|

کی‌یف یا کیف؟ مسئله این است!

تیراندازی در یکی از ایستگاه‌‌های متروی نیویورک باعث شده روزنامه‌های آمریکایی در کنار حوادث اوکراین این موضوع را هم در صفحه اول بررسی کنند.

کی‌یف یا کیف؟ مسئله این است!

تیراندازی در یکی از ایستگاه‌‌های  متروی نیویورک باعث شده روزنامه‌های آمریکایی در کنار حوادث اوکراین این موضوع را هم در صفحه اول بررسی کنند. 

روزنامه‌های انگلیسی مشغول بررسی برنامه « اعزام مهاجران غیرقانونی به رواندا » هستند و در کنارش البته به ماجرای غرق شدن رزمناو روسی مسکوا هم می‌پردازند. 

خاورمیانه‌ای‌ها مثل روزنامه‌های امارات از سفر حاکم ابوظبی به بحرین تا تهدید هسته‌ای روسیه برای فنلاند و سوئد و همچنین اقدامات ایلان ماسک را برای خرید توییتر در صفحه اول خود بازتاب داده اند.

 

گاردین

رزمناو روسی مسکوا غرق شد

روسیه بعد از تایید اصابت موشک به کشتی جنگی مسکوا و آسیب شدید آن، حالا تایید کرده که این رزمناو مهم روسی در دریای سیاه غرق شده است. 

موشک‌های ضد ناو موسوم به نپتون که به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی شلیک شده اند، این رزمناو روسی را روز چهارشنبه هدف گرفتند. تلاش‌ برای نجات مسکوا بی‌نتیجه ماند، خدمه‌اش با قایق‌های نجات فرار کردند و در نهایت رزمناو غرق شد.

آبهای ناآرام و طوفان شدید مانع از نجات مسکوا شده است. چهار کشتی برای کمک به مسکوا اعزام شده بودند، اما وضعیت نامساعد جوی اجازه نزدیک شدن آنها به رزمناو را نداد.

 

نشنال

تهدید هسته‌ای روسیه درباره گسترش ناتو

به محض جدی‌تر شدن برنامه سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو، روسیه هشدار داده که این کشور دفاع از حوزه بالتیک را تقویت خواهد کرد. 

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه به صراحت گفته عضویت سوئد و فنلاند در ناتو باعث خواهد شد روسیه برای تقویت امنیت دریای بالتیک استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در نظر بگیرد. مدودف به موشک‌های فراصوت هم اشاره کرده است.

دولت فنلاند اعلام کرده است هفته آینده درباره عضویت در ناتو تصمیم خواهد گرفت. این کشور چیزی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مرز با روسیه دارد.

 

پاکستان تودی

بن‌بست سیاسی در پاکستان ادامه دارد

احزاب پاکستانی هرچه جلسه و نشست ترتیب می‌دهند، به توافق نمی‌رسند. پس از برکناری عمران خان، شهباز شریف با اکثریت آراء نمایندگان پارلمان روی کرسی نخست‌وزیری این کشور نشست،‌ اما او هنوز نتوانسته کابینه‌اش را تشکیل دهد.

به جز حزب عمران خان، یعنی تحریک انصاف، دیگر احزاب این کشور مثل حزب مردم برای تشکیل کابینه اعلام همکاری کرده اند، اما هنوز نتوانسته اند برای تشکیل کابینه با حزب مسلم لیگ شاخه نواز به توافق برسند.

حزب مردم از نواز خواسته دیگر احزاب را هم در کابینه شریک کند، اما به نظر می‌رسد کابینه مورد نظر شهباز شریف متشکل از دو حزب مسلم لیگ شاخه نواز و حزب مردم خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها