|

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

‌اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه ششم دی ۱۴۰۲) هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

‌اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه ششم دی ۱۴۰۲) هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند. محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری، به گزارش ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره اضافه‌‌شدن یک روز تعطیلی به تعطیلی روز جمعه گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده؛ ولی تصمیم‌گیری درباره آن هنوز به صحن مجلس نیامده است. او با تأکید بر اینکه دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است، درباره پیشنهاد دولت به مجلس درباره تعیین دومین روز تعطیل در هفته گفت: پیشنهاد دولت همان تعطیلی است که از قبل برای پنجشنبه و جمعه مطرح بوده است. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، گفت: کار رسانه‌ای جدیدی که درباره غنی‌سازی ایران آغاز شده است، حرف جدیدی نیست و ما فعالیت جاری خود را در چارچوب ضوابط دنبال می‌کنیم. این حرف‌ها یک هیاهوی رسانه‌ای است و اهدافی که دنبال می‌کنند، کاملا مشخص است. او افزود: مردم مستحضر باشند که ما هیچ کار جدیدی انجام نداده‌ایم و همان فعالیت جاری خود را دنبال می‌کنیم که طبق چارچوب و طبق ضوابط انجام می‌شود. مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه «هفته آینده در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سمفونی ویژه حاج قاسم رونمایی می‌شود» گفت که این اثر را دفتر موسیقی وزارت فرهنگ تولید کرده و از آن رونمایی خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد: از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه‌شنبه، بلیت سینما نیم‌بها می‌شود. داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، درباره احتمال کم‌شدن تعداد یارانه‌بگیران تأکید کرد: در دولت اراده‌ای برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. او در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؟ گفت: الان اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ اما طبیعی است اگر بر‌اساس اطلاعات جدیدی که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از کسی به دست می‌آورد، افرادی که قبلا یارانه می‌گرفتند، با اطلاعات جدید مشمول نباشند. عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، با تأکید بر اینکه به دنبال سود اپراتور نیستیم؛ بلکه به دنبال افزایش کیفیت هستیم، گفت: برخی اپراتورها بدون توجه به شرایط موجود درخواست افزایش تعرفه داشتند؛ اما هنور تصمیمی گرفته نشده است و قطعا افزایش صددرصدی تعرفه را نمی‌پذیریم.

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه تعرفه‌های پزشکی هر سال در شورای‌عالی بیمه بررسی می‌شود و نرخ آن پیشنهاد شده و به هیئت دولت می‌آید و هیئت دولت نیز مصوب می‌کند، گفت: اکنون فرایند تغییر نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای‌عالی بیمه شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است. بعد از اینکه به نتیجه برسد، اعلام می‌شود. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سفر دیروز خود به چابهار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که دیروز پروژه هشت‌هزارو صد میلیارد‌تومانی که با بخش خصوصی عقد قرارداد شده بود، عملیات اجرائی آن آغاز شد.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از ورود متقلبان به دانشگاه، تصریح کرد: هم دولت، هم دیگر قوا کاملا جدی هستند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه‌ها را نداشته باشد. این کار هم تضییع حقوق مردم در زمان خدمت‌رسانی این افراد بعد از پایان تحصیل و هم حقوق دیگر دانشجویان است.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، درباره ساخت ورزشگاه جدید تهران گفت: تمام هم‌‌وغم ما این است که پروژه ورزشگاه جدید تهران در چند فاز به مرحله بهره‌برداری برسد. تلاش ما این است که بتوانیم مرحله اول را تا پیش از پایان دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها