|

مروری بر رسانه‌های عربی / 17 فروردین 1401/ 4 رمضان 1443

حمایت امارات از تشکیل کمیته مستقل تحقیقات در خصوص اوکراین

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم،الخلیج اونلاین،المسلة عراق وعکاظ عربستان.

حمایت امارات از تشکیل کمیته مستقل تحقیقات در خصوص اوکراین

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم،الخلیج اونلاین،المسلة عراق وعکاظ عربستان.

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشى به حمایت امارات از تشکیل کمیته مستقل تحقیقات در خصوص اوکراین پرداخته است.

 

الامارات الیوم: 

بازگشت کامل به "آموزش حضوری" و لغو فاصله گذاری در مدارس ابوظبی

اداره آموزش و دانش ابوظبی از بازگشت کامل به آموزش حضوری در تمام مدارس خصوصی ابوظبی از ترم آینده (ترم سوم) خبر داد و تاکید کرد که دیگر امکان ارائه "آموزش از راه دور" به غیر از گروه های ذکر شده در جدول موارد پزشکی که به عنوان "پرخطر" طبقه بندی شده اند، وجود ندارد.

این اداره  تاکید کرد که بازگشت کامل آموزش شهری با کاهش اقدامات پیشگیرانه برای "کووید-19" همراه خواهد بود تا از بازگشت به زندگی عادی با بهبود مستمروضعیت سلامت حمایت کند. 

اداره آموزش و دانش ابوظبی خاطر نشان کرد که الزام فاصله بین دانش آموزان در کلاس های درس که توسط این اداره به عنوان "حداقل یک متر" بین یک دانش آموز و دانش آموز دیگر تعیین شده بود نیز دیگر اجباری نیست.

 

المسلة عراق:

 المالکی: ایرانی‌ها عکس‌های دیدار الحلبوسی و الخنجر با رئیس جمهوری ترکیه را نشانمان دادند

 نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که اختلافات میان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و ائتلاف سه‌جانبه صدر و بارزانی و الحلبوسی دو جنبه داخلی و خارجی دارد.

او گفت: از ایرانی‌ها خواستیم که در این موضوع دخالت نکنند و دخالت هم نکردند تا اینکه آمدند و عکس‌های دیدار محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر با رئیس جمهوری ترکیه را نشانمان دادند.

المالکی گفت: آماده‌ایم که به دخالت‌های خارجی پایان دهیم به شرطی که طرف مقابل هم به دخالت خارجی پایان دهد.

رئیس ائتلاف دولت قانون گفت که بسیار امیدوار است که با انعطاف بالای چارچوب هماهنگی کار به دولت فوق‌العاده یا انحلال پارلمان یا اقداماتی از این دست نکشد و افزود که دولت فوق‌العاده در قانون اساسی عراق وجود ندارد و اقدامی غیر قانونی است.

 

الخلیج اونلاین:

حمایت امارات از تشکیل کمیته مستقل تحقیقات در خصوص اوکراین

«لانا نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل در سخنان خود در شورای امنیت با موضوع تحولات اوکراین اعلام کرد که امارات از تشکیل کمیته‌ای مستقل برای انجام تحقیقات در خصوص حوادث اوکراین حمایت می‌کند.

نماینده امارات با بیان اینکه دستیابی به آتش‌بس، گام اول برای صلح فراگیر در اوکراین است، تاکید کرد که حوادث اوکراین باید بی‌طرفانه مورد بررسی قرار بگیرد به خصوص که تکنولوژی به پخش اطلاعات نادرست و شایعات دامن زده است.

نسیبه خواستار حمایت از غیرنظامیان در اوکراین و ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه به این کشور نیز شد.

نماینده امارات همچنین بر نگرانی کشورش بابت تاثیر جنگ اوکراین بر امنیت غذایی تاکید کرد.

 

عکاظ عربستان:

 24 ساعت بدون فوتی بر اثر ویروس کرونا در عربستان 

برای اولین بار در دو سال گذشته در عربستان در طى 24 ساعت هیچ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت نشد و مجموع جان باختگان در این کشور به 9050 نفر رسید.

وزارت بهداشت عربستان روز سه شنبه از ثبت 116 مورد جدید ابتلا به این بیماری خبر داد که نسبت به روز گذشته 12 مورد افزایش داشته است. با این حال، آسیب ها در سطوح پایینی باقی می مانند که از 19 ژانویه 2022 آغاز شده است.

وزارت بهداشت عربستان همچنین از تداوم افزایش موارد بهبودی از این ویروس خبر داد، در 24 ساعت گذشته شاهد بهبودی 298 نفر بودیم که از ابتدای همه گیری درعربستان، از مجموع 751296 مبتلا، مجموع بهبود یافتگان به 735699 نفر رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها