|

مروری بر رسانه‌های عربی / 24 فروردین 1401 / 11 رمضان 1443

تصویب قانون منع کودک همسری در مصر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم، تى آر تى عربى، الشرق الاوسط و الخلیج اونلاین.

تصویب قانون منع کودک همسری در مصر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم، تى آر تى عربى، الشرق الاوسط و الخلیج اونلاین.

در این میان تى آر تى عربى در گزارشى به  اولین قانون برای منع کودک همسری در مصر  پرداخته است.

 

الامارات الیوم: 

لطیفه السلمان: یک زن به راحتی می تواند یک مرد را در " تنیس پادل " شکست دهد

لطیفه السلمان، تنیس‌باز پادل، پس از کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری در سطح محلی، تایید کرد که تنیس پادل یکی از سریع‌ترین ورزش‌های رو به رشد در امارات به طور خاص و در جهان به طور کلی است،تاکید کرد که این بازی آینده درخشانی دارد. 

السلمان بر تمایل خود به ارائه تصویری درخشنده برای "دختران امارات" تاکید کرد و گفت با در نظر گرفتن خلاقیت به عنوان رویکرد و راه در سطح بین المللی  میتوان به این هدف رسید، السلمان با اشاره به اینکه پارو تنیس یکی از بازی هایی است که در دوره های گذشته برای دختران جذابیت زیادی پیدا کرده است و نشان می دهد که زنان در این بازی به راحتی می توانند مردان را شکست دهند.

السلمان امیدوار است در مسابقات جهانی شرکت کند وبراى امارات در سطح قاره ای و بین المللی افتخار آفرینی کند.

لازم به ذکر است تنیس پادل که با نام های پادل یا پارو نیز شناخته می شود، توسط بیش از ده میلیون نفر در سراسر جهان بازی می شود.

 

الخلیج اونلاین: 

مذاکرات نظامى عربستان و آمریکا در ریاض 

فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد کل ارتش عربستان با چارلز کوپر، فرمانده نیروی دریایی مرکزی آمریکا در ریاض دیدار کردند، دو طرف در این نشست  تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک را بررسی کرد.

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که دو طرف در مورد همکاری بین نیروهای دریایی عربستان و آمریکا برای تضمین امنیت و ثبات منطقه گفتگو کردند.

به گفته وزارت دفاع این کشور، این دیدار در مقر ستاد کل نیروهای مسلح در ریاض پایتخت عربستان سعودی صورت گرفت.

این نشست در سایه اخبار متناقض و مستمر مربوط به نزدیک بودن مذاکرات وین برای دستیابی به توافقی جدید بین ایالات متحده و ایران در مورد برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد برگزار شد، توافقى که نگرانی عربستان را در مورد امنیت منطقه افزایش می دهد.

 

الشرق الاوسط:

240 حمله هوایی روسیه به داعش در مناطق صحرایی سوریه از اول ماه جاری

نیروهای روسیه حملات هوایی خود به مناطق کوهستانی مرکز و شمال شرقی سوریه علیه تروریست‌های داعش را افزایش داده اند.

مناطق صحرایی سوریه که از شرق حمص و جنوب استان رقه تا دیرالزور را دربر می‌گیرد از اول ماه آوریل شاهد بیش از 200 حمله هوایی نیروهای روسیه بوده که از پایگاه نظامی حمیمیم برای بمباران این منطقه به پرواز درآمده‌اند.

مناطق هدف قرار گرفته پناهگاه‌های تروریست‌های داعش در مناطق صحرایی هستند.

این حملات پس از آن شدت گرفته که تروریست‌های داعش تحرکات و عملیات تروریستی خود در نقاط اطراف این منطقه صحرایی را شدت بخشیده‌اند. در تازه‌ترین مورد، دو روز پیش، داعش یک مقر نظامی تابع گروه مسلح حزب الله عراق را در منطقه الطیبه در شمال تدمر هدف قرار داد که در آن 4 فرد مسلح کشته شدند

 

تی آر تی عربی: 

تصویب قانون منع کودک همسری در مصر

هیئت دولت مصر قانون منع کودک همسری یا ازدواج افراد زیر 18 سال را تصویب و برای متخلفان مجازات تعیین کرد.

در بیانیه رسمی هیئت دولت مصر تأکید شده که این قانون برای متخلفان مجازات حبس و جریمه تعیین کرده و هدف از آن محدود کردن این پدیده ناپسند وکاستن از تأثیر منفی چنین اقداماتی بر کودکان است چون آنان به لحاظ روانی و فرهنگی و ذهنی و جسمی آماده چنین چیزی نیستند.

در این قانون تصریح شده که ثبت عقد ازدواج برای هر کسی که 18 سال میلادی را تمام نکرده باشد ممنوع است.

این قانون همچنین مسئولان ثبت ازدواج را ملزم کرده که هر مورد ازدواج زیر 18 سال را که به صورت عرفی و بدون مراجعه به دفاتر رسمی انجام شده باشد اطلاع دهند.

به موجب این قانون هرکس که زیر 18 سال ازدواج کند یا چنین افرادی را به ازدواج درآورد به دست‌کم یک سال زندان و پرداخت 2700  تا 11 هزار دلار جریمه محکوم می‌شود.

همچنین هر مأمور ثبتی که چنین ازدواجی را ثبت کند از ادامه فعالیت محروم و اگر ولی باشد از ادامه ولایت خلع می‌شود ضمن اینکه به 6 ماه حبس و پرداخت دست‌کم هزار دلار جریمه محکوم می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها