجد الاقصی و قبه الصخره نماز بخوانند و نمی‌توانند.

 

 گاردین

بازگشت اوکراینی‌ها به خانه‌‌های سوخته در چرنیهیو

عقب‌نشینی نیروهای روس فضا را برای بازگشت شهروندان اوکراینی به چرنیهیو مهیا کرده است. 

آنها در بازگشت به خانه‌هایشان با اسکلت‌های سوخته و آوار شده رو به رو شده اند. روسها اغلب سازه‌ها را ویران کرده اند. در برخی مناطق سربازان اوکراینی حتی تعدادی مین هم خنثی کرده اند.

ورود خودروهای جنگی و تانکها به محوطه فضای سبز خانه‌ها، همه چیز را از بین برده و گودال‌هایی بزرگ در باغچه‌های مردم به جا گذاشته است.

 

پاکستان تودی

ضرورت صلح و همکاری میان پاکستان و هند

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در پاسخ به پیام تبریک نارندرا مودی، نخست وزیر هند، نوشت صلح و همکاری میان دو کشور همسایه، هند و پاکستان ضرورتی است که موجب کامیابی هر دو ملت خواهد شد. 

شهباز شریف هفته گذشته و پس از برکناری عمران خان از سمت نخست‌وزیری روی این کرسی نشست و پیام‌های تبریک مختلفی از سراسر جهان از جمله هند دریافت کرد. 

یکی از قدیمی‌ترین اختلافات پاکستان و هند بر سر منطقه کشمیر است. هر دو کشور همچنین به سلاح‌های هسته‌ای مجهز هستند.

 

 نشنال

شلیک گلوله پلاستیکی در مسجد الاقصی

درگیری‌های روز گذشته در محوطه مسجد الاقصی میان پلیس اسرائیل و فلسطینی باعث زخمی شدن ۲۲ شهروند فلسطینی شده است.

تشکیلات خودگردان هجوم ماموران پلیس اسرائیلی را به محوطه مسجد عامل اصلی این درگیری‌ها می‌داند. سخنگوی عباس می‌گوید استفاده از گاز اشک‌آور و شوکر و همچنین شلیک گلوله پلاستیکی برای متفرق کردن نمازگزاران در مسجد الاقصی باعث بالا گرفتن درگیری و خشونت شده است.

با شروع ماه رمضان و تلاش نمازگزاران فلسطینی برای اقامه نماز در مسجد الاقصی و قبه الصخره دور جدیدی از درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شروع شده است.

 

عرب نیوز

پاپ: دسترسی به مکان‌های مقدس اورشلیم باید آزاد باشد

وقایع اخیر در مسجد الاقصی و قبه الصخره باعث واکنش رهبران مذهبی و سیاسی در جهان شده است. 

از جمله رهبران مذهبی که نسبت به درگیری‌های خشونت‌بار در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داده پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان است. 

او در سخنرانی جشن روز عید پاک برای همه ساکنان خاورمیانه اعم از مسیحیان، مسلمانان و یهودیان آرزوی صلح و آرامش کرد و دسترسی آزاد شهروندان را به مکان‌‌های مقدس در اورشلیم خواستار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها