|

مروری بر رسانه های عربی / 23 فروردین 1401 / 10 رمضان 1443

احتمال تعویق سفر وزیر خارجه عمان به تهران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى العربی الجدید، روسیا الیوم،سومریه نیوز و الخلیج اونلاین.

احتمال تعویق سفر وزیر خارجه عمان به تهران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى العربی الجدید، روسیا الیوم،سومریه نیوز و الخلیج اونلاین.

در این میان العربی الجدید در گزارشى به  احتمال تعویق سفر وزیر خارجه عمان به تهران پرداخته است.

 

العربی الجدید:

 احتمال تعویق سفر وزیر خارجه عمان به تهران

منابع آگاه ایرانی خبر دادند که سفر وزیر خارجه عمان به تهران که قرار بود امروز (سه‌شنبه) انجام شود احتمالا به تعویق خواهد افتاد. 

این منابع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود گفته‌اند که تحولات تازه‌ای ممکن است باعث تعویق سفربدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان به تهران شود.این منابع درباره نوع از «تحولات تازه» توضیحی نداده‌اند.

روز گذشته العربی الجدید به نقل از منابع آگاه ایرانی خبر داد که وزیر خارجه عمان، در رأس یک هیئت امنیتی و سیاسی به تهران سفر خواهد کرد.

این گزارش افزود که هدف از این سفر نهایی کردن توافق مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن در ازای آزاد شدن بخشی از پول های بلوکه شده ایران در بانک های جهان است.

 

الخلیج اونلاین:

 نخست وزیر لبنان به عربستان سفر می‌کند

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان از سفر قریب الوقوع خود به عربستان طی ماه رمضان خبر داد.

میقاتی گفت: بسیار از دیدار سفیر عربستان در لبنان خرسند شدم. خوشحالی من از بازگشت وی به لبنان پس از غیاب اجباری است. از وی درباره اهتمام پادشاه و ولیعهد عربستان به حمایت از لبنان و ایستادگی در کنار این کشور شنیده ام.

نخست وزیر لبنان گفت که در این دیدار درباره روابط تاریخی و آتی بین عربستان و لبنان رایزنی کردیم.

هرگز احساس نکردم عربستان درب خود را به روی من یا هر لبنانی بسته است. من به اذن خدا به زودی به عربستان خواهم رفت و اگر تاریخ آن را بخواهید، در ماه مبارک رمضان.

از طرفی دیگر سفیر عربستان در لبنان نیز درباره شراکت فرانسه و عربستان در رابطه با حمایت از لبنان در چندین زمینه سخن گفته است.

 

روسیا الیوم: 

اعطاى اقامت موقت 3 ماهه به گردشگران و سرمایه گذاران در اردن

وزارت کشور اردن اعلام کرد که روادید جدیدی به گردشگران و سرمایه گذاران با اعتبار 5 سال و امکان چند بار ورود و اقامت موقت 3 ماهه در هر بار اعطا می کند..

این روادید به مدت پنج سال اعتبار دارد و چند بار ورود است و به دارندگان امکان اقامت موقت به مدت 3 ماه را می دهد.

وزارت کشور در بیانیه ای اعلام کرد که مازن الفرایه، وزیر کشور اردن، این روادید را با هدف تسهیل فرآیند اعطای روادید و در جهت جذب گردشگران و سرمایه گذاران و تحقق توسعه و پیشرفت چرخ اقتصاد ملی ایجاد کرد.

وزارت کشور اردن افزود که دارندگان این روادید می توانند از طریق ورود مستقیم به یکی از گذرگاه های مرزی کشور و در هر بار ورود، اقامت موقت 3 ماه دریافت کنند.

 

السومریة نیوز: 

طوفان گرد و غبار شدید در بغداد 

گرد و غبار شدیدی، بغداد را فراگرفته و به دلیل قدرت طوفان، امکان دید در مسافت بیش از 200 متر وجود ندارد.

طی روزهای اخیر، طوفان گرد و غبار گریبانگیر بغداد و سایر استان های عراق شده است و این در حالیست که خیابان های اصلی و حاشیه مناطق درخت کاری نشده است.

سازمان هواشناسی و زلزله نگاری عراق دلیل طوفان های متعدد گرد و غبار در کشور را، کمی بارش باران و بیابان زایی که کل کشور را تحت تاثیر قرار داده، عنوان کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها