|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 19 فروردین 1401 / 8 آورریل 2022

همسر وزیر خزانه‌داری انگلیس مالیات نمی‌دهد

با اینکه اوکراین هنوز سوژه اصلی صفحات یک روزنامه‌هاست، اما اتفاقات و خبرهای دیگر هم مثل تایید نامزدی نخستین زن سیاه‌پوست قاضی آمریکا برای نشستن روی کرسی دیوان عالی، پرونده مالیاتی همسر وزیر خزانه‌داری انگلیس، استعفای رئیس‌جمهور و معاون اول یمن و بازگشت تایگر وود به زمین‌‌های گلف در صفحه اول روزنامه‌های آمریکا، اروپا و خاورمیانه به چشم می‌خورد.

همسر وزیر خزانه‌داری انگلیس مالیات نمی‌دهد

میلاد علوی- با اینکه اوکراین هنوز سوژه اصلی صفحات یک روزنامه‌هاست، اما اتفاقات و خبرهای دیگر هم مثل تایید نامزدی نخستین زن سیاه‌پوست قاضی آمریکا برای نشستن روی کرسی دیوان عالی، پرونده مالیاتی همسر وزیر خزانه‌داری انگلیس، استعفای رئیس‌جمهور و معاون اول یمن و بازگشت تایگر وود به زمین‌‌های گلف در صفحه اول روزنامه‌های آمریکا، اروپا و خاورمیانه به چشم می‌خورد.

 

گاردین

همسر وزیر خزانه‌داری انگلیس مالیات نمی‌دهد

حساب و کتاب رسانه‌ها از دارایی‌های همسر وزیر خزانه‌داری انگلیس، یعنی خانم آکشاتا مورتی این است که او از ملکه الیزابت هم ثروتمندتر است و تقریبا هم‌پای او املاک دارد!

بررسی پرونده همسر ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری انگلیس می‌گوید خانم مورتی سالانه ۳۰هزار پوند به دولت بریتانیا می‌پردازد تا همچنان از مواهب قانون «شهروندان غیرمقیم » در انگلیس بهره ببرد. یکی از این مواهب عدم پرداخت مالیات از درآمدهای خارجی است!

خانم مورتی با توجه به درامد فراوانش از تجارت خانوادگی‌شان در هند، از زنان مولتی میلیونر انگلیس به شمار می‌آید. ارزش مالیاتی که او در این مدت پرداخت نکرده چیزی حدود ۲۰ میلیون پوند است!

 

نشنال

رای ممتنع کشورهای عربی به تعلیق روسیه 

روز گذشته و در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، موضوع تعلیق روسیه از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل جنایت در اوکراین به رای گذاشته شد.

با رای مثبت ۹۳ کشور، ۲۴ رای منفی و ۵۸ رای ممتنع، در نهایت روسیه از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل کنار گذاشته شد. هفته گذشته آمریکا چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود. 

اغلب کشورهای عربی مثل عربستان، مصر، اردن و امارات با رای ممتنع در این مجمع شرکت کردند. سوریه یکی از ۲۴ کشور مخالف تعلیق روسیه بود.

 

یواس‌ای تودی

صندلی قاضی جکسون در دیوان عالی آماده نیست

بایدن به قولش در معرفی قاضی زن و سیاه‌پوست آمریکایی به دیوان عالی عمل کرد. از سوی دیگر نمایندگان سنای آمریکا هم نامزدی او را تایید کردند و بار دیگر لحظه‌ای تاریخی ساختند، اما نشستن نخستین قاضی سیاه‌پوست زن بر روی صندلی دیوان عالی به این راحتی نیست.

استفان بریر،‌ کسی که قاضی جکسون قرار است جایگزینش شود، اعلام کرده تا پایان دوره در دیوان می‌ماند و بعد از آن صندلی‌ را تحویل می‌دهد. بنا بر این قاضی جکسون باید ۳ ماه دیگر منتظر بماند.

پیش از این قضات معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن وارد دیوان عالی می‌شدند و کارشان را آغاز می‌کردند.

 

عرب نیوز

تلاش عربستان برای پایان جنگ یمن 

به نظر می‌رسد نشست یک هفته‌ای ریاض با حضور گروه‌های درگیر در یمن و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر به نتیجه قابل قبولی برای پایان دادن به جنگ رسیده است.

در پایان این نشست اعلام شده رئیس‌جمهور هادی و معاونش استعفا می‌دهند و روند انتقال قدرت را به شورای انتقالی می‌سپارند. شورای انتقالی با حضور ۸ عضو جدید تشکیل می‌شود و قدرت را در دست می‌گیرد. 

امارات و عربستان هر کدام یک میلیارد دلار کمک به بانک مرکزی یمن تزریق می‌‌کنند. علاوه بر آن دولت سعودی یک میلیارد دلار دیگر در زمینه مشتقات نفتی و برنامه‌های توسعه سازمان ملل کمک خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها